2023-12-08, 16:11
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Den här sajten ger en fin överblick av skador och när spelarna förväntas vara tillbaka.

https://www.premierinjuries.com/injury-table.php

Beräknad återkomst mitten på januari.
Citat:
Ursprungligen postat av Drickback
Förhoppningsvis i januari är prognosen.
Tack, bra sida!
Bara att vänta ett tag till då!
Citera
2023-12-08, 16:51
Medlem
Fan vad man tappar det på Kulusevski i mellanåt, går så jävla sakta och fruktansvärt enfotad. Tycker de märks att Höjbjerg inte håller för oss längre, är sånt jävla tapp när Sarr och Bentancur inte spelar och Höjbjerg får start efter start det behövs förstärkning på mittfältet i januari.
Citera
2023-12-08, 17:28
Medlem
Samizdats avatar
Från 9 augusti:
Citat:
Ursprungligen postat av Samizdat
Emery tog 49 poäng på 25 matcher med Villa förra säsongen. Det poängsnittet på 38 omgångar innebär 74-75 poäng. Nu har man dessutom förstärkt med Pau Torres, Youri Tielemans & Moussa Diaby. Den enda man tappat är Ashley Young.

Aston Villa blir förhoppningsvis väldigt intressanta i år. Rent geografiskt vore det väldigt trevligt om Englands näst största stad kunde ha ett mer framgångsrikt fotbollslag. Femtioelva London-lag är lite väl enformigt.

De gick på en mina i premiären mot Newcastle men Emerys Aston Villa är på riktigt.
Citera
2023-12-08, 17:39
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samizdat
Från 9 augusti:

De gick på en mina i premiären mot Newcastle men Emerys Aston Villa är på riktigt.
Snyggt, men det är långt kvar på säsongen..

Bara tänk hur bra Arsenal hade varit om dom inte var så dumma att sparka den överlägset bästa tränaren dom haft
Citera
2023-12-08, 17:41
Medlem
HycklarSveriges avatar
Angående Aston Villa - Arsenal så känns det som att den kan gå hur som helst. Arsenal är ju favoriter i odds, men inte nödvändigtvis i verkligheten. Hade inte varit dåligt med kryss i ett sånt möte, men samtidigt är det inget jag vill nöja mig med. I det här stadiet måste vi åka dit för att vinna, helt klart.

Det som suger är att jag inte kommer kunna kolla på den live eftersom jag är upptagen i princip hela helgen med annat. Kanske att jag ser den sent på kvällen, eller så får jag hålla mig till söndag/måndag och undvika alla möjliga spoilers tills dess.
Citera
2023-12-08, 17:43
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HycklarSverige
Angående Aston Villa - Arsenal så känns det som att den kan gå hur som helst. Arsenal är ju favoriter i odds, men inte nödvändigtvis i verkligheten. Hade inte varit dåligt med kryss i ett sånt möte, men samtidigt är det inget jag vill nöja mig med. I det här stadiet måste vi åka dit för att vinna, helt klart.

Det som suger är att jag inte kommer kunna kolla på den live eftersom jag är upptagen i princip hela helgen med annat. Kanske att jag ser den sent på kvällen, eller så får jag hålla mig till söndag/måndag och undvika alla möjliga spoilers tills dess.
Hur kan du inte vara nöjd med ett kryss efter deras insats mot City?
Citera
2023-12-08, 18:42
Medlem
HycklarSveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Free12
Hur kan du inte vara nöjd med ett kryss efter deras insats mot City?

Hade absolut inte varit dåligt med kryss, men anledningen för att jag inte är helt nöjd med det resultatet är att jag vill vinna ligan. En sån match på bortaplan är otrolig viktig för titelstriden.
Citera
2023-12-08, 18:44
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Hade absolut inte varit dåligt med kryss, men anledningen för att jag inte är helt nöjd med det resultatet är att jag vill vinna ligan. En sån match på bortaplan är otrolig viktig för titelstriden.
Jo, jag fattar det, men även om man vill vinna ligan så kan man vara nöjd med en poäng i en tuff bortamatch..

Spelarna ska självklart gå in för tre poäng dock!
Senast redigerad av Free12 2023-12-08 kl. 18:52.
Citera
2023-12-08, 19:18
Medlem
HycklarSveriges avatar
Citat:
Jo, jag fattar det, men även om man vill vinna ligan så kan man vara nöjd med en poäng i en tuff bortamatch..

Spelarna ska självklart gå in för tre poäng dock!

Jo, det är klart. Ser det inte som att titelstriden är över även om vi förlorar. Men samtidigt är det viktigt att man sätter ribban högt om man ska ha en chans i titelstriden. Vi kan inte gå in i matchen och acceptera ett kryss på förhand, måste gå all in för vinst. Men ja detta gäller ju mer för spelarna och lagets mentalitet än vad jag anser om det på förhand.

Sen vad som händer får vi se i efterhand, men jag respekterar verkligen Villa och tar inget för givet.
Citera
2023-12-08, 19:28
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Jo, det är klart. Ser det inte som att titelstriden är över även om vi förlorar. Men samtidigt är det viktigt att man sätter ribban högt om man ska ha en chans i titelstriden. Vi kan inte gå in i matchen och acceptera ett kryss på förhand, måste gå all in för vinst. Men ja detta gäller ju mer för spelarna och lagets mentalitet än vad jag anser om det på förhand.

Sen vad som händer får vi se i efterhand, men jag respekterar verkligen Villa och tar inget för givet.
Klart den inte är över efter en förlust. Förstår hur du tänker, men på förhand tycker jag alla supportrar ska vara nöjda med poäng bara. Andra bullar om man leder med 4 mål och tappar det

Skönt att du inte är bombsäker på att ni krossar Villa och att inga lag har en chans emot Arsenal !
Citera
2023-12-08, 20:26
Medlem
HycklarSveriges avatar
Citat:
Klart den inte är över efter en förlust. Förstår hur du tänker, men på förhand tycker jag alla supportrar ska vara nöjda med poäng bara. Andra bullar om man leder med 4 mål och tappar det

Skönt att du inte är bombsäker på att ni krossar Villa och att inga lag har en chans emot Arsenal !

Ja nä, ingen mening med att vara kaxig och en know it all. Då får man äta sina ord förr eller senare, vilket en viss herre här inne får göra rätt så ofta haha.
Citera
2023-12-08, 22:02
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ja nä, ingen mening med att vara kaxig och en know it all. Då får man äta sina ord förr eller senare, vilket en viss herre här inne får göra rätt så ofta haha.
En ligatitel måste ju förminskas rejält om man är bäst i världen och alla andra lag är värdelösa utan en enda spelare som imponerar

Senast redigerad av Free12 2023-12-08 kl. 22:06.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in