2023-12-10, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Det är hans personlighet i kombination med timing och interaktion med publiken som blir kul. Oförutsägbarheten och impulsiviteten bidrar till konceptet Peter Wahlbeck.
Möjligen som lyteskomik, och sådan klarar jag mig utan.

Jag verkligen skäms när jag ser honom. Så otroligt pinsam. Men inser att vissa här har annan åsikt.
Citera
Medlem
Citat:
I mina öron låter detta som ett kvalitetskvitto Go, Peter!

Citat:
I dagens ängsliga PK-Sverige räcker det med att man har karisma och åsikter för att bli uthängd som allt från antisemit till sexist. Vi har gått från att vara en ankdam till att bli ett wokedagis.

Han står för det han tror på och är ärlig, men det skär sig hos vänster och liberaler som tyvärr är de som fortfarande styr vårt samhälle och vår kultur. De måste bort, bra att han drar sitt strå till stacken.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pillerarm
Han saknar totalt känsla och verkar inte ha minsta koll på vad han säger. Har sagt det innan. Skämt han drar kan vara roliga hos andra, men Wahlbeck verkar helt sakna förståelse för vad han säger. Liksom, det saknas verkligen något innanför pannbenet hos den mannen (antagligen något med pannloben).

Tja, smaken är ju olika och tur är väl det. Personligen tycker jag precis tvärtom att det Wahlbeck säger ordagrant inte blir speciellt kul om man printar ut det och läser rakt upp och ner utan att hans storhet ligger i just timingen och att det någon kallade maniska upprepningar kan göra vad som helst roligt till slut speciellt när han ligger precis på gränsen till det förbjudna och nafsar.

Citat:
Uppenbart ansåg både publik och arrangör av hans senaste uppträdande detsamma. Tyckte jag läste att ingen skattade. Och då har man väl misslyckats om man är i hans genre.

I ett land och en tid när folk måste anstränga sig för att hålla sig för skratt när något faktiskt är roligt och låtsas skratta lite extra högt och tillgjort till sådant som inte är ett skit kul är det helt logiskt att ingen skrattar åt Wahlbeck.

Det säger mer om hur feldragen den nya gränsen är än om att wahlbeck skulle ha passerat den.

Citat:
Det är hans personlighet i kombination med timing och interaktion med publiken som blir kul. Oförutsägbarheten och impulsiviteten bidrar till konceptet Peter Wahlbeck.

Exakt det är ju just timingen och känslan som ÄR hans storhet och som du säger oförutsägbarheten och impulsiviteten ger den där extra nerven/kryddan som måste finnas om man ska ta humorn ett par nivåer högre.
Senast redigerad av rotebro-conny 2023-12-10 kl. 23:46.
Citera
2023-12-10, 23:42
Avslutad
Det är något som inte stämmer när man ska behöva övertyga folk på ett forum att Peter Wahlbeck är kul. Man kan ju titta.
Citera
2023-12-10, 23:42
Medlem
coonbandits avatar
Minns att han var anlitad som konferencier på Hultsfredsfestivalen och skulle presentera band. Han kom ut med en rulle aluminiumfolie och låtsades läsa ifrån, det är typ det jag minns. Han fick sparken efter en halv dag har jag för mig. Banden tyckte det störde att ha någon som stod och gapade innan de klev på. Wahlbeck var bra förr, har inte sett något på länge. Kalender fur alle kan man se på tuben, och det är helt vrickat på ett bra sätt.
Senast redigerad av coonbandit 2023-12-10 kl. 23:45. Anledning: felstavning
Citera
2023-12-10, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Det säger mer om hur feldragen den nya gränsen är än om att wahlbeck skulle ha passerat den.
Det är inte någon gräns som jag anser att Wahlbeck gått över, mer att han inte riktigt verkar förstå, att han rent av är otroligt korkad.

Han verkar inte alls förstå när han säger något som går över gränsen, det är där någonstans som han totalt falerar.
Citera
2023-12-10, 23:47
Medlem
TupolevTu-144s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TageG2
Medioker Komiker som inte har Humorn, Karisman, Intelligensen när de försökte rosta folk på Berns. Alltså göra en Svensk Don Rickles-show. Bara plumpt när PW försöker. Eksjö-Folket de jordnära säger ifrån när inte Storstadsmänniskorna har modet. Men det här är kul! ;
https://www.youtube.com/watch?v=ZblPwNLH6hg

Ponera(hypotetiskt förstås) att du själv vore just medioker och humorlös med bristfällig intelligens. Då skulle du tycka precis som du gör ovan..

PW är en genial komiker. Komikernas komiker!

Apropå roast förresten. SVT körde ju någon variant av konceptet när det var som mest i ropet. PW var med i avsnittet där Glen Hysén rostades. Sinnessjukt vad skickligt PW levererade. Det är sådana prestationer som får en att undra om han faktiskt är det största komiska geniet någonsin.
Senast redigerad av TupolevTu-144 2023-12-10 kl. 23:59.
Citera
2023-12-10, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillkarsk
Det är något som inte stämmer när man ska behöva övertyga folk på ett forum att Peter Wahlbeck är kul. Man kan ju titta.

Fast hittills har det väl mest handlat om masspostning om hur dålig han är. Och det kan väl också se själv så då är det ju inte mycket kvar att diskutera om den saken.
Citera
2023-12-10, 23:55
Medlem
Citat:
Det är inte någon gräns som jag anser att Wahlbeck gått över, mer att han inte riktigt verkar förstå, att han rent av är otroligt korkad.

Han verkar inte alls förstå när han säger något som går över gränsen, det är där någonstans som han totalt falerar.

Jo jag förstår. Min bild är att det är precis tvärtom, att han har sådan fullständig koll på var gränsen går och gör det så elegant att man ska uppleva det precis så som du gör. Och det är det som gör det där lilla extra.

Hade det varit för tio år sedan hade tanten med dom fula brösten slappnat av, litat på att Wahlbeck navigerade rätt och delat skrattet med övriga publiken. Men nu när alla sitter på helspänn för att leta anledningar att gå i baklås så fungerar det inte. Så på ett sätt har du ju rätt i att Wahlbeck inte upplevs kul, men det är ju inte Wahlbecks fel.
Senast redigerad av rotebro-conny 2023-12-11 kl. 00:00.
Citera
2023-12-10, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TupolevTu-144
Ponera(hypotetiskt förstås) att du själv vore just medioker och humorlös med bristfällig intelligens. Då skulle du tycka precis som du gör ovan..

PW är en genial komiker. Komikernas komiker!
Nä men om jag var just medioker,intelligenslös med bristfällig Humor. .-)
Citera
2023-12-10, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Jo jag förstår. Min bild är att det är precis tvärtom, att han har sådan fullständig koll på var gränsen går och gör det så elegant att man ska uppleva det precis så som du gör. Och det är det som gör det där lilla extra.
Tänkte du att han hade den kollen när de tog honom från scenen och gav honom sparken?

Jag känner väl lite att han inte hade det.
Citera
2023-12-10, 23:58
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Wahlbeck är en av Sveriges roligaste, men har en speciell stil och ligger precis på gränsen. Arrangören måste ha gjort dålig research:

https://youtu.be/4RqEhSGS56A

https://youtu.be/93kU1KTiZ4E
Senast redigerad av VitruvianskeMannen 2023-12-11 kl. 00:04.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in