2023-12-11, 00:40
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Jo jag förstår. Min bild är att det är precis tvärtom, att han har sådan fullständig koll på var gränsen går och gör det så elegant att man ska uppleva det precis så som du gör. Och det är det som gör det där lilla extra.

Hade det varit för tio år sedan hade tanten med dom fula brösten slappnat av, litat på att Wahlbeck navigerade rätt och delat skrattet med övriga publiken. Men nu när alla sitter på helspänn för att leta anledningar att gå i baklås så fungerar det inte. Så på ett sätt har du ju rätt i att Wahlbeck inte upplevs kul, men det är ju inte Wahlbecks fel.

Klart det är Wahlbecks fel att han inte upplevs som kul längre. Han har helt enkelt tappat det och borde kanske börja jobba med nåt annat. Och det är inget att skämmas för. Det finns en anledning till att det finns ytterst få komiker som är 60+.
Citera
2023-12-11, 00:51
Medlem
ErnstRamsteiners avatar
Haha underbart. Precis som Peter Wahlbäck. Känner honom inte och kan mycket väl förstå att han upplevs som jobbig. För mig är han en legend. * Han kör sitt race oavsett och det respekterar jag honom för. Tror alla förstår att de som suttit och varit main-stream senaste tio åren är de som är blasé, fortlöpare, förrädare, töntar utan stake osv.

Att gå sin egna väg är inte alltid bra, eller rätt, men i det här fallet så bugar och bockar jag. Sedan tycker jag personligen att han är Sveriges utan tvekan roligaste komiker. En komiker skall utmana och säga provocerande saker och skall utmana makten.

Idag är alla komiker helt jävla passé och utmanar ingenting. Därför jag aldrig skulle betala ens en krona för att gå på stand-up idag.

Rolig anekdot. Vet vem som har tavlan
Citera
2023-12-11, 00:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ErnstRamsteiner
Haha underbart. Precis som Peter Wahlbäck. Känner honom inte och kan mycket väl förstå att han upplevs som jobbig. För mig är han en legend. * Han kör sitt race oavsett och det respekterar jag honom för. Tror alla förstår att de som suttit och varit main-stream senaste tio åren är de som är blasé, fortlöpare, förrädare, töntar utan stake osv.

Att gå sin egna väg är inte alltid bra, eller rätt, men i det här fallet så bugar och bockar jag. Sedan tycker jag personligen att han är Sveriges utan tvekan roligaste komiker. En komiker skall utmana och säga provocerande saker och skall utmana makten.

Idag är alla komiker helt jävla passé och utmanar ingenting. Därför jag aldrig skulle betala ens en krona för att gå på stand-up idag.

Vem som har tavlan? Utveckla!
Citera
2023-12-11, 00:55
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coonbandit
Minns att han var anlitad som konferencier på Hultsfredsfestivalen och skulle presentera band. Han kom ut med en rulle aluminiumfolie och låtsades läsa ifrån, det är typ det jag minns. Han fick sparken efter en halv dag har jag för mig. Banden tyckte det störde att ha någon som stod och gapade innan de klev på. Wahlbeck var bra förr, har inte sett något på länge. Kalender fur alle kan man se på tuben, och det är helt vrickat på ett bra sätt.

https://www.youtube.com/watch?v=l1XvrNCq9ZU
Citera
2023-12-11, 01:10
Medlem
olasvenssons avatar
Peter Wahlbeck är en konstnär. Jag har besökt hans atelje i Halmstad. Vackra tavlor. Pompösa tavlor. Han är världens bästa konstnär. Wahlbecks tavlor kommer bli mer värda än Picassos skräp tavlor.
Citera
2023-12-11, 01:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Klart det är Wahlbecks fel att han inte upplevs som kul längre. Han har helt enkelt tappat det och borde kanske börja jobba med nåt annat. Och det är inget att skämmas för. Det finns en anledning till att det finns ytterst få komiker som är 60+.

Så hade det naturligtvis kunnat vara om allt var som det skulle. Det är ju den naturliga gången, dom gamla tacklar av och dom unga kliver fram och är roligare.

Det enda lilla kruxet är att ingen av dom yngre komikerna är roligare. Därför är problemet kärringen med slaskpattarna och fittan till arrangör och inte Wahlbeck.

Tvärtom, utan att ens sett vad det här handlar om blir han nu ännu roligare.

I Sverige 2023 får man snarare se det som en kvalitetsstämpel att ha blivit ledd av scenen.
Citera
2023-12-11, 01:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prora
Kul att läsa om, men inte kul för de inblandade. Har från flera håll fått vittnesmål om att han är fullständigt opålitlig i affärssammanhang. Hade han inte haft sig själv som sin största fiende hade han kunnat gå långt. Vad man med det menar vet jag inte annat än att att ständigt lägga fällben för sig själv gör att man man knappast rör sig ur fläcken.

På vilket vis ska det inte gå att lita på honom i affärer?
Citera
2023-12-11, 01:29
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Så hade det naturligtvis kunnat vara om allt var som det skulle. Det är ju den naturliga gången, dom gamla tacklar av och dom unga kliver fram och är roligare.

Det enda lilla kruxet är att ingen av dom yngre komikerna är roligare. Därför är problemet kärringen med slaskpattarna och fittan till arrangör och inte Wahlbeck.

Tvärtom, utan att ens sett vad det här handlar om blir han nu ännu roligare.

I Sverige 2023 får man snarare se det som en kvalitetsstämpel att ha blivit ledd av scenen.

Man är inte nödvändigtvis skitrolig bara för att man provocerar. Tyckte PW var skitbra för 20 år sen men när jag sett honom på senare år har jag knappt garvat alls.
Citera
2023-12-11, 01:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Man är inte nödvändigtvis skitrolig bara för att man provocerar. Tyckte PW var skitbra för 20 år sen men när jag sett honom på senare år har jag knappt garvat alls.

Kanske är du som saknar eller har annan humor?
Citera
2023-12-11, 01:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av covfefe...
Efter att han blivit någorlunda mainstream under 1990-talet har snubben utvecklats till någon Lars Hillersberg-aktig person som mest verkar försöka hitta sätt för folk att känna sig obekväma. Det går självklart sällan hem hos den breda massan.

Någolunda? Var du ens med på 90-talet?
Citera
2023-12-11, 01:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ErnstRamsteiner

Håller med. Det här ger honom bara publicitet.

Idioter här inne visste inte ens om att han bokas och ska ändå säga och tro att folk vill höra deras tråkiga jävla åsikt.
Citera
2023-12-11, 01:43
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av abidazz
Kanske är du som saknar eller har annan humor?

Vad man tycker är kul är såklart helt subjektivt men det är bara att se sig om i komikervärlden för att snabbt inse att komiker nästan alltid har ett bäst-före-datum. De finns ytterst få komiker som är 60+.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in