2023-12-10, 21:22
Medlem
Tintinikongos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnOroligSjal
Hej

Har fått reda på att jag har urinblåsecancer som har spridit sig till prostatan och bildat en malign tumör. Ingen har sagt det till mig men jag förstår att jag kommer att dö av detta. Fick symptom som blod i urinen i augusti och sökte för det. Gjorde en TURP operation där dom fann mycket ärrvävnad och det såg inte bra ut. Är omöjligt för mig att gå till jobbet och jobba på som vanligt. Finner liksom ingen lycka eller glädje eller framtidstro i livet. Är bara hemma om dagarna nu. Ska på cellgiftsbehandling snart sedan strålbehandling. Men jag tror inte det kommer hjälpa för den har tydligen redan spritt sig till lungorna och skelettet. Metastaser. Vet inte hur mycket dock. Vad ska jag ta mig till? Har inte fått något dödsbesked. Men denna förtvivlan är fruktansvärd.

Den 7/12 skrev du att du fått besked om prostata-cancer. Har läkarna ändrat sig?
Citera
2023-12-10, 21:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av snurresprettis
När skall du träffa läkaren nästa gång?
Jag ska försöka ringa imorgon.
Citera
2023-12-10, 21:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tintinikongo
Den 7/12 skrev du att du fått besked om prostata-cancer. Har läkarna ändrat sig?
Jo dom misstänkte prostatacancer först. Men nu så är det en malign tumör i prostatan och urinblåsecancer.
Citera
2023-12-10, 21:38
Medlem
pn222jws avatar
Antidepressiva mediciner kan ta bort en liten del av ångesten...ge inte upp.
Citera
2023-12-10, 21:58
Medlem
Citat:
Hej

Har fått reda på att jag har urinblåsecancer som har spridit sig till prostatan och bildat en malign tumör. Ingen har sagt det till mig men jag förstår att jag kommer att dö av detta. Fick symptom som blod i urinen i augusti och sökte för det. Gjorde en TURP operation där dom fann mycket ärrvävnad och det såg inte bra ut. Är omöjligt för mig att gå till jobbet och jobba på som vanligt. Finner liksom ingen lycka eller glädje eller framtidstro i livet. Är bara hemma om dagarna nu. Ska på cellgiftsbehandling snart sedan strålbehandling. Men jag tror inte det kommer hjälpa för den har tydligen redan spritt sig till lungorna och skelettet. Metastaser. Vet inte hur mycket dock. Vad ska jag ta mig till? Har inte fått något dödsbesked. Men denna förtvivlan är fruktansvärd.

Så länge du inte har fått ett besked om att du är döende så finns det hopp. Finns folk där cancer har spridits sig till hjärnan men ändå har överlevt och blivit återställda. Så bara för att det har spridit sig rejält så betyder det inte nödvändigtvis att det är kört. Ge inte upp.
Citera
2023-12-10, 22:15
Medlem
Citat:
Hej

Jag beklagar din hälsosituation, ett orättvist livsöde när man är så ung som du.

Förhoppningsvis svarar du bra på cytostatikabehandling och cancern kommer förhoppningsvis kunna gå tillbaka något, eller så kommer man åtminstone kunna hålla den i schack. Hur länge kan ingen veta. Det finns förmodligen olika cytostatika för just din cancer, och en variant av cytostatika kan fungera bra en period, sen behöver man kanske byta till någon som kommer åt cancern men ger dig mer biverkningar.

Du är väldigt ung också så immunoterapi eller kliniska försöksstudier kanske kan bli aktuellt.

Jag hoppas att du har mycket tid kvar och att den tiden blir så bra som möjligt för dig. Läkare i Sverige brukar inte tala om hur mycket tid man har kvar. Tills du vet hur du svarat på behandling tycker jag att du ska fokusera på att göra saker som du tycker om och träffa människor du drivs att umgås med. Låt inte ditt livsöde dra in dig i alkohol, droger eller onödigt dåliga levnadsvanor heller. Även om du känner att det är kört så är det inte det riktigt än.

Sen när du får resultat hur du svarar på behandling så tar vi det därifrån.
Citera
2023-12-10, 22:48
Medlem
Sinnerstens avatar
Citat:
Hej

Nu blev mitt första inlägg med tips bortplockat, men inte ett OT påhopp mot användaren "pillerarm".
Kolla upp Rick simpson Oil och ta kontakt med Cannbispodden av Malin Rothenburg.

Det finns hopp för dig.
Senast redigerad av Sinnersten 2023-12-10 kl. 23:01.
Citera
2023-12-10, 22:52
Medlem
991ESSs avatar
Håll hömöret uppe och kämpa på som att du ska klara det oavsett.. så tror jag man ska göra. Lätt att säga såklart.
Sedan hade jag slutat helt med socker, som ju är rena födan för cancer..
Citera
2023-12-10, 22:58
Medlem
Minska ner sockret. Försök uteslut helt. Ta höga doser CBD olja. Ta inget C vitamin då det kan förvärra. Ta selen

https://www.cancerfonden.se/nyhet/selen-kan-sla-mot-obotliga-tumorer

Önskar dig all lycka och hoppas du ska bli bra!
Citera
2023-12-10, 23:53
Medlem
slemhogs avatar
Jag hade ätit brocolligroddar i stora lass som innehåller polyfenolen sulforafan.

Forskning visar att ämnet kan stärka kroppens förmåga att försvara sig mot cancerceller. Samtidigt lär ämnet också kunna förhindra att cancerceller delar sig och därmed bromsa tillväxten av tumörer. motverkar cancer och kan få tumörerna att minska

samt massa kål och spenat, mycket lykopen som finns i tomatpure vilket är en av de starkaste antioxidanter som existerar. Omega 3, fet fisk, zink, selen, uteslutit allt socker, vetemjöl och köpt cannabis olja och sovit mycket. En riktig dunderkur.
Finns säkert massa andra metoder som gör man kan överleva längre men kanske inte bli frisk.

Cancer och komplikationer av covid/influensor beror på försvagat immunförsvar ofta, en försvagning av kroppen, det är därför många fler åker på sånt i äldre ålder, ofta de som misskött sig och försvagat sin kropp.
Styrketräning motverkar 30% av cancer fall för man behåller sin ungdomliga styrka och immunförsvar då, cykling till jobbet 50% av cancerfall, en hälsosamt kost och statistiken ser ännu bättre ut.
Om man får cancer i unga år beror det ofta på något genetiskt fel med immunförsvaret.

Jag beklagar ditt öde, denna värld är riktigt surrealistisk och hemsk.
Senast redigerad av slemhog 2023-12-10 kl. 23:55.
Citera
2023-12-10, 23:57
Avstängd
Bara lägga fokus nu på:

Att bli frisk
Lev livet fullt ut (kolla film, gå promenader, prata med folk, testa ny mat, godis osv)
Citera
2023-12-11, 00:03
Medlem
Citat:
Hej

Beklagar.

Du ska ringa mottagningen i morgon och be att få en tid hos deras kurator.

Du ska berätta för dem som står dig nära.

Lyssna inte på dem som skriver att du ska bara gå för alternativ vård. Du kan absolut äta bra kost som broccoli groddar, tomat och kål - det kommer hjälpa också. Men nu när det gått så långt behöver du de där cellgifterna etc också.

I övrigt ska du så gott hand om dig som möjligt både till kropp och själ.

Jag hade också urinblåsecancer som ung (altför ung) men jag är kvar här... det finns hopp.

Kram
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in