Citat:
Ingen tvekan om att Hitlertyskland hade en i hög grad statsstyrd ekonomi. Att britterna var skickligare i krigsekonomi förändrar inte detta.
Du pratar om små och i det närmaste obetydliga politiska rörelser, som ingenstans får något viktigt genomslag.
Endast totalitära rörelser hyser ledarkulter och lyfter fram ledarprincipen framför maktdelningspriniciper. Det går i allmänhet också dåligt.
Evolutionärt utesluter inte deterministiskt. Även Marx ansåg att mänskligheten utvecklades, genom dialektik, intill man uppnådde slutmålet. Nazisterna resonerade likartat, där raskampen tänktes sluta med det ariska folkens slutliga seger.
Marxistisk och liberal infiltration.
Verkligen inte! Här är bara en av orsakerna: https://en.wikipedia.org/wiki/United_Nations_Human_Rights_Council
Inte den hemliga delen där Tyskland och Sovjet delade upp Europa mellan sig.
Jag märker att Du hamnar på samma sida som marxisterna i Israelfrågan. Israelhat, judehat, antisionism och antisemitism. Fint sällskap Du har.
Du pratar om små och i det närmaste obetydliga politiska rörelser, som ingenstans får något viktigt genomslag.
Endast totalitära rörelser hyser ledarkulter och lyfter fram ledarprincipen framför maktdelningspriniciper. Det går i allmänhet också dåligt.
Evolutionärt utesluter inte deterministiskt. Även Marx ansåg att mänskligheten utvecklades, genom dialektik, intill man uppnådde slutmålet. Nazisterna resonerade likartat, där raskampen tänktes sluta med det ariska folkens slutliga seger.
Marxistisk och liberal infiltration.
Verkligen inte! Här är bara en av orsakerna: https://en.wikipedia.org/wiki/United_Nations_Human_Rights_Council
Inte den hemliga delen där Tyskland och Sovjet delade upp Europa mellan sig.
Jag märker att Du hamnar på samma sida som marxisterna i Israelfrågan. Israelhat, judehat, antisionism och antisemitism. Fint sällskap Du har.

Fast jag säger att du har fel och jag lovar att jag är väldigt väl påläst om NS-Tyskland.
Du har helt missförstått saker och ting. För det första kan totalitära rörelser lika gärna eller snarare oftare vara egalitära/demokratiska. Ledarprincipen handlar inte om kult utan organisation där ledarskapet tydliggjorts i en hierarki där makt och ansvar följs åt.
Om du inte förstår att evolutionen inte är deterministisk så ifrågasätter jag starkt vad du gjorde på lektionerna i skolan. Och nej, ”nazisterna” hade aldrig något utopiskt slutmål utan delade Nietzsches synsätt helt och hållet.
Tyvärr för din del är både USA och Storbritannien till sin grund liberala.
Undrar vilka som ligger bakom jew-man-rights?
Det var inget hemligt med att Sovjet anföll Polen.
Pinsam guilt-by-association argumentation av dig. Skulle du byta sida och hålla på palestinierna om rödvänstern började hålla på Israel istället? Marxister har aldrig varit antisemiter förövrigt. Det viktiga är av vilka skäl man stödjer palestinierna och mina skiljer sig markant från marxisternas. Jag ser Israel som ett av många verktyg för den internationella judenheten medan marxister betraktar Israel som vita kolonisatörer och palestinier som förtryckta icke-vita.