2023-12-11, 07:49
Medlem
Om du ändå är döende. Ta de största lånet du kan o så göru nåt riktigt kul din sista tid i livet 😎
Citera
2023-12-11, 07:53
Medlem
AutumnInNewYorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnOroligSjal
Hej

Har fått reda på att jag har urinblåsecancer som har spridit sig till prostatan och bildat en malign tumör. Ingen har sagt det till mig men jag förstår att jag kommer att dö av detta. Fick symptom som blod i urinen i augusti och sökte för det. Gjorde en TURP operation där dom fann mycket ärrvävnad och det såg inte bra ut. Är omöjligt för mig att gå till jobbet och jobba på som vanligt. Finner liksom ingen lycka eller glädje eller framtidstro i livet. Är bara hemma om dagarna nu. Ska på cellgiftsbehandling snart sedan strålbehandling. Men jag tror inte det kommer hjälpa för den har tydligen redan spritt sig till lungorna och skelettet. Metastaser. Vet inte hur mycket dock. Vad ska jag ta mig till? Har inte fått något dödsbesked. Men denna förtvivlan är fruktansvärd.
Du är bara hemma om dagarna nu? Väldigt Underlig formulering eftersom i onsdags hade du tänkt att börja spara 3000 kr i månaden (FB) Spara 3000 kr i månaden för lite?

Du har alltså kommit till dessa insikter på fem dagar?
Citera
2023-12-11, 07:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rodaste-raven
Beklagar.

Du ska ringa mottagningen i morgon och be att få en tid hos deras kurator.

Du ska berätta för dem som står dig nära.

Lyssna inte på dem som skriver att du ska bara gå för alternativ vård. Du kan absolut äta bra kost som broccoli groddar, tomat och kål - det kommer hjälpa också. Men nu när det gått så långt behöver du de där cellgifterna etc också.

I övrigt ska du så gott hand om dig som möjligt både till kropp och själ.

Jag hade också urinblåsecancer som ung (altför ung) men jag är kvar här... det finns hopp.

Kram

Okej var den spridd cancern? Blev du botad eller bromsade dom den? Hur ung var du?
Citera
2023-12-11, 08:49
Medlem
EmmaKlaras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barfotalasse
Börja med att först vattenfasta i flera dagar. Imorgon. Sedan äter du enbart rött fett kött, salt och vatten i flera månader. Tills du blir mätt en gång om dagen håller. Stek i smör. Inget annat. Du har inget att förlora. Det har hjälpt många.

Du kommer tacka mig sen.

En cancerläkare skulle falla i gråt om han såg dina rekommendationer.
Citera
2023-12-11, 08:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnOroligSjal
Okej var den spridd cancern? Blev du botad eller bromsade dom den? Hur ung var du?

23. Upptäcktes av en slump. Hade inte hunnit sprida sig. Den är borta och har inte kommit tillbaka
Citera
2023-12-11, 09:07
Medlem
seaworthys avatar
det är hyfsat vanligt att cancerpatienter dör av näringsbrist vid avancerad sjukdom. Att gå på "vattenfasta" och leva på broccoli+cannabis låter den sämsta rekommendation man kan tänka sig.
Citera
2023-12-11, 09:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 991ESS
Håll hömöret uppe och kämpa på som att du ska klara det oavsett.. så tror jag man ska göra. Lätt att säga såklart.
Sedan hade jag slutat helt med socker, som ju är rena födan för cancer..

+1
Citera
2023-12-11, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EmmaKlara
En cancerläkare skulle falla i gråt om han såg dina rekommendationer.

Det ligger någonting i fastan i alla fall. Kroppen hamnar i autofagi där cancerceller kan rensas upp. Detta forskas det på atm. Börja följa Dr Sanna Ehdin som är fasteguru eller köp hennes bok och börja fasta, du har verkligen ingenting att förlora.

Sedan hade jag satsat på en antiinflammatorisk kost om jag vore du, att äta så rent som möjligt. Food Pharmacy beskriver detta väl och vad detta innebär. Ut med vitt mjöl, socker, oljor som skapar inflammationer och e-substanser. Ät så rena produkter som möjligt i kombination med fastan. Köp in rent celtiskt havssalt som innehåller mycket mineraler och använd det i grytor och smoothies.

Det finns en bok av Sven Erik Nordin, som hade prostatacancer med väldigt dålig prognos och som lyckades läka sig ur det. "Och cancern bara försvann", heter hans bok. Han driver en blogg också där han beskriver sin metod. Bara kör på hans metod och tillskott i kombination med fasta och antiinflammatorisk kost. Du har verkligen inget att förlora i detta läge. Ändra attityd också (jag förstår att det är svårt), till överlevnad och att du såklart kan ge din kropp förutsättningar att läka ifrån detta.

I detta läge hade jag också tagit hjälp av icke västerländska läkare. Låg och hade akupunktur i en kinesisk klinik för 2 år sedan och där jag hörde att en kvinna kom in i receptionen som hade cancer i flera organ och som tackade den kinesiska läkaren för örterna hon hade fått, och att läkarna var chockade över att tumörerna krymp så mycket.
Citera
2023-12-11, 10:29
Medlem
Synitizes avatar
https://www.youtube.com/@cominghomechannel

Det finns inget att frukta.

Ditt medvetande ("369") kan aldrig dö. Det är oändligt. Din kropp ger upp men det är inte första gången precis.

Det här är bara en skola/träningsläger. Ett liv är ingenting sett till din faktiska existens som själ. Begravningar och tanken kring "död" är kopplat till vårt låga kollektiva medvetande på den här planeten. Dvs folks rädsla för "döden" är en perfekt kontrollmekanism.

Vi har levt otaligt många liv. Ditt faktiska hem sett till fysisk existens behöver inte ens vara på den här planeten.

Syftet med att leva såhär, utan förståelse vad som hände innan man föddes är just för att du ska orka med att leva ett liv här. Vilket är bland de svåraste sakerna du kan göra sett till existens. Hade man kommit ihåg vart man kom ifrån hade det varit omöjligt. Det hade inte varit genomförbart. För svårt.
Citera
2023-12-11, 10:31
Medlem
Synitizes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seaworthy
det är hyfsat vanligt att cancerpatienter dör av näringsbrist vid avancerad sjukdom. Att gå på "vattenfasta" och leva på broccoli+cannabis låter den sämsta rekommendation man kan tänka sig.

Fasta är troligen det bästa du kan göra sett till cancer. Total vattenfasta i 30 dagar.

Vet en som botade sig själv ifrån cancer bara igenom att fasta. Men det är ingen garanti.

Ditt tänk påverkar även hur sjukdomen utvecklas. Allt startar i huvudet.
Citera
2023-12-11, 10:33
Medlem
Lenny Xs avatar
Ta ett lån. Det största du kan få ut.
Stick till Thailand och uppfyll dina sjukaste fantasier och avsluta på egen hand.

Lycka till.
Citera
2023-12-11, 10:39
Medlem
Synitizes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 991ESS
Håll hömöret uppe och kämpa på som att du ska klara det oavsett.. så tror jag man ska göra. Lätt att säga såklart.
Sedan hade jag slutat helt med socker, som ju är rena födan för cancer..

Helt rätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in