Citat:
Ursprungligen postat av
Rudan88
...medan 0,00015% av Sveriges befolkning begår självmord varje år.
Låter alltså inte så troligt med självmord heller
Hur grindarna fungerade på Alimak har jag ingen aning om, det var mest en spekulation vilket jag också skrev.
Att påstå att inga allvarliga brott kan begås i Skellefteå är väl att ta i. Det sa man nog i Åmsele 1988 också, och där inträffade ett trippelmord!
Jag håller det för rätt uteslutet att han kommit hem från jobbet, gått upp i lägenheten, och senare på kvällen fått för sej att åka E4 till Piteå eller kanske Luleå eller ännu längre i det fruktansvärda väglaget och snöyran som rådde. Och om han mot all förmodan gjort det bör han ha snackat med nån kompis där att han skulle komma, eller att han senare åkte ifrån kompisen och hemåt. Då hade givetvis kompisen hört av sej för länge sen!
Jag har heller aldrig påstått att han blivit ihjälslagen. GM kan ju helt enkelt bara ha slagit ner honom, kastat ur honom ur bilen, och sen dragit iväg med bilen i likgiltighet och oförstånd, omedvetna om konsekvenserna.
Och återigen. Om han mått dåligt psykiskt på nåt sätt, borde de anhöriga fått nån hint om det. Och om han mot förmodan ville skada sej själv; Man dör inte av att åka bil. Inte ens i snöyra! Och om han stannat bilen efter vägen och tagit några "dödande piller" hade säkert polis och missing people hittat bilen vid det här laget.
Jag tror faktiskt att om bilen hittas kommer det nog vara i en helt annan stad, eller plats, än man antagit, och där rånarna lämnat den.
Det känns väldigt ologiskt med någon självmordsteori med dom omständigheter som finns i fallet.