Citat:
Ursprungligen postat av
EnLitenFrys
Ni är de enda fans som tjatar om en säsong för 20+ år sen och sen låtsas glömma att Arsenal inte var först om det och sätter en magisk stjärnstoppgräns 1-2-3 vid ungefär 1990. Om en statistik som är värt piss och intet.
Men för all del, det finns säkert någon annan random piece of trivia ni kan hänga er stolthet vid, kanske laget med minst gula kort under 1900-talet? Längst genomsnittslängd på managers 93-99? Idk idc.
Men ska ni envisas med att dra upp det kan ni åtminstone göra efforten att ha rätt i sak, istället för att cherrypicka er fram till ett narrativ ni går igång på.
My lord, snart börjar jag tro att alla Arsenalfans är på ett visst vis, mot bättre vetande.
Skippar du citera med flit, fastän det är mig du svarar? Inte första gången du gör det.
Ja, jag tycker det ska infinna sig någon form av självkritik när man först står och applåderar att Fabinho skeppas och några månader senare identifierar behovet av en 6a som högsta prio. Men det gör det uppenbarligen inte. Kanske ska vi sälja Alisson också? Finns ju gott om bra målvakter därute och Alisson börjar ju vara till åren, lika bra att casha in?
Men skitsamma, kommer aldrig nå fram till dig. Ut med det gamla, in med det nya. New is always better. Och när det nya inte var bra behöver vi något ännu nyare.
Tsimikas kom in i ett läge då Liverpool främst lobbade inlägg in i boxen och jag vet inte hur kritisk man kan vara mot det. Då är det värre att ha en högerfotad Gomez som egentligen är en ganska dålig ytterback på LB till att börja med.
Och som jag sagt förut: Säg vilka lag i PL som har en bättre backup-LB än Liverpool? Jag tycker inte Tsimikas är en world beater, men han är en hygglig LB med rätt egenskaper.
Salah ska ha kritik för att han mot lågt stående försvar är så osynlig, men inget nytt att den sortens matchbilder passar honom dåligt. Klopp törs ju tyvärr nästan aldrig plocka av honom, eftersom Salah surar ihop då. Även när han är dålig och osynlig.
Jag gillar att Darwin är där det händer, att han kan explodera och göra mål ur ingenting. Men att han bränner sitters som kostar poäng ska han givetvis ha kritik för. Sätter han något av sina lägen vinner Liverpool.
Men tydligt att LFC kommer få svårt att blanda sig i en toppstrid med sådana här insatser. Många lag kommer spela som Luton gjorde nu mot LFC.
Vänta nu lite här… ser nu att jag lyckades svara utan citering vilket inte är proffsigt gjort och inget medvetet för hur ska man kunna tro någon har läst ens svar då?
Nu ska jag vara lite extra tydlig med mitt tyckande vilket blir väldigt långt (sorry till er som läser), försök undvik tillskriva mig saker jag inte har sagt tex bara nytt in, når inte fram. Det handlar om att inse när en spelare har nått sin topp och förändra när det är insett förutsatt pengar finns.
Tsimikas - att han är kvar sitt kontrakt ut är helt okej men varför i fridens namn förlänga när man ser klart och tydligt han inte räcker till nu när förstavalet är skadad. Det är kontraktsförlängningen jag ifrågasätter vilket ligger på klubben. Kan inte de andra lagens bänkspelare på vb så hoppar över ett utlåtande på den punkten.
Om han är duglig borde han klarat denna match och vilat i EL. Kan också bero på Klopp tveka om han klarade den belastningen.
Man måste fundera vad man vill ut av den rollen just nu..
6:a - har efterlyst ny 6:a länge men Liverpool lyckades inte köpa någons av klass av diverse orsaker men Klopp har testat Jones, Mac & Endo utan ”framgång” och eftersom det är november får man titta internt om det finns bättre alternativ oavsett erfarenhet. Jag ser två alternativ som är värda att testa den ena är Quansah och den andra är Graven. Båda dessa har mycket bättre fysik, är längre så de får bättre överblick framför sig och i bättre form. Och tanke på Mac form (strunt i rollen) och nu avstängd (oerhört klumpig tackling) och ev Jones inte tillgänglig måste man vända blicken på annat håll och dessutom tänka på vem som ska spela i den rollen mot City. Den spelaren behöver Brentford i benen.
Man fick sjukt bra överbetalt för Fabinho och då ska en bänkspelare 23/24 säljas. Pengarna bidrog till Szobo, Graven & Endo. Än så länge lyckad avkastning. Svårt att ha självkritik när det inte har köpts in något men ändå helt rätt att Fabinho såldes. Mac’s aktion vid 1-0 är ungefär Fabinho’s nivå. (reagerar sent och sen långsam)
Alisson - rätt tramsigt att dra upp PL’s bästa målvakt, allt handlar om att växla i tid och som du har läst har jag nämnt sedda saker väldigt tidigt.
Sen behöver man inte köpa nytt när Kelleher finns, hade önskat han var 5-7 cm längre, egentligen är han för bra för bänken.
Salah - Klopp ska bara göra och gillar Salah inte det får han gilla läget eller vandra vidare. Hans slängande och ta sig för ansiktet när Nunez missade är inte särskilt snyggt eller uppmuntrade för Nunez (osportsligt), tror inte skulle uppskatta om man gjorde så mot honom.
Nu var väl problemet att Doak precis kommit tillbaka och inte i matchform så det föll säkert på det att bytet uteblev.
Nunez - bränner en del ja men han har en bit kvar till en stabil nivå pga tidigare nämnda orsaker, Salah & Jota får ta det ansvaret för de är mycket längre fram. Salah var riktigt blek trots gott om plats att ta sig runt vilket han i princip aldrig lyckas med längre sorgligt nog. Fast det är inget nytt det heller.
Ibland kommer såna dagar fråga Salah i Roma men då behöver andra kliva fram men tyvärr var det fler som inte hade dagen tex Szobo, Mac, Jota & Salah. Hade hoppas nån av mittbackarna skulle knoppa in en boll (Klopp skickar inte fram VvD i slutet konstigt nog) sen var VvD nära få med sig straff efter nacktaget.
Klopp - han ska sin beskärda del av kritik att laget inte var mer på tårna, inte första gången han bommar mot bottenlag.
Gamla mittfältet - hade de spelat iår också hade vi legat där Chelsea ligger så jag är glad vi har växlat upp. Tror tex övriga 19 lag gärna sett Szobo i sitt lag.
Tillskrivning - jag hör vad du säger men håller inte med i del av det. Tyck att jag är dum om du gör så men då ska man också ge beröm när någon har rätt eller sätt något väldigt tidigt. Nu skrev du om ursäkt om just mittfältet för nån vecka sedan men inte mig specifikt.
Har du problem med mitt tyckande kan ignorera vara ett val om man känner att budskapet inte når fram. Vi tycker lika i en del och olika i andra delar med den gemensamma nämnaren att man vill det ska gå bra för laget och hitta lösningar som tar laget till nya höjder.
Detta var mitt längsta inlägg någonsin hoppas jag slipper skriva så långt fler gånger

eller så får det bli pm.