2023-12-19, 01:58
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tandan
Det hade ändå varit så enkelt för en gud att visa sig, ändå gör den inte det. Eller kommunicera tydligt med en. Och samtidigt kräver den att man skall tro. Det hela är bortom bisarrt. Varför i hela friden tro på något som man personligen inte har minsta direkta otvetydiga erfarenhet av?
Det finns väl ändå något, här på jorden om inte annat, som du tror finns utan att du har erfarit det?

Det är nog ett missförstånd att man måste kunna föreställa sig Gud för att få evigt liv. Enligt Jesus får alla barmhärtiga evigt liv plus de som tror på Jesus budskap och låter omvända sig.
Sannerligen, sannerligen säger jag eder: Den som hör mina ord och tror honom som har sänt mig, han har evigt liv och kommer icke under någon dom, utan har övergått från döden till livet. — Johannes 5:24
Citera
2023-12-19, 05:58
Medlem
Citat:
Det hade ändå varit så enkelt för en gud att visa sig, ändå gör den inte det. Eller kommunicera tydligt med en. Och samtidigt kräver den att man skall tro. Det hela är bortom bisarrt. Varför i hela friden tro på något som man personligen inte har minsta direkta otvetydiga erfarenhet av?

Men han har ju redan gjort det.
Och allt finns nedtecknat och du kan läsa om precis allt du behöver veta.

Och det visste du redan, så du tog bara ytterligare en chans att vara hånfull i spelad dumhet. Eller hur?
Citera
2023-12-19, 11:25
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Calovius
En filosofiprofessor vid Princeton är förstås inte på samma höga nivå som Roboten Sepiritz! Att jag ens för ett ögonblick tänkte det och sedan yppade den stora skymfen mot kall hård metall!
Att han har rätt för att han är en filosofiprofessor vid Princeton är ett påstående som är långt under den höga nivå jag står för, ja. Helt klart, absolut. Definitionen av auktoritetsargument i ditt omedelbart nästa inlägg. Du kan inte låta bli att hänge dig till extrema argumentationsfel så fort du skriver något. Det är rent av makalöst hur ologiskt du argumenterar. Ditt premiärargument är ju ad populum.

Vilket skämt.
Citera
2023-12-19, 11:26
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av forsamlingsmedlem
Du ska inte glömma att de här ateisterna varken läser Bibeln, filosofi, vetenskap eller något annat av värde.
Videos av pellejönskomiker är deras källor till kunskap.
Varför ljuger du? Får det dig att må lite bättre?
Citera
2023-12-19, 11:28
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Calovius
Materialist-ateistiska fulsajter där de lär sig hur man ska låta som om man vore väldans intelligent.
Lustigt när det kommer från någon som har historia av att hänvisa till kreationistsiter medans ingen av oss gjort det motsvarande. Sorgligt och patetiskt.
Citera
2023-12-19, 11:33
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Hur vet du det?
Citat:
Det finns många nedtecknade saker och långt ifrån allt är korrekt och sant.

Citat:
Och det visste du redan, så du tog bara ytterligare en chans att vara hånfull i spelad dumhet. Eller hur?
Och du visste redan att dina "bevis" inte egentligen är bevis och folk inte har någon anledning att tro på det men du valde ändå att låtsas som att dina fantasier är på riktigt.
Eller hur?
Citera
2023-12-19, 11:48
Medlem
Citat:

För dig PERSONLIGEN, är du inte läskunnig?
Citera
2023-12-19, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AskMeAboutJesus
Det finns väl ändå något, här på jorden om inte annat, som du tror finns utan att du har erfarit det?

Det är nog ett missförstånd att man måste kunna föreställa sig Gud för att få evigt liv. Enligt Jesus får alla barmhärtiga evigt liv plus de som tror på Jesus budskap och låter omvända sig.
Sannerligen, sannerligen säger jag eder: Den som hör mina ord och tror honom som har sänt mig, han har evigt liv och kommer icke under någon dom, utan har övergått från döden till livet. — Johannes 5:24

Haha ja det är sådan idiotisk smörja dom där texterna, så det borde vara uppenbart för alla. Börja med att svara mig när jag ber, sedan kan vi snacka.
Citera
2023-12-19, 12:12
Medlem
Caloviuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smeso
Javisst, så dumt.
Consensus gentium för ett par tusen år sedan var ju att jorden var platt och centrum i universum.
Det visar ju tydligt hur pålitligt consensus gentium tidigare i historien är som grund för vad som är sant.
Javisst, det är dumt, för frågan om Gud är inte jämställd med frågan om jordens form och dess relation till andra himlakroppar. Frågan om Gud avgörs inte genom undersökningar av samma slag som de om jordens form och läge.
Det är faktiskt riktigt pinsamt dumt, och dumheten sitter bl.a. i ditt Hubbard-huvud.
Citera
2023-12-19, 12:15
Medlem
Caloviuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sepiritz
Lustigt när det kommer från någon som har historia av att hänvisa till kreationistsiter medans ingen av oss gjort det motsvarande. Sorgligt och patetiskt.
Nej. Det är glädjande och mustigt att hänvisa till creation.com, medan ateisters befängda fulsajter är pinsamma och borde stängas, liksom deras pinsamma hjärnor borde omvändas. Men den otroende världen är vad den är, och dess slagg är ateisterna.
Citera
2023-12-19, 12:22
Medlem
Caloviuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sepiritz
Varför ljuger du? Får det dig att må lite bättre?
Någon gedigen, klassisk bildning är inte ert varumärke, att ödmjukt hämta insikter ur människans globala och historiska bank av erfarenheter och tänkande är er främmande.
Vad ni kan är att utgå från (ert eget lilla axiom) materialismen.
Sedan gömmer ni detta axiom materialismen och struttar runt och poserar - som om ni hade grunnat er fram till något oslagbart stort & sant.
Citera
2023-12-19, 12:33
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Haha ja det är sådan idiotisk smörja dom där texterna, så det borde vara uppenbart för alla. Börja med att svara mig när jag ber, sedan kan vi snacka.
Du är ju lika otrevlig som Calovius.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in