2023-12-11, 11:45
Medlem
Joe Blows avatar
All under fyrtio år antar ständigt sig rollen som ställföreträdande kränkt. Dessutom har dom ingen som helst humor. Dom förstår inte ens vad det är. Kör hem julbordsbönderna och låt dom titta på Solsidan. Dom förtjänar inte att bli underhållna av PW.
Citera
2023-12-11, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Nu brast nog din läsförståelse…
Läste igen. Du skrev uppenbart det jag citerade. Hur menar du att jag inte förstod det? Håller de med Wahlbeck, eller inte?
Citera
2023-12-11, 11:55
Medlem
chran508s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
Som jag tidigare skrev: Om lättkränkta PK-fittor inte blir arga så betyder det att komikern är tråkig.

Måns Möller drog detta skämt en gång i tiden:

"Henrik Larsson har startat en egen klubb i Spanien, SNIK.
Skånska Negrer I Katalonien".

Om han hade dragit detta skämt i dag så hade vänsterblivna blivit mycket arga.
Jag minns det skämtet, han drog det i Time Out. Ett kul skämt och jag tror inte han skulle få så mycket backlash idag som du inbillar dig. Vissa hade blivit sura men det är ofrånkomligt. Problemet är att du verkar bara vilja ha skämt på en 10-årings nivå.
Citera
2023-12-11, 11:57
Medlem
DraconianTimess avatar
Man må hata Wahlbeck och ja han är en jävligt originell och udda figur som gärna går folk på nerverna.
Humor handlar mycket om att töja gränserna och bryta ny mark. Hur många gapflabbar åt "hur vet man att en bil kommer från Polen"-skämtet? Varför inte?
Jo för att skämtet om "hur man vet att en bil är från Polen" var kanske skitroligt när det begav sig en gång i tiden, men det har malts så jävla många gånger att hela skämtet är totalt urvattnat. Detsamma händer om man bara håller sig inom trygghetszonen. Värdet av Özz Nujens skämt har fallit rejält, likaså Magnus Betnér.
Peter Wahlbäck gillar att experimentera och utforska nya områden. Detta är heller inget han precis har börjat med, utan detta är Peter Wahlbäcks DNA.

Är uppväxt i Halmstad och vi hade honom på vår gymnasieskola innan studenten. Där lyckades han bli rejält utbuad men också få en hel del gapflabb samt orsaka polarisering.
Skämt om Estonia var inte uppskattat och ledde till burop. Däremot skämtade han friskt med en av skolans ekonomiadministratörer som var en brud med silikontuttar. Killarna och en del tjejer asgarvade medan vänsterfeministbrudar gick till rektorn och berättade vad Walhbäck sagt. Hjärndöd handling då rektorn själv satt i publiken och flabbade.
Ville man få chansen att trycka pitten i en av feministbrudarna innan studenten så skulle man visa hur hemsk och tråkig Wahlbäck var. Vi hade bland annat en tragisk kille i klassen som filade på ett ligg hos dessa brudar och skulle demonstrera vilken feminist han var.

Alltså Wahlbeck berör oavsett om man gillar honom eller inte. Själv har jag dock inte träffat honom privat så där får Flashbackfolk from Halmstad fylla i med fakta.
Citera
2023-12-11, 12:05
Medlem
Tuors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chran508
Jag minns det skämtet, han drog det i Time Out. Ett kul skämt och jag tror inte han skulle få så mycket backlash idag som du inbillar dig. Vissa hade blivit sura men det är ofrånkomligt. Problemet är att du verkar bara vilja ha skämt på en 10-årings nivå.

"Vissa" I princip alla lättkränkta PK-människor hade blivit arga. Du vet det också.

Varför tror du att jag vill det? Förklara. Skrev du inte precis att Möns Möllers skämt var kul? Jag tycker detsamma.
Citera
2023-12-11, 12:07
Medlem
Sjukt hur jävla PK Sverige har blivit, de enda som får dra lite mer extrema skämt är kvinnor och invandrare, annars är det inte acceptabelt.

Man ska få skämta om att knulla barn, våldtäkter, negrer och rasism och andra saker som är roliga. Karatefylla hade allt detta och vann priser 2011-2012 och var hyllade av alla. Detta program skulle inte få sändas idag.
Citera
2023-12-11, 12:07
Medlem
KreugerGulds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herbert.Spencer
Nej, min liila stalkervän, det är inte chockerande att följa någon man känt i 30 år som enligt allmän uppfattning utanför Flashbacks skyddade verkstad dessutom har spårat ur. Däremot var han lite kär i min flickvän
Du har fortfarande inte efter 30år släppt det, och huserar här på forat. Vissa går vidare!
Citera
2023-12-11, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KaninHitler
Frågan är väl hur farligt det kan ha varit?

"Magnus påpekar dock att den typen av skämt som Peter drog är vanliga bland dagens stand up-komiker. "

Så det kan ju inte varit helt uppåt väggarna om andra komiker kommer undan med det tänker jag?
Han skall visst ha hånat publiken för dess utseende också, och sådant kan ju vara lite opopulärt.

Var det kanske en felbokning på det sättet att Eksjö Julshow är en ganska familjär grej och inte lämpar sig för lite råare humor? Isåfall får nog Eksjö Julshow skylla sig själva ty att Herr Wahlbeck har en hjärnskada och inte kan uppföra sig kan väl inte vara någon nyhet?

Precis så. Eksjö ligger i det frireligiösa bibelbältet nära Jönköping.
Citera
2023-12-11, 12:15
Medlem
Tuors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beisskorb
Aha. Du tror på alla dom där tokerierna du också. Lite rasism är bara bra.

Alla andra är PK och NPC.

Vet du vem som verkar vara MEST NPC av alla? Ni som går på alla dom där teorierna och tror att ni är unika, när ni alla klär er i samma fula foliehatt.

Det är bara tokerier för NPCer. Wahlbeck kan tänka själv och det är främmande för er NPCer

Han är alldeles för intelligent för att bry sig om vad totalt värdelösa NPCer tycker om honom.
Citera
2023-12-11, 12:17
Medlem
En tråd som plötsligt fylls med vetenskapshatande antivaxxare på Flashback? Kan inte vara möjligt! Egentligen är det nog väldigt få som tycker han är rolig, detta plötsliga fanboy-vurmande för en kille som förmodligen på allvar har vissa psykiska problem handlar endast om hans politiska riktning vilken sitter väldigt bekvämt i Flashbacks mycket smala och obildade åsiktskorridor
Senast redigerad av Herbert.Spencer 2023-12-11 kl. 12:25.
Citera
2023-12-11, 12:18
Medlem
Beisskorbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reraised
Man ska få skämta om att knulla barn, våldtäkter, negrer och rasism och andra saker som är roliga

Mm. Men man får inte lov att reagera på det?

Man får säga sånt skit, men man får inte säga nåt emot det? Varför det? Får man inte säga sånt i det här jävla landet, eller?
Citera
2023-12-11, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reraised
Sjukt hur jävla PK Sverige har blivit, de enda som får dra lite mer extrema skämt är kvinnor och invandrare, annars är det inte acceptabelt.

Man ska få skämta om att knulla barn, våldtäkter, negrer och rasism och andra saker som är roliga. Karatefylla hade allt detta och vann priser 2011-2012 och var hyllade av alla. Detta program skulle inte få sändas idag.
Då tycker jag det är sjukare att man anses som lättkränkt och pk bara för att man tycker att en stå-upare är sanslöst kass och extremt pinsam.

Är det på samma sätt om man anser att Anna Book är kass och tar fram skämskudden när man ser henne, att man då är lättkränkt?

Jag har ingenstans sagt att hans skämt är dåliga, bara att Wahlbeck drar dem på så vansinnigt dåligt sätt.
Senast redigerad av Pillerarm 2023-12-11 kl. 12:22.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in