Citat:
Ursprungligen postat av
0A0A
Hur kommer det sig att så många är överdrivet positiva till att handla på Temu? Jag har inte hittat något som är bättre än andra kinabutiker?
För egen del är det den snabba leveranstiden samt den smidiga återbetalningen av varor man inte är nöjd med som gör mig positiv till Temu. Jag handlar från andra ställen också om jag hittar billligare pris, men då får jag finna mig i att det kommer att ta ett tag innan leverans.
Från Temu tar det i regel mellan 8-15 dagar för att få det man beställt, dyker det inte upp i tid får man 50 kr i kompensation. Från t ex Ali Express kan det redan i varans leveransbeskrivning ta upp till två månader, även om det oftast går snabbare än så.
För vissa billigare prylar kan dock stående combon "3 för 1.99 USD styck" inkl frakt hos säljaren Digitaling Store på Ali Express vara ett mycket prisvärt alternativ för en massa användbara prylar, men tar den tid det tar att få hem leveransen. Kräver dock att man köper via mobilappen, erbjudandet finns inte på webbsidorna. Korkat.