2023-12-10, 14:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av joakim.svensson
Har du familj?
Några kusiner och en mamma men inga egna barn eller flickvän.
Citera
2023-12-10, 14:13
Citat:
Ursprungligen postat av EnOroligSjal
Några kusiner och en mamma men inga egna barn eller flickvän.
Om du villhöver en medmänniska i precis vad som helst så finns jag, alltså ingenting i gengäld, låter säkert konstigt - men detta är vad jag hade velat ha i din sits iaf.
Citera
2023-12-10, 14:16
Medlem
urress avatar
Det finns andra slags behandlingar som Dokrates sjukhus i Finland erbjuder.
Citera
2023-12-10, 21:02
Bannlyst
33 år och är döende

Hej

Har fått reda på att jag har urinblåsecancer som har spridit sig till prostatan och bildat en malign tumör. Ingen har sagt det till mig men jag förstår att jag kommer att dö av detta. Fick symptom som blod i urinen i augusti och sökte för det. Gjorde en TURP operation där dom fann mycket ärrvävnad och det såg inte bra ut. Är omöjligt för mig att gå till jobbet och jobba på som vanligt. Finner liksom ingen lycka eller glädje eller framtidstro i livet. Är bara hemma om dagarna nu. Ska på cellgiftsbehandling snart sedan strålbehandling. Men jag tror inte det kommer hjälpa för den har tydligen redan spritt sig till lungorna och skelettet. Metastaser. Vet inte hur mycket dock. Vad ska jag ta mig till? Har inte fått något dödsbesked. Men denna förtvivlan är fruktansvärd.
Citera
2023-12-10, 21:10
Medlem
Citat:
Hej

Har fått reda på att jag har urinblåsecancer som har spridit sig till prostatan och bildat en malign tumör. Ingen har sagt det till mig men jag förstår att jag kommer att dö av detta. Fick symptom som blod i urinen i augusti och sökte för det. Gjorde en TURP operation där dom fann mycket ärrvävnad och det såg inte bra ut. Är omöjligt för mig att gå till jobbet och jobba på som vanligt. Finner liksom ingen lycka eller glädje eller framtidstro i livet. Är bara hemma om dagarna nu. Ska på cellgiftsbehandling snart sedan strålbehandling. Men jag tror inte det kommer hjälpa för den har tydligen redan spritt sig till lungorna och skelettet. Metastaser. Vet inte hur mycket dock. Vad ska jag ta mig till? Har inte fått något dödsbesked. Men denna förtvivlan är fruktansvärd.
Inte så lätt att ge råd om det är så illa som du beskriver. Men kanske att du ska ta tillvara på din eventuellt sista tid. Ordna upp stök som du ställt till med.

Bättre än så kan jag tyvärr inte. Hoppas det går bra.
Citera
2023-12-10, 21:12
Beklagar verkligen situationen och hoppas inte att hoppet är ute. Kämpa på och hoppas verkligen bara det blir bättre!
Citera
2023-12-10, 21:13
Medlem
Pruttmuffs avatar
Var det inte du ts som la upp din journal i en annan tråd här?
Citera
2023-12-10, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pillerarm
Inte så lätt att ge råd om det är så illa som du beskriver. Men kanske att du ska ta tillvara på din eventuellt sista tid. Ordna upp stök som du ställt till med.

Bättre än så kan jag tyvärr inte. Hoppas det går bra.
Hur vet du att personen "ställt till med stök"?
Citera
2023-12-10, 21:15
Medlem
Sinnerstens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagolydig

Pillerarm har ställt till med stök då han är blandmissbrukare så han utgår från sig själv.
Citera
2023-12-10, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lagolydig
Tänker mig att alla har saker att reda ut. Men visst hade jag kunnat skriva det annorlunda.
Citera
2023-12-10, 21:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pruttmuff
Var det inte du ts som la upp din journal i en annan tråd här?
Ja det var det. Just nu känner jag bara värk i benet typ som växtvärk.
Citera
2023-12-10, 21:19
Medlem
snurresprettiss avatar
Citat:
Hej

När skall du träffa läkaren nästa gång?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in