2023-12-14, 00:45
Medlem
En liten plot twist Micke kommer ut som bigamist nästa år gift med både Jenny och Mariette. 😉
2023-12-14, 00:46
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crapmagic
Det hade Alex också, bara Jens hade fått henne att upptäcka dem själv samt chillat lite

Du får gärna redovisa dessa kvalitéer btw

Nej du, de behöver jag inte alls redovisa, tycker det framkom rätt uppenbart i programmet

Alexandra är trots sina unga år en trasig tjej. Ej stabil nog för ett liv på gården.
Skillnaden i mognad mellan henne och Sabina är enorm.
2023-12-14, 00:54
Medlem
Ninajahrens avatar
Tycker inte någon Mimmis killar som kom till gården riktigt passade henne.
Erik passade bäst men så var det ju synd att han var så svartsjuk.
Klokt av Mimmi att välja Jimmy som klarar dumpning bättre. Erik hade ju satt koppel på henne om han fått följa ned på slutresan.

Erik tror jag att hon faktiskt klickade med och fick känslor för. Men vågade inte p g a hans svartsjuka sidor.
Senast redigerad av Ninajahren 2023-12-14 kl. 01:01.
2023-12-14, 00:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Nej du, de behöver jag inte alls redovisa, tycker det framkom rätt uppenbart i programmet

Alexandra är trots sina unga år en trasig tjej. Ej stabil nog för ett liv på gården.
Skillnaden i mognad mellan henne och Sabina är enorm.

Ja Sabina "sprang" bla runt och vattnade blommorna, tror hon är väldigt omhändertagande och med rätt man kan det funka i längden. Men risken är att de kör på så och vaknar upp en dag och lämnar för de har fått nog att bara ge och ge till en kar som inte visar nog med uppskattning.. 🤔
2023-12-14, 01:05
Medlem
Ninajahrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psykbryt76
Ja Sabina "sprang" bla runt och vattnade blommorna, tror hon är väldigt omhändertagande och med rätt man kan det funka i längden. Men risken är att de kör på så och vaknar upp en dag och lämnar för de har fått nog att bara ge och ge till en kar som inte visar nog med uppskattning.. 🤔
Sant! Hon är värd att uppskattas tillbaka!
I övrigt var Ida min favorit. Tyckte hon verkade vettigast. Sabina behöver bygga upp sin självkänsla mer så hon inte ger ut för mycket av sig själv utan att få samma kärlek och omsorg tillbaka. Den mognaden snäppet högre hade Ida som lämnade!
2023-12-14, 01:06
Medlem
Lostworlds avatar
Kärlek åt alla, avsnitt 11 och 12

Toms val:

Citat:
Ursprungligen postat av Enkelpessimist
I Toms fall hoppas jag verkligen inte att någon tjej väljer honom när han gör sitt slutvarvet, såg en av Toms brevskrivare som åkte ut i början skriva en kommentar i gruppen ”vi som älskar bonde söker fru” på Facebook i inlägget där Toms beteende diskuteras. Hon skriver att Felicia inte varit den enda tjejen av hans brevskrivare som Tom varit i kontakt med och baserat på vad hon skriver verkar det som att Tom är den som hört av sig till tjejerna i första hand
Man blir inte förvånad. Allt det här smussel och förnekar-beteendet han håller på med... det är inte svårt att föreställa sig honom som den otrogna typen precis.
2023-12-14, 01:11
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psykbryt76
Citat:
Ursprungligen postat av Ninajahren
Sant! Hon är värd att uppskattas tillbaka!
I övrigt var Ida min favorit. Tyckte hon verkade vettigast. Sabina behöver bygga upp sin självkänsla mer så hon inte ger ut för mycket av sig själv utan att få samma kärlek och omsorg tillbaka. Den mognaden snäppet högre hade Ida som lämnade!

Ja, som jag skrivit innan så tror jag att Alexandra och Sabina har problem med självkänslan fast på olika sätt. Alexandra är skadad pga destruktiva förhållanden och Sabina tror jag brottas mer med osäkerhet gällande utseende/kropp osv. Vilket är tragiskt för hon är hur snygg som helst och alla behöver inte vara size 0.
Hoppas verkligen att Sabina inser sitt värde och hellre lever själv än med fel person. Hon förtjänar allt gott.
2023-12-14, 01:14
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ninajahren
Tycker inte någon Mimmis killar som kom till gården riktigt passade henne.
Erik passade bäst men så var det ju synd att han var så svartsjuk.
Klokt av Mimmi att välja Jimmy som klarar dumpning bättre. Erik hade ju satt koppel på henne om han fått följa ned på slutresan.

Erik tror jag att hon faktiskt klickade med och fick känslor för. Men vågade inte p g a hans svartsjuka sidor.

Tror faktiskt att Erik har blivit lite väl orättvist utmålad som "svartsjukemonster".
Jag har faktiskt svårare för Jimmy. Han är nyligen dumpad av sin fd tjej och det märks väldigt tydligt.
Mycket som pågår inombords där och han hade nog behövt mer tid istället för att direkt kasta sig in i ett nytt förhållande. Tror inte att han och Mimmi blir långvariga, de känns inte rätt för varandra.
2023-12-14, 01:25
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Frågan är om Jens kommer att gå in i fullt stalker mood nu med tanke på det där telefonsamtalet...?
Ta inte ut segern i förskott, det kan vara antingen Ida eller Sabina som han ringer efter att ha blivit mutad av Linda Isaksson som inte vill att han ska gå tomhänt, det kan också vara ett vanligt samtal till Försäkringskassan som vi tittare får följa Jens upprört ringa till,
det har fuskats med F-Skattsedeln vid indrivningen av tamnöten

Det är möjligt att även Alex skulle följa med på en bikinisemester till nått varmare land,
att få landa lite på Asårerna och dumpa om Jens på sophögen efteråt
Senast redigerad av Crapmagic 2023-12-14 kl. 02:13.
2023-12-14, 01:29
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crapmagic
Ta inte ut segern i förskott, det kan vara antingen Ida eller Sabina som han ringer efter att ha blivit mutad av Linda Isaksson som inte vill att han ska gå tomhänt

Det är möjligt att även Alex skulle följa med på en bikinisemester till nått varmare land och sedan
dumpa om Jens på sophögen efteråt

Långsökt... du lever på hoppet
Han pratar ju om att inte vilja gå i ovisshet, att hon borde kunna ge honom svar osv.
Risk för att det här blir rejält pinsamt tyvärr.
2023-12-14, 01:32
Medlem
Tycker att Mimmi gjorde rätt val som gick efter hjärta istället för vem som "passar bäst på gården".
Synd att Jens föll för Alexandra. I en annan värld hade han och Sabina funnit varandra, de har äktenskapstucke t o m.
Förstår inte hur Micke ska kunna välja, han har gått för långt känslomässigt med båda. Undrar vad han går på när han väljer, utseende, attraktion (Jenny) eller den som teoretiskt passar honom bäst (Mariette).
2023-12-14, 01:42
Medlem
Frewibs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
Vem är den vänsterblivna tjejen som valde att lämna bonden Jens? Jag har bara slötittat på några avsnitt.

Hon som såg ut som bergatrollet i Trolltider från 1979 fast med lite för mycket brun utan sol?
Ja det var hon.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in