2023-12-07, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Komigennuva
Kan det vara så att det bara är Elliots telefon som befunnit sig i Jävre? Stulen?

Elliot kanske är någon helt annanstans? Skellefteå?
Vem umgicks han med? Någon nära han måste ju veta.
Citera
2023-12-07, 12:46
Medlem
Kan man inte följa telefonens rörelser bakåt och leta där? OM det skulle vara så att Elliot ligger översnöad någonstans i Skellefteå och bara telefonen drog till Jävre.
Citera
2023-12-07, 15:24
Medlem
Citat:
Kan man inte följa telefonens rörelser bakåt och leta där? OM det skulle vara så att Elliot ligger översnöad någonstans i Skellefteå och bara telefonen drog till Jävre.

Men vart är bilen då?

Det har inte framgått i klartext, men jag tolkar det som att telefonen har varit uppkopplad mot master i Skellefteå och sen har den rört sig mot Norrbotten för att slutligen dö i Jävre.

Citat av polisen från Norran:
"– Det är ett tiotal mil runt Jävre. Det är hanterbart men det är ett område som kunde visa att han färdas norrut och att han inte behöver ha svängt av. "

Lite luddigt uttalande som sagt..
Citera
2023-12-07, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mmoollyy
Vem umgicks han med? Någon nära han måste ju veta.

Du missade trådstarten fullständigt eller...?

Citat:
Vår son är saknad sen i tisdags. Hans mobil var sist pingad vid en mast vid Jävre 21:21 på tisdag. Varken vi eller hans nära vänner vet varför han åkte norrut i snöstormen, eller vart han skulle. Hjälp oss att hitta honom 💔
Citera
2023-12-07, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rudan88
Du missade trådstarten fullständigt eller...?
Jo hade missat de
Citera
2023-12-07, 19:45
Medlem
Isefises avatar
Citat:

Ja, tänk om man kunde kolla det.🙏Vem vet hur han tänkte och gjorde. Hur som helst. Bilen är väl förmodligen helt under all snö som kom, tisdag och onsdag.
Ifrån Norran idag: 2023-12-06
"20-årige Elliott är fortfarande försvunnen. Nu vädjar hans föräldrar om hjälp från hus-, stug- och markägare i ett stort område kring Jävre, där Elliotts mobil senast positionerades"
Citera
2023-12-07, 20:30
Medlem
Någon som vet vilken mast i Jävre som mobilen pingade mot? Han borde inte vara långt ifrån där sista pinget.
Citera
2023-12-07, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dream.71
Någon som vet vilken mast i Jävre som mobilen pingade mot? Han borde inte vara långt ifrån där sista pinget.
Optimalt läge så kan 3g nå över 10km finns ingen riktning är det inget litet område med 1km radie
Citera
2023-12-07, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sydmanen
Optimalt läge så kan 3g nå över 10km finns ingen riktning är det inget litet område med 1km radie

Om du läser tråden så ser du att polisen redan svarat på hur stor radien är..

Citat:
Hur stort är mastens upptagningsområde?
– Det är ett tiotal mil runt Jävre.
Citera
2023-12-07, 23:08
Medlem
Citat:
Om du läser tråden så ser du att polisen redan svarat på hur stor radien är..
Om du läser på lite så svarar jag på vad som gäller kring EN mast till den jag svarade , EN 3G mast täcker INTE 10 mil i radie
Citera
2023-12-07, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sydmanen
Om du läser på lite så svarar jag på vad som gäller kring EN mast till den jag svarade , EN 3G mast täcker INTE 10 mil i radie

Men det är bara du som har pratat om "en 3G mast", masten som mobilen senast var uppkopplad mot har en radie på ca 10 mil enligt polisen.
Citera
2023-12-07, 23:53
Medlem
Citat:
Men det är bara du som har pratat om "en 3G mast", masten som mobilen senast var uppkopplad mot har en radie på ca 10 mil enligt polisen.
Nu får du väl ändå ge dig mitt svar var på denna frågan så har du inget mer att tillföra , skriv inte

"Ursprungligen postat av Dream.71
Någon som vet vilken mast i Jävre som mobilen pingade mot? Han borde inte vara långt ifrån där sista pinget."
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in