Citat:
Ursprungligen postat av
EmmaKlara
En cancerläkare skulle falla i gråt om han såg dina rekommendationer.
Det ligger någonting i fastan i alla fall. Kroppen hamnar i autofagi där cancerceller kan rensas upp. Detta forskas det på atm. Börja följa Dr Sanna Ehdin som är fasteguru eller köp hennes bok och börja fasta, du har verkligen ingenting att förlora.
Sedan hade jag satsat på en antiinflammatorisk kost om jag vore du, att äta så rent som möjligt. Food Pharmacy beskriver detta väl och vad detta innebär. Ut med vitt mjöl, socker, oljor som skapar inflammationer och e-substanser. Ät så rena produkter som möjligt i kombination med fastan. Köp in rent celtiskt havssalt som innehåller mycket mineraler och använd det i grytor och smoothies.
Det finns en bok av Sven Erik Nordin, som hade prostatacancer med väldigt dålig prognos och som lyckades läka sig ur det. "Och cancern bara försvann", heter hans bok. Han driver en blogg också där han beskriver sin metod. Bara kör på hans metod och tillskott i kombination med fasta och antiinflammatorisk kost. Du har verkligen inget att förlora i detta läge. Ändra attityd också (jag förstår att det är svårt), till överlevnad och att du såklart kan ge din kropp förutsättningar att läka ifrån detta.
I detta läge hade jag också tagit hjälp av icke västerländska läkare. Låg och hade akupunktur i en kinesisk klinik för 2 år sedan och där jag hörde att en kvinna kom in i receptionen som hade cancer i flera organ och som tackade den kinesiska läkaren för örterna hon hade fått, och att läkarna var chockade över att tumörerna krymp så mycket.