2023-12-11, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beisskorb
Mm. Men man får inte lov att reagera på det?

Man får säga sånt skit, men man får inte säga nåt emot det? Varför det? Får man inte säga sånt i det här jävla landet, eller?

Jo, man ska och får reagera och skratta sig harmynt av det, precis som ALLA gjorde 2011-2012. Det är ingen skillnad idag förutom att det är mer svart-alver här.
Citera
2023-12-11, 12:22
Medlem
Dr.Hfuhruhurrs avatar
Var på en Wahlbeck stand-up för 20-25 år sedan. Det var då han var i sin vego-mp-period. Hade redan då blandad förväntan på hur det skulle bli; men minns att jag skrattade så att jag fick ont i magen några gånger.

Han är skruvad; en konstnärstyp och drar lite från höften, improviserar och ibland funkar det och ibland inte. Det beror mycket på publiken. Wahlbeck fungerar inte hos en nykter publik men bättre i en krogshow där folk är lite runda under fötterna och vill garva.

Kan mycket väl förstå att han total-bombar ibland. Många av skämten sker i samarbete med publiken och är inte publiken med på noterna så går det åt pipan.

Att jämföra med t.ex. Johan Glans som har genomtänkta och roliga skämt som inte är så beroende av hur publiken mår - det är roligt oavsett. Mycket av hans humor går ut på att han driver med sig själv ("jag är byggd som en liten flicka", "mina skämt går oftast att berätta på ålderdomshem").

Eller Chris Rock som med sin energi arbetar upp publiken så att det mesta han säger blir roligt.

Wahlbecks standup är beroende av en publik som kan tänka som han; som kan se framför sig vad han försöker förmedla. Han gör ofta referenser till någon företeelse som han upplevt eller sett i nyheterna, försöker får folk att se vad han ser, ofta komiska situationer i små nyanser.
Citera
2023-12-11, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pillerarm
Då tycker jag det är sjukare att man anses som lättkränkt och pk bara för att man tycker att en stå-upare är sanslöst kass och extremt pinsam.

Är det på samma sätt om man anser att Anna Book är kass och tar fram skämskudden när man ser henne, att man då är lättkränkt?

Jag vet inte hur hans show är då jag aldrig sett honom och kan inte bedöma innehållet men jag reagerade på meningen från arrangören, att hans skämt liknande andra ståuppare men valde att stänga ner han ändå.

Drar någon ett pedofilskämt idag så är det förbjudet att skratta även fast det är extremt kul. Folk skrattar inombords men för att visa sig på styva linan framför andra så fördömer man skämtet.
Senast redigerad av Reraised 2023-12-11 kl. 12:29.
Citera
2023-12-11, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reraised
Jag vet inte hur hans show är där jag aldrig sett honom och kan inte bedöma innehållet men jag reagerade på meningen från arrangören, att hans skämt liknande andra ståuppare men valde att stänga ner han ändå.

Drar någon ett pedofilskämt idag så är det förbjudet att skratta även fast det är extremt kul. Folk skrattar inombords men för att visa sig på styva linan framför andra så fördömer man skämtet.
Reagerade också på den delen. Troligen handlade det om att arrangören inte hade koll på vem Wahlbeck är, och hur han är på scenen.

En arrangör måste gå efter vad som kan tänkas gå hem i just den publiken, inte efter vad hen själv gillar.

Om jag skulle arrangera något för fjortisgrabbar med epa-traktorer i bonnbyggd, så kanske det hade blivit Wahlbeck. I det här fallet var publiken uppenbart en helt annan.
Citera
2023-12-11, 12:37
Medlem
Proras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
På vilket vis ska det inte gå att lita på honom i affärer?
Nja, jag vill inte gå in på detaljer som skulle kunna outa folk.
Citera
2023-12-11, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herbert.Spencer
En tråd som plötsligt fylls med vetenskapshatande antivaxxare på Flashback? Kan inte vara möjligt! Egentligen är det nog väldigt få som tycker han är rolig, detta plötsliga fanboy-vurmande för en kille som förmodligen på allvar har vissa psykiska problem handlar endast om hans politiska riktning vilken sitter väldigt bekvämt i Flashbacks mycket smala och obildade åsiktskorridor

Wahlbeck har vänstersympatier (den riktiga vänstern) så det bekräftar snarare att både han och dom som gillar honom är klartänkta eftersom majoriteten här är höger och ser igenom pk-dimman och idiotvänstern som du yrar omkring i med dina allt mer desperata försök att ta heder och ära av peter.

Gå i väg nu och ta spruta nummer åtta eller nåt för du gör bara bort dig ännu mer om du fortsätter skriva.
Senast redigerad av rotebro-conny 2023-12-11 kl. 12:44.
Citera
2023-12-11, 12:49
Medlem
TupolevTu-144s avatar
Citat:

Jag har ingenstans sagt att hans skämt är dåliga, bara att Wahlbeck drar dem på så vansinnigt dåligt sätt.

Det är just leveransen som världsklass. Faktum är att Wahlbeck ibland har experimenterat med att dra medvetet urusla skämt för att visa att allt handlar om leveransen. Han är en konstnär.

En gång satt han hos Babben som hade någon form av talkshow där Schyffert var inbjuden för en kort roast av en liten panel. Wahlbeck menade på att Schyffert hade stulit massa skämt av Babben - han hade, som Wahlbeck uttryckte sig, sugit ut så mycket skämt ur Babben att hon hade gått ner 20 kilo!

Haha, totalt värdelöst skämt(avsiktligt värdelöst), men leveransen gjorde det ändå jävligt roligt. Det är så en sann konstnär jobbar. Normalt sett är ju dock skämten också av bästa märke, precis som leveransen.

NPC:er har tyvärr inte intelligensen för att förstå Wahlbecks geni. Det är tydligt när man läser i tråden..
Citera
2023-12-11, 12:50
Medlem
chran508s avatar
Citat:
Då tycker jag det är sjukare att man anses som lättkränkt och pk bara för att man tycker att en stå-upare är sanslöst kass och extremt pinsam.

Är det på samma sätt om man anser att Anna Book är kass och tar fram skämskudden när man ser henne, att man då är lättkränkt?

Jag har ingenstans sagt att hans skämt är dåliga, bara att Wahlbeck drar dem på så vansinnigt dåligt sätt.
Exakt så. Peter är extremt begränsad som komiker sett till timing och finess. Det gör att hans råa skämt bara blir exakt det, råa men inte roliga. Att påpeka detta är tydligen PK och vänsterblivet.
Citera
2023-12-11, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TupolevTu-144
Det är just leveransen som världsklass. Faktum är att Wahlbeck ibland har experimenterat med att dra medvetet urusla skämt för att visa att allt handlar om leveransen. Han är en konstnär.

En gång satt han hos Babben som hade någon form av talkshow där Schyffert var inbjuden för en kort roast av en liten panel. Wahlbeck menade på att Schyffert hade stulit massa skämt av Babben - han hade, som Wahlbeck uttryckte sig, sugit ut så mycket skämt ur Babben att hon hade gått ner 20 kilo!

Haha, totalt värdelöst skämt(avsiktligt värdelöst), men leveransen gjorde det ändå jävligt roligt. Det är så en sann konstnär jobbar. Normalt sett är ju dock skämten också av bästa märke, precis som leveransen.

NPC:er har tyvärr inte intelligensen för att förstå Wahlbecks geni. Det är tydligt när man läser i tråden..
Så kan det vara, att jag är för korkad för att förstå Wahlbecks otroliga genialitet.

Är det han själv som säger att han medvetet experimenterar med att dra dåliga skämt? Låter som en efterkonstruktion värd namnet Wahlbeck. Varför inte bara säga att han inte gick hem?

-Senaste filmen fick otroligt dåliga recensioner.
-Jo, vi experimenterar med att göra kassa filmer. Det är så sanna konstnärer arbetar.
Senast redigerad av Pillerarm 2023-12-11 kl. 12:58.
Citera
2023-12-11, 13:06
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matrixmorpheus
Ja han kommer ju direkt vilja bokas av SD och liknande IQ befriade mongos

Precis som Skyffert & co bokats av Kommunal, Metall, Vision etc
Hela IQ fiskmås arbetarrörelsen har stöttat dessa pajaser i åratal.
Citera
2023-12-11, 13:13
Medlem
En tråd om PW högst upp bland aktuella trådar då undrar man ju vad för saftigt som hänt men nej här hålls bara trötta diskussioner om vad som är roligt eller ej
Citera
2023-12-11, 13:15
Medlem
Slints avatar
Citat:
Orkade bara titta en minut. Han är så otroligt korkad. Och det finns ingen tidning, inte ens Laholms tidning, som har ett udda antal sidor.

Hade någon annan komiker sagt samma sak, hade jag kunnat skratta, men i Wahlbecks fall handlar det om att han inte riktigt förstår. Han visar det så tydligt det med sitt minspel. Non capire. Det är helt stopp där uppe hos honom.

Ja, det är nog bara du som har dålig smak helt enkelt. Gå och titta på Özz Nujen istället så kanske du slipper en hjärtattack.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in