2023-12-15, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsvandring
Ja, jag tror det mesta som visades i trailern var cutscenes. Hur gameplay ser ut har vi definitivt inte än sett. Sedan ska man komma ihåg att trailers, även om det är in game, är väldigt anpassade för trailers. Det vill säga, i scenen i Everglades lade de in 40 flamingos, när det egentligen endast hade varit ett par stycken. Samma sak på stranden och inne i staden. Aldrig att det kommer se så intensivt ut med människor/npc's.

Men som du säger kommer det förmodligen finnas liknande AI som RDR2. Med npc's som har scriptade dagar och går runt på olika ärenden. Men jag tror inte det kommer vara så hemskt mycket, spelet ser redan ut att maximera vad PS5/Series X överhuvudtaget klarar av. Jag hoppas verkligen vi får performence mode 1440p/60fps men bara det känns som att hoppas på för mycket.

Exakt min poäng.
Det kommer såklart att vara en upgrade från hur stränderna i Gta V såg ut men det kommer aldrig vara den där folktätheten någonstans i spelet utanför uppdragen, inte en chans.
Citera
2023-12-15, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hank1338
Personligen så vill jag inte behöva raka min gubbe och inte heller smörja vapendelar eller mata min häst. Det här var avgörande faktorer som fick mig att tröttna på RDR2.

Mycket av allt det där måste du inte ens göra, RDR2 är spelet som jag just nu väljer framför vilket gta spel somhelst. Hoppas gta 6 kan ändra på det haha
Citera
2023-12-15, 16:26
Avslutad
Men ifall allt detta tydligen är angående just story mode. Lär inte online delen bli snarare häpnadsväckande expanderad? Tänk hoppet mellan gta iv multiplayer och gta Online (gta5).
Det kan väl rätt så troligtvis vara den större nyheten än skillnaden på story mode denna gång?
Citera
2023-12-16, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manny545
Exakt min poäng.
Det kommer såklart att vara en upgrade från hur stränderna i Gta V såg ut men det kommer aldrig vara den där folktätheten någonstans i spelet utanför uppdragen, inte en chans.

Det var min första tanke också efter att ha sett klart trailern. Kommer det verkligen vara så folktätt tänkte jag. Sen kom jag och tänka på RDR2. Ett PS4 spel. I saint denis är där väldigt folktätt och klarar ett PS4 av det så kan man ju bara tänka sig vad PS5 klarar av. Rockstar brukar inte heller underleverera. Så, nej det kommer antagligen inte vara lika tätt men jag tror inte heller trailern var vilseledande. Det kommer nog vara rätt så tätt. Kanske hälften så mycket NPCs på en och samma gång. Men sen är detta Rockstar som är kända för att klara av ''omöjliga'' tekniska hinder. Återigen kolla på RDR2 ett ps4 spel som hade kunnat säljas som ett PS5 spel utan problem.
Citera
2023-12-16, 14:14
Medlem
Citat:
Personligen så vill jag inte behöva raka min gubbe och inte heller smörja vapendelar eller mata min häst. Det här var avgörande faktorer som fick mig att tröttna på RDR2.

Inget av det där behöver du göra dock...eller jo, raka dig om du nu envist vill vara renrakad men såvida du inte drickar massa hair tonics så är det ju inget du behöver göra speciellt ofta, tar 10 sekunder att raka av skägget lol

Citat:
Ursprungligen postat av NonStopXXX
Det var min första tanke också efter att ha sett klart trailern. Kommer det verkligen vara så folktätt tänkte jag. Sen kom jag och tänka på RDR2. Ett PS4 spel. I saint denis är där väldigt folktätt och klarar ett PS4 av det så kan man ju bara tänka sig vad PS5 klarar av. Rockstar brukar inte heller underleverera. Så, nej det kommer antagligen inte vara lika tätt men jag tror inte heller trailern var vilseledande. Det kommer nog vara rätt så tätt. Kanske hälften så mycket NPCs på en och samma gång. Men sen är detta Rockstar som är kända för att klara av ''omöjliga'' tekniska hinder. Återigen kolla på RDR2 ett ps4 spel som hade kunnat säljas som ett PS5 spel utan problem.

Som jag skrev i ett tidigare inlägg också, Rockstar är ett av de väldigt få spelbolag som jag anser fortfarande levererar riktigt jävla bra spel och de ljuger inte för sina kunder med falska trailers osv, det man ser är ofta det man får.
Gta VI trailern rent utseendemässigt är ju hur spelet kommer se ut om inte ännu bättre om två år, dock som kan ju som sagt folktätheten vara något missledande men även där som du säger så funkade det ju ganska bra i RDR2 så ingen lär ju bli besviken på slutprodukten
Senast redigerad av Manny545 2023-12-16 kl. 14:17.
Citera
2023-12-16, 15:35
Medlem
Citat:
Inget av det där behöver du göra dock...eller jo, raka dig om du nu envist vill vara renrakad men såvida du inte drickar massa hair tonics så är det ju inget du behöver göra speciellt ofta, tar 10 sekunder att raka av skägget lol

Som jag skrev i ett tidigare inlägg också, Rockstar är ett av de väldigt få spelbolag som jag anser fortfarande levererar riktigt jävla bra spel och de ljuger inte för sina kunder med falska trailers osv, det man ser är ofta det man får.
Gta VI trailern rent utseendemässigt är ju hur spelet kommer se ut om inte ännu bättre om två år, dock som kan ju som sagt folktätheten vara något missledande men även där som du säger så funkade det ju ganska bra i RDR2 så ingen lär ju bli besviken på slutprodukten

Smörja vapnet måste man göra för annars rostar det ihop och blir obrukbart. I verkligheten smörjer man dock vapnet högst en gång per år...
Citera
2023-12-16, 21:50
Medlem
Filantrops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mendokse
Ja genom att det är överdrivet många svarta människor i trailern.

Men det kan vara att det är så i trailern just för att tillgodose deras svarta målgrupp eftersom huvudkaraktärerna verkar vara en någorlunda vit man och en latinamerikansk kvinna.

För har sett en del klagomål på Twitter från svarta människor att de inte vill spela som en vit huvudkaraktär.

"En någorlunda vit man"?
Hur vit kan man bli din bok? Är kritvitt vitt nog?

Länka gärna alla dessa hundratals klagomål som representerar den svarta befolkningen. Jag väntar tålmodigt
Citera
2023-12-17, 02:52
Medlem
Citat:
Smörja vapnet måste man göra för annars rostar det ihop och blir obrukbart. I verkligheten smörjer man dock vapnet högst en gång per år...

Jag har spelat igenom RDR2 två gånger och jag kan ärligt talat inte minnas en enda gång som jag rengjorde eller smörjde mitt vapen...vilket borde tyda på att det antingen är en grej som inte behövs eller så är det en så väsentlig del så att jag knappt märkt av det.

Vilket ännu en gång bevisar min tes av att det du tycker verkar vara så jobbigt egentligen inte är så jobbigt alls

Men för att hålla mig till Ont, vapenvård lär ju knappast vara något vi kommer behöva oroa oss för i Gta VI, det har aldrig varit en grej i ett Gta och med tanke på att det utspelar sig i nutid och inte i ett smutsigt westernspel så tror jag knappast att det kommer vara en grej de tar med.
Att hår/skägg växter...ja kanske, eller så blir det som i Gta SA där man bara själv kunde gå till en barberare och välja sin egen stil.
Senast redigerad av Manny545 2023-12-17 kl. 02:55.
Citera
2023-12-18, 08:10
Medlem
Citat:
Jag har spelat igenom RDR2 två gånger och jag kan ärligt talat inte minnas en enda gång som jag rengjorde eller smörjde mitt vapen...vilket borde tyda på att det antingen är en grej som inte behövs eller så är det en så väsentlig del så att jag knappt märkt av det.

Vilket ännu en gång bevisar min tes av att det du tycker verkar vara så jobbigt egentligen inte är så jobbigt alls

Men för att hålla mig till Ont, vapenvård lär ju knappast vara något vi kommer behöva oroa oss för i Gta VI, det har aldrig varit en grej i ett Gta och med tanke på att det utspelar sig i nutid och inte i ett smutsigt westernspel så tror jag knappast att det kommer vara en grej de tar med.
Att hår/skägg växter...ja kanske, eller så blir det som i Gta SA där man bara själv kunde gå till en barberare och välja sin egen stil.

Då har du kämpat onödigt mycket med att döda fiender eller så har du bytt vapen väldigt ofta. För smörjer man inte sina vapen blir dem nästan obrukbara. Man behöver minst 10 skott för att döda någon tex och aimen är helt åt helvete. Kan det vara så att du använder dead eye funktionen väldigt ofta? Det kan förklara en hel del.
Citera
2023-12-18, 18:09
Medlem
MortalDiseases avatar
Kollat igenom lite av gamla video leaksen från spelet, man får lite mer förståelse vart vissa byggnader ligger etc, har bara kollat en stund och har redan sett vart stripklubben i trailern ligger, samt sista scenen i trailern när dom rånar en butik, där man ser ett litet "berg" i bakgrunden.
Senast redigerad av MortalDisease 2023-12-18 kl. 18:22.
Citera
2023-12-18, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MortalDisease
Kollat igenom lite av gamla video leaksen från spelet, man får lite mer förståelse vart vissa byggnader ligger etc, har bara kollat en stund och har redan sett vart stripklubben i trailern ligger, samt sista scenen i trailern när dom rånar en butik, där man ser ett litet "berg" i bakgrunden.

Vart kan man se de klippen?
Har försökt Googla det förut men kommer bara till artiklar som skriver om de eller länkar där klippen är borttagna
Citera
2023-12-18, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NonStopXXX
Då har du kämpat onödigt mycket med att döda fiender eller så har du bytt vapen väldigt ofta. För smörjer man inte sina vapen blir dem nästan obrukbara. Man behöver minst 10 skott för att döda någon tex och aimen är helt åt helvete. Kan det vara så att du använder dead eye funktionen väldigt ofta? Det kan förklara en hel del.

Känner att det här går lite off topic vid det här laget men fine
Som jag skrev, det kanske är så väsentligt att jag bara inte minns att jag gjort det och bara gjorde det av ren reflex.
Och ja, jag använde dead-eye väldigt mycket.

Och det kräver fan inte 10 skott för att döda någon in RDR2 lol, ett skott i huvudet eller två i bröstet så är de döda sen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in