Citat:
Ursprungligen postat av
TorkelSnorkel
Man har väl ett ärende att uträtta om man kör minst 6 mil i ett riktigt snöoväder. Och ett ärende som kräver att man kör en del mil i sådant väder går oftast ut på att man ska träffa någon.
Om han nu skulle träffa någon så borde väl denna någon ha hört av sig om Elliot inte dök upp, och det står om honom i tidningarna?
Men ingen verkar ha hört av sig, och ingen verkar ens veta vart han var på väg (eller har jag missat något?).
Enda alternativet, som jag kan se det, är att han velat testa bilen i snöovädret och flugit av någonstans. Men tar man verkligen en så lång nöjestur?
Håller med dig, man ger sig inte ut på en nöjestur som slutar med att man råkar köra av vägen en kväll som den han försvann.. man har ett ärende att uträtta om man sätter sig och kör 6 mil i de förhållandena som var. Mest troligt skulle han träffa någon, frågan är om det var ett ragg, en vän, en drugdealer eller självaste gud..
Citat:
Ursprungligen postat av
Ladusvalan55
Jag tror att polisen menar 10Km för om räckvidden är 10Mil så skulle ju telefonen kunna finnas söder om Skelefteå, och man säger ju att han kört norr över.
Citat:
Ursprungligen postat av
toblemona
Tror jag med. 10 mil vore helt orealistiskt. Men 10 km fungerar bara under goda förhållanden.
Citat:
Ursprungligen postat av
sydmanen
Vet inte om du missar en viktig del, 10mil då tar en annan mast över för länge sedan
Jag har ju citerat flera gånger det polisen har sagt i sitt uttalande.. vad skulle jag ha missat?
Men vi tar det igen:
Citat:
Hur stort är mastens upptagningsområde?
– Det är ett tiotal mil runt Jävre
– De som sökte av området kring Jävre var jättenoga. De körde över tio mil runt Jävre och höll på i fem timmar under lördag och söndag.
Idag vill vi vädja till alla privata markägare och till dig som äger ett hus, ett fritidshus eller stuga i en 10 mils radie inåt landet från Jävre och Skellefteå.
Jag köper inte att polisen är så långt ute och cyklar att de tror att området är 10x större än det faktiskt är. Min fråga kvarstår, måste det vara en "3G mast" som nämnts tidigare eller kan det vara nån annan typ av mast? Kan dessa 3G master ta emot någon annan typ av signal på 10 mils radie? Hur är det med GSM, LTE och allt vad det heter? Når såna signaler längre?
Upprepar att jag inte kan något om såna här master och signaler, men jag köper inte heller att polisen skulle ha så dålig koll.