2023-12-14, 05:57
Medlem
goosehunters avatar
Jimmy visar alldeles för tydligt hur mycket han tycker om Mimmi. Det blir avtändande för en kvinna med en man som visar så mycket. Hade Jimmy haft lite is i magen o inväntat Mimmi lite så hade hans chanser ökat dramatiskt. Han klänger, kysser, fnissar och tramsar. Ge för fan kvinnan en chans att få längta lite istället för att överösa henne med komplimanger. Man måste inte säga precis vad man känner precis hela tiden.

Jens är totalt oerfaren på kvinnor vilket märks. Alex är jättesöt. Men är hon vad Jens behöver? Jag tror inte att två personer som är så totalt emotionellt trasiga får det att fungera. Det måste finnas någon form av känslomässig mognad. Det hade kvinnan han skickade igår. Alex uppvisar helt vanlig kvinnlig logik - jag tycker verkligen om dig, du känns som min drömkille. Så jag åker hem. Hej då. Förstår att Jens blir konfunderad. Har man varit i gemet ett tag så har man lärt sig att det där är bara helt normalt för en kvinna. Men för en noob som Jens så rasar världen. Jag tycker synd om Jens. Han verkar vara en schysst grabb, en sådan som man gärna är polare med. Förstår inte varför han varit mobbad. Det förtjänar han inte. Han verkar vara hygglig till tusen.
2023-12-14, 06:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fridafogel99
Tycker att Mimmi gjorde rätt val som gick efter hjärta istället för vem som "passar bäst på gården".
Synd att Jens föll för Alexandra. I en annan värld hade han och Sabina funnit varandra, de har äktenskapstucke t o m.
Förstår inte hur Micke ska kunna välja, han har gått för långt känslomässigt med båda. Undrar vad han går på när han väljer, utseende, attraktion (Jenny) eller den som teoretiskt passar honom bäst (Mariette).
Jag hoppas att han väljer Mariette för hon verkar passa honom bäst. Tycker du verkligen att Jenny är snyggare än Mariette? Jag tycker att Jenny ser väldigt "grå" och tråkig ut. Jag menar inte att hon är jätteful men hon ser väldigt alldaglig ut. Mariette är inte alls lika "grå".
2023-12-14, 06:41
Medlem
Tervulls avatar
Jag känner mig förvirrad kring Alexandras utspel. Under hela programmet har hon bedyrat för Jens framför kamerorna att hon har känslor och vill vara kvar. Hon har fulgråtit när han är på dejt med andra och hulkande förklarat att hon är rädd att inte räcka till och och att hon har känslor. Men som genom ett trollslag förändras hela hon och plötsligt har hon velat åka hem sedan dag ett?! Va! Antingen förtjänar hon en Oscar för den bästa skådespelarinsatsen någonsin eller så är det något som hänt mellan de som inte kommer fram. Detta stämmer ju bara inte.

Jens beteende mot Sabina är fan oförsvarbart. Han har trånat efter Alexandra sedan dag ett men Sabina stod kvar som en klippa. Så jävla snygg också. När hon kom upp till kaffet med Jens på morgonen och hon var lite rufsig i håret ville man ju bara grabba tag i henne och trycka upp henne mot köksbänken. Men inte Jens. Han lipar för att Alexandra har åkt hem. Han gav aldrig Sabina en ärlig chans. Han borde lära sig att spela i sin egen liga!

Mimmi valde rätt eftersom det troligtvis är något fel på Erik. Han ger inget bra intryck och jag kan bara tänka mig hur han blir när han är arg plus att han är svartsjuk. Sedan vet jag inte med Jimmy heller. Det känns inte som äkta kärlek men sånt kan ju oxå växa fram. Jag hoppas på dom eftersom dom har äktenskapstycke och verkar vara halvtokiga och genomsnälla.

Micke väljer Mariette. Men han är vansinnigt attraherad av Jenny. Men hon är för djup och har känslorna på utsidan. Det kommer bli pest att leva med henne i längden. Allt skall ältas och diskuteras. Man skall se varandra djupt i ögonen och göra yoga varje morgon. Inget för Micke nä då är Mariette den han söker och de har också en stark attraktion. Skulle bli enormt förvånad om han väljer Jenny. Hon å andra sidan kommer knäckas totalt av att han väljer bort henne. Skulle inte förvåna mig om hon går på psykofarmaka och fortfarande är sjukskriven efter detta.
2023-12-14, 06:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steinarr
2/10? det var väl lite hårt? skulle säga att han ser ganska vanlig ut?

Nej!

Han är stor, lönnfet och skallig. Raka av skägget och han ser ännu konstigare ut. Han och Alexaandra har noll i partycke.

Tror hon svamlade så för att hon ville ur, hon ville inte lura honom.

Vad för liv har han att ge? Han har aldrig ens sovit på ett hotell………han känns väldigt simpel och enkel. Han borde leta efter en bondmora som vill vara hemma på gården så ch i samma utseendeklass.
2023-12-14, 07:20
Medlem
ABB87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OvissFramtid
Något som många idioter (o)medvetet missförstår, dig inkluderat, är att: sympatisera med SD visst kan innebära att man har en sund människosyn.

Att ha en bakterietäckt piercing i näsan, lilafärgat hår, en tramsig regnbågs-brosch knäppt på tröjan och en basker på hjässan gör dig inte till godare än någon annan. Det är bara fejk att fronta med sina fjolliga vänsteråsikter och låtsas som att man är en god människa, överlägsen alla andra som man anser har vacklande moral. I själva verket är man en intolerant hatare som inte tål andra perspektiv för att man helt enkelt är alldeles för autistisk för att inse att världen inte är svart och vit.

Jens må kanske vara SDare men det gör honom inte till en sämre människa för det. Han är inte sämre än den självgoda kvinnan som lämnade för att hans värderingar var "fel".

Förövrigt svagt att någon sitter och skriver massa skit om honom i tråden.
Förstår inte varför Alexandra var med från första början, ser inte alls ut att passa in i ett bonde sammanhang. Paradise Hotel skulle nog vara mer i hennes smak. Man kan inte gå från att tycka om någon så starkt så som hon påstod sig känna för Jens till att bara vilja fly gården. Då insåg hon nog rätt så snabbt att han inte var något för henne. 15-minuters och fame var väl viktigare än att lämna tidigare. Den moraliserande kvinnan som lämnade pga fel värderingar borde ifrågasätta sina egen moral...
Jag behöver inte gå in på vad jag menar.

Hahaha ojoj kränkt! Vilka fördomar om mig! Nej nej, du har helt fel om mitt utseende. Och vet du vad, jag gillar inte dubbelmoral heller. Därför håller jag mig i mitten politiskt där man slipper ta ut svängarna och försöka leva efter det.
2023-12-14, 07:41
Medlem
ABB87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quetion
Alla tjejer är vettiga, men som den väluppfostrade jag är tackar jag så mycket! 🥰

Som nämt tidigare, hotar han med att ta sitt liv och då har polisen tillkallats för att han ska få den vård han behöver!
..dock har han, vad jag vet, inte tagit emot den hjälpen.

Nu är det slutskvallrat för idag!

I'm out! ✌🏻

Blir så trött på TV4 som uppenbarligen känt till hans psykisk instabilitet. Inte snällt att sätta han och andra i en sådan situation. Hoppas de tar ansvar nu och erbjuder psykologhjälp till alla.
2023-12-14, 08:16
Medlem
Re4listeNs avatar
Mesta tyder på att det blir Mariette. Säkert jätte trevlig och så. Men fått lite dålig känsla av att hon spelar lite elegant och överlägsen. Iaf har TV4 vinklat det så. Tycker Jenny verkar vara en väldigt spirituell, känsloladdad och bra att prata om känslo och beskriva dom, inte massa floskler som alla andra i tv uttrycker. Hon är sjukt intelligent märker man. Set väldigt bra ut för den åldern. Men Micke gillar nog Mariette mer av någon anledning känns det som.

Kärlek åt alla är det bra att dom lägger ner, oerhört stressat och krystat. Helt innehållslöst och låtsasdramatik.
2023-12-14, 08:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Angående hur det har gått för Mimmi:

Precis, rätt genomskinligt att ha med ett sånt citat från Jimmy i reklamen. Allas huvuden snurrar och förväntar sig att mimmi ångrat sig.
2023-12-14, 08:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Quetion
Att "snacka skit" på det här viset är för att vi tjejer som är drabbade ska få upprättelse, att vi får höra vilka svin vi är för att ha "lämnat" honom för vad han röstar på.
Det är inte sanningen, sanningen är att han bettet sig elakt och illa mot mig och mina vänner.

Nånting som inte stämmer här. Sabina hade inga problem med att vara kvar. Så jag tror inte på din historia. Det var inga "vi" heller som lämnade honom för vad han röstade på, inget sånt som framkommit.

Du borde lägga ner ditt skitsnack och göra nåt gott för andra istället.
Senast redigerad av sirsia0 2023-12-14 kl. 08:37.
2023-12-14, 08:59
Medlem
Jag tycker det ser riktigt olustigt ut att se Jens och Alexandra tillsammans, speciellt i slutet när hon står i hängselshorts och säger att hon vill åka hem. Han lång, 120 kilo, stort skägg och ser ut som bror till Leif & Billy och den här lilla späda tjejen som ser ut som en flicka. Nej, det ser inte lagligt ut.

Michael har hela tiden påtalat hur mycket han saknar omtanke och närhet. Det är normalt men han verkar inte vara den som uppvaktar själv. Han väljer de kvinnor som bekräftar honom till hundra procent redan första dagen och tar för sig av honom. Det är därför han bland annat väljer bort en kvinna som Helena (hon med grått hår) och låter en kvinna som Kari kasta sig över honom (som dessutom var med bland de tre sista...)

Hur som, jag tror att Michaels beslut blir att välja Mariette, hon passar honom bra. Hon känns varm och trygg, han får säkert massor av omtanke och närhet. De pussas och kramas. Om han väljer Jenny blir det med stor sannolikhet mer passionerat, kyssar och intensitet och jag tror han känner det blir för otryggt för honom.

Att Mimmi valde Jimmy kändes ju säkert bra för de flesta som tittar på programmet eftersom det stod mellan honom och Erik. Jag upplever dock inte att hon kände någon kemi med Jimmy, hon valde med huvudet och inte hjärtat. Jag tror inte det blir något mellan dem.
Senast redigerad av Fransitrans 2023-12-14 kl. 09:04.
2023-12-14, 09:02
Medlem
Tervulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fransitrans
Jag tycker det ser riktigt olustigt ut att se Jens och Alexandra tillsammans, speciellt i slutet när hon står i hängselshorts och säger att hon vill åka hem. Han lång, 120 kilo, stort skägg och ser ut som bror till Leif & Billy och den här lilla späda tjejen som ser ut som en flicka. Nej, det ser inte lagligt ut.

Michael har hela tiden påtalat hur mycket han saknar omtanke och närhet. Det är normalt men han verkar inte vara den som uppvaktar själv. Han väljer de kvinnor som bekräftar honom till hundra procent redan första dagen och tar för sig av honom. Det är därför han bland annat väljer bort en kvinna som Helena (hon med grått hår) och låter en kvinna som Kari kasta sig över honom (som dessutom var med bland de tre sista...)

Hur som, jag tror att Michaels beslut gällande att i slutet välja Mariette passar honom bra. Hon känns varm och trygg, han får säkert massor av omtanke och närhet. De pussas och kramas. Om han hade valt Jenny hade det med stor sannolikhet blivit mer passionerat, kyssar och intensitet och jag tror han känner det blir för otryggt för honom.

Att Mimmi valde Jimmy kändes ju säkert bra för de flesta som tittar på programmet eftersom det stod mellan honom och Erik. Jag upplever dock inte att hon kände någon kemi med Jimmy, hon valde med huvudet och inte hjärtat. Inte konstigt att hon därför blev iskall efter två dagar och verkar ha återförenats med Erik.

Och vad baserar du det på? Att hon återförenats med Erik?
2023-12-14, 09:04
Medlem
Jag är faktiskt tveksam till om Sabina hade klarat det fysiska arbetet på en gård, med tanke på hennes kroppsvolym. Dessutom har ju Jens pratat mycket om att han vill ha barn.

Sabina är absolut söt, men verkligen enorm. Väldigt lång och ändå överviktig i proportion till sin längd. I avsnittet där hon åkte hem och kramade Jens ser man att de är i stort sett lika långa och hon är ändå större. Jens nämner i senaste avsnittet att han väger 120 kg, så hon väger antagligen mer och är nog inte särskilt fertil med den vikten.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in