2023-11-07, 13:00
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Preston North End. Gör din hemläxa.

Spelade dom i Premier League? 😏

Edit: kanske skulle skrivit in att det enbart handlade om PL, men antog att de flesta skulle förstå.
Citera
2023-11-07, 13:12
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jontepsg

Edit: kanske skulle skrivit in att det enbart handlade om PL, men antog att de flesta skulle förstå.

Låt de komma med Preston. Det är ju ingen skillnad på 22 omgångar i den första upplagan av den engelska ligan som då kan beskrivas som en amatörliga och 38 omgångar mot fullblodsproffs.

Precis som att det inte skulle vara någon skillnad mot vår säsong och om någon nu skulle lyckas göra det igen.
Citera
2023-11-07, 13:37
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Låt de komma med Preston. Det är ju ingen skillnad på 22 omgångar i den första upplagan av den engelska ligan som då kan beskrivas som en amatörliga och 38 omgångar mot fullblodsproffs.

Precis som att det inte skulle vara någon skillnad mot vår säsong och om någon nu skulle lyckas göra det igen.

Haha nej precis, dom får det att låta som att kvaliten var densamma är 1888 som år 2003/04. ☺️

Det finns endast ett Invincibles i England, endast en guldig pokal och så lär det förbi ett bra tag till.
Citera
2023-11-07, 13:47
Medlem
jontepsgs avatar
Vad tror ni krävs för att få bort VAR från fotboll/PL? Iaf när det fungerar så dåligt som det gör nu. Det är väl ungefär samma resultat som innan VAR, ibland godkändes offsidemål och ibland inte, ibland gavs fel röda kort och ibland gavs röda kort rätt. Så varför använda det?

Jag tror tyvärr att det aldrig kommer försvinna då det finns mörkare makter bakom som enklare kan kontrollera matcher. Men det är ju enbart min egna konspirationsteori.
Citera
2023-11-07, 13:52
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Vad tror ni krävs för att få bort VAR från fotboll/PL? Iaf när det fungerar så dåligt som det gör nu. Det är väl ungefär samma resultat som innan VAR, ibland godkändes offsidemål och ibland inte, ibland gavs fel röda kort och ibland gavs röda kort rätt. Så varför använda det?

Jag tror tyvärr att det aldrig kommer försvinna då det finns mörkare makter bakom som enklare kan kontrollera matcher. Men det är ju enbart min egna konspirationsteori.

Det som krävs är väl att klubbarna röstar bort det. För det är ju klubbarna som har bestämt att VAR ska användas i PL.

Men det kommer inte att hända. Klubbarna vill ha VAR, det måste bara bli att fungera ändamålsenligt.
Citera
2023-11-07, 13:55
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Det som krävs är väl att klubbarna röstar bort det. För det är ju klubbarna som har bestämt att VAR ska användas i PL.

Men det kommer inte att hända. Klubbarna vill ha VAR, det måste bara bli att fungera ändamålsenligt.

Räcker verkligen det? Kommer inte UEFA och FIFA lägga sig i och begära att VAR ska användas om engelska lag vill spela i t.ex. CL/EL/ConL osv..
Citera
2023-11-07, 14:22
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Räcker verkligen det? Kommer inte UEFA och FIFA lägga sig i och begära att VAR ska användas om engelska lag vill spela i t.ex. CL/EL/ConL osv..

Ja, skulle PL bestämma att ta bort VAR i PL får naturligtvis lagen som spelar europaspel finna sig i att det ska vara VAR på europamatcherna.

Men VARs vara i PL bestämmer enkom PL över. Precis som att de allsvenska klubbarna stretar emot att införa det i Allsvenskan.
Citera
2023-11-07, 14:25
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:

Citat:

Ni är de enda fans som tjatar om en säsong för 20+ år sen och sen låtsas glömma att Arsenal inte var först om det och sätter en magisk stjärnstoppgräns 1-2-3 vid ungefär 1990. Om en statistik som är värt piss och intet.

Men för all del, det finns säkert någon annan random piece of trivia ni kan hänga er stolthet vid, kanske laget med minst gula kort under 1900-talet? Längst genomsnittslängd på managers 93-99? Idk idc.

Men ska ni envisas med att dra upp det kan ni åtminstone göra efforten att ha rätt i sak, istället för att cherrypicka er fram till ett narrativ ni går igång på.

My lord, snart börjar jag tro att alla Arsenalfans är på ett visst vis, mot bättre vetande.

Citat:
Ursprungligen postat av Drickback
I allra högsta grad seriöst, varför låsa sig? Se på Bajetic först dm sen omf och det gick ju bra.
Vem ska spela dm tycker du? Och som kommer göra det bra? Varför okej att Mac byter position?

Mac’s nuvarande form (bortse från själva rollen) är ingen höjdare. Håller inte heller att dra på sig kort i varann match, 5 gula på 11 matcher.

Varför ger du Nunez så mycket kritik men Salah inget? Vad bidrog Salah med igår? Nunez har fortfarande inskolningsproblem och behöver denna säsong också på sig att komma upp i standard.

Tror Nunez blev överraskad att Salah’s snednick hamnade i hans yta, givetvis ska han ändå få den på mål.

För sista gången gällande Fabinho, han hade nått sin topp för ett tag sedan för att i slutet vara väldigt medioker milt sagt. Pengar in och pengar ut totalt sett gick man plus på affären.

Gällande vb: såg du nån av dom två vara bra? Har Tsimikas stärkt sina aktier i de matcher han har spelat? Kommer aldrig förstå varför man förlängde kontraktet redan nu om man har ambitioner att vara nr 1 i världen.

Sen ska VvD som lagkapten ha en känga för att inte visa tydligt med sitt kroppsspråk att det är dags att kavla upp ärmarna, om spelare inte gör som tänkt får man dirigera dom tills de är självgående igen.

Klopp borde ha dragit handbromsen redan i paus gällande Mac & Salah men fegar ur.
Att Mac inte blir utbytt i paus kan hänga ihop med att få sitt 5:e kort i nästa match istället och missa City.

Med det sagt så finns det en del som tyder på att André dyker upp i januarifönstret. Om han rätt person att axla dm är en fråga för framtiden.

Skippar du citera med flit, fastän det är mig du svarar? Inte första gången du gör det.

Ja, jag tycker det ska infinna sig någon form av självkritik när man först står och applåderar att Fabinho skeppas och några månader senare identifierar behovet av en 6a som högsta prio. Men det gör det uppenbarligen inte. Kanske ska vi sälja Alisson också? Finns ju gott om bra målvakter därute och Alisson börjar ju vara till åren, lika bra att casha in?

Men skitsamma, kommer aldrig nå fram till dig. Ut med det gamla, in med det nya. New is always better. Och när det nya inte var bra behöver vi något ännu nyare.

Tsimikas kom in i ett läge då Liverpool främst lobbade inlägg in i boxen och jag vet inte hur kritisk man kan vara mot det. Då är det värre att ha en högerfotad Gomez som egentligen är en ganska dålig ytterback på LB till att börja med.

Och som jag sagt förut: Säg vilka lag i PL som har en bättre backup-LB än Liverpool? Jag tycker inte Tsimikas är en world beater, men han är en hygglig LB med rätt egenskaper.

Salah ska ha kritik för att han mot lågt stående försvar är så osynlig, men inget nytt att den sortens matchbilder passar honom dåligt. Klopp törs ju tyvärr nästan aldrig plocka av honom, eftersom Salah surar ihop då. Även när han är dålig och osynlig.

Jag gillar att Darwin är där det händer, att han kan explodera och göra mål ur ingenting. Men att han bränner sitters som kostar poäng ska han givetvis ha kritik för. Sätter han något av sina lägen vinner Liverpool.

Men tydligt att LFC kommer få svårt att blanda sig i en toppstrid med sådana här insatser. Många lag kommer spela som Luton gjorde nu mot LFC.
Citera
2023-11-07, 15:00
Bannlyst
Citat:
Ni är de enda fans som tjatar om en säsong för 20+ år sen och sen låtsas glömma att Arsenal inte var först om det och sätter en magisk stjärnstoppgräns 1-2-3 vid ungefär 1990. Om en statistik som är värt piss och intet.

Men för all del, det finns säkert någon annan random piece of trivia ni kan hänga er stolthet vid, kanske laget med minst gula kort under 1900-talet? Längst genomsnittslängd på managers 93-99? Idk idc.

Men ska ni envisas med att dra upp det kan ni åtminstone göra efforten att ha rätt i sak, istället för att cherrypicka er fram till ett narrativ ni går igång på.

My lord, snart börjar jag tro att alla Arsenalfans är på ett visst vis, mot bättre vetande.

Arsenalfans är bara mer eller mindre Generalenkopior. Tur att man håller på City som kan tysta dessa clowner säsong efter säsong.
Citera
2023-11-07, 15:13
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:

Ungefär som samma sak att Unitedfansen tjatar om trippeln/vändningen mot Bayern? Liverpoolfansen jag känner slutar aldrig tjata om kvällen i Istanbul. Fan vissa saker måste man få njuta av, speciellt efter tunga omgångar.

Jag påstod aldrig att det aldrig någonsin hänt tidigare i England att ett lag gått obesegrat, men fan att jämföra ett lag som spelade år 1888 mot att göra det i PL på 2000-talet... Det blir lite larv eller?

Ärligt talat så var mitt inlägg från början som du säkert kan läsa/förstå ett väldigt simpelt och lättsamt inlägg, ett sätt att dels få tvåla till Spurs för att dom fick spö samt att få må lite bättre själv. Seriösare än så var det inte.
Citera
2023-11-07, 15:37
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knudo
Arsenalfans är bara mer eller mindre Generalenkopior. Tur att man håller på City som kan tysta dessa clowner säsong efter säsong.

Generalen är inte ens en gooner. Hen tittar ju inte ens på matcherna. Hen är ett tråkigt jävla troll..

Men som någon tidigare användare skrev - vi drar inte in honom hit igen. Det har ändå varit vettig stämning senaste månaden.
Citera
2023-11-07, 15:42
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:

Skippar du citera med flit, fastän det är mig du svarar? Inte första gången du gör det.

Ja, jag tycker det ska infinna sig någon form av självkritik när man först står och applåderar att Fabinho skeppas och några månader senare identifierar behovet av en 6a som högsta prio. Men det gör det uppenbarligen inte. Kanske ska vi sälja Alisson också? Finns ju gott om bra målvakter därute och Alisson börjar ju vara till åren, lika bra att casha in?

Men skitsamma, kommer aldrig nå fram till dig. Ut med det gamla, in med det nya. New is always better. Och när det nya inte var bra behöver vi något ännu nyare.

Tsimikas kom in i ett läge då Liverpool främst lobbade inlägg in i boxen och jag vet inte hur kritisk man kan vara mot det. Då är det värre att ha en högerfotad Gomez som egentligen är en ganska dålig ytterback på LB till att börja med.

Och som jag sagt förut: Säg vilka lag i PL som har en bättre backup-LB än Liverpool? Jag tycker inte Tsimikas är en world beater, men han är en hygglig LB med rätt egenskaper.

Salah ska ha kritik för att han mot lågt stående försvar är så osynlig, men inget nytt att den sortens matchbilder passar honom dåligt. Klopp törs ju tyvärr nästan aldrig plocka av honom, eftersom Salah surar ihop då. Även när han är dålig och osynlig.

Jag gillar att Darwin är där det händer, att han kan explodera och göra mål ur ingenting. Men att han bränner sitters som kostar poäng ska han givetvis ha kritik för. Sätter han något av sina lägen vinner Liverpool.

Men tydligt att LFC kommer få svårt att blanda sig i en toppstrid med sådana här insatser. Många lag kommer spela som Luton gjorde nu mot LFC.
Vänta nu lite här… ser nu att jag lyckades svara utan citering vilket inte är proffsigt gjort och inget medvetet för hur ska man kunna tro någon har läst ens svar då?

Nu ska jag vara lite extra tydlig med mitt tyckande vilket blir väldigt långt (sorry till er som läser), försök undvik tillskriva mig saker jag inte har sagt tex bara nytt in, når inte fram. Det handlar om att inse när en spelare har nått sin topp och förändra när det är insett förutsatt pengar finns.

Tsimikas - att han är kvar sitt kontrakt ut är helt okej men varför i fridens namn förlänga när man ser klart och tydligt han inte räcker till nu när förstavalet är skadad. Det är kontraktsförlängningen jag ifrågasätter vilket ligger på klubben. Kan inte de andra lagens bänkspelare på vb så hoppar över ett utlåtande på den punkten.
Om han är duglig borde han klarat denna match och vilat i EL. Kan också bero på Klopp tveka om han klarade den belastningen.
Man måste fundera vad man vill ut av den rollen just nu..

6:a - har efterlyst ny 6:a länge men Liverpool lyckades inte köpa någons av klass av diverse orsaker men Klopp har testat Jones, Mac & Endo utan ”framgång” och eftersom det är november får man titta internt om det finns bättre alternativ oavsett erfarenhet. Jag ser två alternativ som är värda att testa den ena är Quansah och den andra är Graven. Båda dessa har mycket bättre fysik, är längre så de får bättre överblick framför sig och i bättre form. Och tanke på Mac form (strunt i rollen) och nu avstängd (oerhört klumpig tackling) och ev Jones inte tillgänglig måste man vända blicken på annat håll och dessutom tänka på vem som ska spela i den rollen mot City. Den spelaren behöver Brentford i benen.
Man fick sjukt bra överbetalt för Fabinho och då ska en bänkspelare 23/24 säljas. Pengarna bidrog till Szobo, Graven & Endo. Än så länge lyckad avkastning. Svårt att ha självkritik när det inte har köpts in något men ändå helt rätt att Fabinho såldes. Mac’s aktion vid 1-0 är ungefär Fabinho’s nivå. (reagerar sent och sen långsam)

Alisson - rätt tramsigt att dra upp PL’s bästa målvakt, allt handlar om att växla i tid och som du har läst har jag nämnt sedda saker väldigt tidigt.
Sen behöver man inte köpa nytt när Kelleher finns, hade önskat han var 5-7 cm längre, egentligen är han för bra för bänken.

Salah - Klopp ska bara göra och gillar Salah inte det får han gilla läget eller vandra vidare. Hans slängande och ta sig för ansiktet när Nunez missade är inte särskilt snyggt eller uppmuntrade för Nunez (osportsligt), tror inte skulle uppskatta om man gjorde så mot honom.
Nu var väl problemet att Doak precis kommit tillbaka och inte i matchform så det föll säkert på det att bytet uteblev.

Nunez - bränner en del ja men han har en bit kvar till en stabil nivå pga tidigare nämnda orsaker, Salah & Jota får ta det ansvaret för de är mycket längre fram. Salah var riktigt blek trots gott om plats att ta sig runt vilket han i princip aldrig lyckas med längre sorgligt nog. Fast det är inget nytt det heller.
Ibland kommer såna dagar fråga Salah i Roma men då behöver andra kliva fram men tyvärr var det fler som inte hade dagen tex Szobo, Mac, Jota & Salah. Hade hoppas nån av mittbackarna skulle knoppa in en boll (Klopp skickar inte fram VvD i slutet konstigt nog) sen var VvD nära få med sig straff efter nacktaget.

Klopp - han ska sin beskärda del av kritik att laget inte var mer på tårna, inte första gången han bommar mot bottenlag.

Gamla mittfältet - hade de spelat iår också hade vi legat där Chelsea ligger så jag är glad vi har växlat upp. Tror tex övriga 19 lag gärna sett Szobo i sitt lag.

Tillskrivning - jag hör vad du säger men håller inte med i del av det. Tyck att jag är dum om du gör så men då ska man också ge beröm när någon har rätt eller sätt något väldigt tidigt. Nu skrev du om ursäkt om just mittfältet för nån vecka sedan men inte mig specifikt.
Har du problem med mitt tyckande kan ignorera vara ett val om man känner att budskapet inte når fram. Vi tycker lika i en del och olika i andra delar med den gemensamma nämnaren att man vill det ska gå bra för laget och hitta lösningar som tar laget till nya höjder.

Detta var mitt längsta inlägg någonsin hoppas jag slipper skriva så långt fler gånger eller så får det bli pm.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in