2023-12-08, 21:26
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dream.71
Nu ska vi nog vara försiktiga med att leka hobbypsykologer, särskilt nu. Jag ser en pappa och mamma som lider oerhört och vill inget annat än att få hem sitt barn. Detta är ju något av det värsta en människa kan gå igenom, och detta är just vad dom går igenom nu, pappan kanske får någon medicin för att över huvud taget ta sig ur sängen, det vet vi inte. Lägg fokuset på rätt plats istället
Helt riktigt tänkt, det var fel gjort av mig och jag har precis redigerat den delen i mitt inlägg.
Senast redigerad av exoticspice 2023-12-08 kl. 21:30.
Citera
2023-12-08, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dream.71
Nu ska vi nog vara försiktiga med att leka hobbypsykologer, särskilt nu. Jag ser en pappa och mamma som lider oerhört och vill inget annat än att få hem sitt barn. Detta är ju något av det värsta en människa kan gå igenom, och detta är just vad dom går igenom nu, pappan kanske får någon medicin för att över huvud taget ta sig ur sängen, det vet vi inte. Lägg fokuset på rätt plats istället

Jag vet vem pappan är och har haft med honom att göra, han ser helt klart låg ut men han är sig lik. Oavsett så är det ingen som är ute efter att kasta skit utan vi vill bara försöka förstå vad som kan ha hänt.. det vore ju hjälpsamt om någon som känner Elliot kunde ge en bild av vem han är som person.

Det har inte ens framkommit på 1.5v vad Elliot gjorde på sin fritid.. inte ett ord.
Citera
2023-12-08, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av toblemona
GSM, som har räckvidd på i bästa fall (öppen terräng) c:a 3-3,5 mil. Men det lär inte vara någon GSM-telefon, 3G har varit vanligare än dessa sedan 2003. GSM ska upphöra helt år 2025, knappast troligt att en ung kille använde GSM-telefon.

Okej, så en ny telefon har inte ens inbyggt GSM?

Det jag försöker komma till är att mobilen inte behöver kunna streama Netflix för att vara uppkopplad mot en mast. Jag kan tex omöjligt surfa på mitt wifi utanför ytterdörren, men telefonen kopplar inte ifrån wifi förrän jag har kommit ca 50m från bostaden så på något sätt är den ju fortfarande uppkopplad även om jag inte kan surfa.

Jag skulle säga att mitt wifi räcker ca 15m men uppkopplingen räcker 60-70m.

Kan det vara nåt liknande i det här fallet?
Om du hänger med i hur jag tänker..
Citera
2023-12-08, 22:03
Medlem
Kanske är det till viss del förståeligt att så många av inläggen handlar om master men den här historien börjar tidigare än så. Det är när han inte går på jobb på torsdagen och inte kommer på middag till föräldrarna på torsdagskvällen som alla varningsklockor börjar ringa. Här bryter han invanda rutiner.
Citera
2023-12-08, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dagdrommaren
Hoppas Gud hjälper honom hem❤️

Trams.

Vad ska en fabel hjälpa till med? Lägga ut en röd tråd i skogarna så Elliot hittar hem?
Citera
2023-12-08, 22:15
Medlem
https://nyheter24.se/nyheter/inrikes/1213669-elliott-20-ar-forsvunnen-mammans-vadjan-till-allmanheten-hitta-bilen?fbclid=IwAR3H6u8dqGH7fT Q-Wjw-HOyRBDFmpF8konVe_3YlsnM4b8VfZsVQBHyUV8U

Vet inte om detta redan ligger i tråden . Men polisen och anhöriga vill hitta bilen .
Citera
2023-12-08, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lotusgul
Kanske är det till viss del förståeligt att så många av inläggen handlar om master men den här historien börjar tidigare än så. Det är när han inte går på jobb på torsdagen och inte kommer på middag till föräldrarna på torsdagskvällen som alla varningsklockor börjar ringa. Här bryter han invanda rutiner.

Hur tänkte du nu? Det sista spåret är på tisdagen, och det är just uppkopplingen till en mast. Hur kan torsdag komma före tisdag menar du...?

Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
https://nyheter24.se/nyheter/inrikes/1213669-elliott-20-ar-forsvunnen-mammans-vadjan-till-allmanheten-hitta-bilen?fbclid=IwAR3H6u8dqGH7fT Q-Wjw-HOyRBDFmpF8konVe_3YlsnM4b8VfZsVQBHyUV8U

Vet inte om detta redan ligger i tråden . Men polisen och anhöriga vill hitta bilen .

Om du läser trådstarten igen så har du svaret på den frågan..
Citera
2023-12-08, 22:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TorkelSnorkel
Mm, minns det tragiska fallet mycket väl. Man kan så klart inte utesluta att det finns någon som vet något om den här Elliot som inte hör av sig, men jag kan ju tycka att en date borde reagera om den andre uteblir.

Åtminstone om namnet basuneras ut + bild på personen samt att denne är försvunnen? Eller kan det ha missats?

Hade inte kan dykt upp till en polare eller date som avtalat hade de kanske tänkt att han sket väl i det då. Men vid det här laget bör de ju hört talas om att han är borta och borde hört av sig till föräldrar eller polis att de skulle mött upp honom på en viss plats, viss tid men att han inte dök upp

Även om de skulle missat helt att han försvunnit borde de i alla fall reagerat och snokat i varför de fortfarande inte hört något ifrån honom så långt efter uteblivet möte, och på den vägen vägen ändå vid detta laget upptäckt att han är försvunnen.

Om du hänger med.
Senast redigerad av WitchcultToday 2023-12-08 kl. 22:50.
Citera
2023-12-08, 22:47
Medlem
När man kommer E4 söderifrån till Jävre är det ett vägräcke där som kan bli rena raketrampen om man kör på det, och det är bara några tiotal meter till ån. Vet någon om det är is på ån? Det är första stället jag skulle titta lite noga på!
Citera
2023-12-08, 22:56
Medlem
olasvenssons avatar
Elliots mamma skrev att leta efter bilen i första hand. Elliot och bilen kan befinna sig i Finland, Norge eller i södra Sverige också.
Citera
2023-12-08, 23:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av olasvensson
Elliots mamma skrev att leta efter bilen i första hand. Elliot och bilen kan befinna sig i Finland, Norge eller i södra Sverige också.
Ja det är ju otroligt. Borde betyda att dom har dålig kontakt eftersom vid bra kontakt skulle ju Elliott ha meddelat att han skulle till Finland eller Norge. Men å andra sidan skulle dom ju ha middag på Torsdagen och det motsäger ju min spekulation. Frågan blir då hur ofta åt dom middag tillsammans?.
Citera
2023-12-08, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av olasvensson

Hon använde ju bara dessa länder som exempel.. hade han full tank så räcker soppan dit. Om han inte har kontanter så han kan tanka så räcker väl inte bensinen till tex Ryssland, Polen eller Danmark som han annars kan köra till. Poängen är att han kan vara precis vart som helst.. nämnda länder är bara exempel på att han kan ha lämnat Sverige.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in