2023-12-07, 23:25
Medlem
-GGs avatar
Tottenham har tappat det. Efter sin fina start.

Spelet i all ära, men det blir oerhört naivt ibland. Det blir inga titlar med det, dock ett roligare lag att följa som supporter. Blir han kvar länge är topp fyra det man måste kämpa för.

Exakt samma poäng och målskillnad som förra säsongen vid samma tidpunkt. Men ändå helt olika.

Man hade behövt ha en ersättare för Kane. Son räcker inte till på egen hand som stjärnan.

Jag föredrar cynisk tråk-taktik före vackert spel, om jag måste välja. Men som neutral är det kul att kolla på när mitt hjärta inte behöver ta konsekvenserna av det. För många fina mål och öppet spel blir det.
Citera
2023-12-07, 23:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av -GG
Tottenham har tappat det. Efter sin fina start.

Spelet i all ära, men det blir oerhört naivt ibland. Det blir inga titlar med det, dock ett roligare lag att följa som supporter. Blir han kvar länge är topp fyra det man måste kämpa för.

Exakt samma poäng och målskillnad som förra säsongen vid samma tidpunkt. Men ändå helt olika.

Man hade behövt ha en ersättare för Kane. Son räcker inte till på egen hand som stjärnan.

Jag föredrar cynisk tråk-taktik före vackert spel, om jag måste välja. Men som neutral är det kul att kolla på när mitt hjärta inte behöver ta konsekvenserna av det. För många fina mål och öppet spel blir det.

Ja, vi tappade allt i vårt spel minuten då Maddison blev skadad. Att en spelare kan göra sån stor skillnad i ett elvamannaspel visar på hur fantastisk fotbollen är.

Son räcker mycket väl till som stjärna, men det är kreativiteten som behövs på mittfältet.
Citera
2023-12-07, 23:35
Medlem
-GGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wuz
Ja, vi tappade allt i vårt spel minuten då Maddison blev skadad. Att en spelare kan göra sån stor skillnad i ett elvamannaspel visar på hur fantastisk fotbollen är.

Son räcker mycket väl till som stjärna, men det är kreativiteten som behövs på mittfältet.

Jag hoppas att ni kan vinna flera i rad nu!

Romero tillbaka. Viktigt.
Citera
2023-12-07, 23:45
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Aston Villas insats mot City är det bästa vi sett et lag göra mot City under Peps tid. Man var totalt överlägsna och spelade ut dom. Kan inte komma ihåg något liknande. City har gått på pumpen, blivit låsta, sönderkontrade. Men fan inte utspelade på det sättet.

Mer man tar med sig från veckoomgången.

Everton redan över strecket igen. Jävligt imponerande och man har använt vi mot världen känslan bra trots att den riskerade dö ut direkt efter United.

Bara en sparkad tränare är ganska ovanligt så pass långt in i säsongen. Tror en stor anledning till det är de svaga nykomlingarna. Har inte behövt infinna sig någon panik än. Med det sagt är Hodgson och Cooper under mest press just nu och är bara 1-2 svaga resultat från foten tror jag.

Spurs. Ja vi var många som varnade för detta men Spurs fansen var förblindade och vandrade bland molnen för att se det. Jävlig kul att se men inget som kommer ge framgång. Det funkar för ett överlägset Celtic i Skottland. Inte för Tottenham i England. Inledningen var ren inspiration för laget. Kanske lite underskattning från motståndare. Nu är det klart hur vidöppet laget är och det kommer fler utnyttja. Och Ange har sin modell och är inte heller kunnig nog att göra något annat.
Citera
2023-12-08, 00:18
Medlem
Drickbacks avatar
Någon som redan nu är sugen på helgens matcher?

Lör
Crystal Palace - Liverpool
Wolverhampton - Nottingham
Brighton - Burnley
Sheffield U - Brentford
Manchester United - Bournemouth
Aston Villa - Arsenal

Sön
Luton - Manchester City
Fulham - West Ham
Everton - Chelsea
Tottenham - Newcastle

Domare
https://www.premierleague.com/news/3807994
Senast redigerad av Drickback 2023-12-08 kl. 00:28.
Citera
2023-12-08, 00:22
Medlem
-GGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drickback
Någon som redan nu är sugen på helgens matcher?

Lör
Crystal Palace - Liverpool
Wolverhampton - Nottingham
Brighton - Burnley
Manchester United - Bournemouth
Aston Villa - Arsenal

Sön
Luton - Manchester City
Fulham - West Ham
Everton - Chelsea
Tottenham - Newcastle

Juve - Napoli inleder helgen i morgon. I dag! Klockan är över 24, såg jag nu.

Men ta från onsdag till onsdag nästa vecka, jävlar vilken smackad fotbollsvecka vi har! Härligt. Fotboll höjer livet flera nivåer.
Citera
2023-12-08, 00:26
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -GG
Juve - Napoli inleder helgen i morgon. I dag! Klockan är över 24, såg jag nu.

Men ta från onsdag till onsdag nästa vecka, jävlar vilken smackad fotbollsvecka vi har! Härligt. Fotboll höjer livet flera nivåer.
Känns som hela vägen till juluppehållet lockar.

Ja CL har några godbitar kvar att bjuda på.
Citera
2023-12-08, 05:39
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Nej Fyfan vad man alltid får lida som spurs supporter
Men alltså, vem var det nu igen som påstod att spursy är ett bättre lag än AFC?
Citat:
Ursprungligen postat av wuz

Det är exakt detta som jag har försökt att förklara för er i flera mndr nu, att spurs enbart gled på en SK "new manager wave", och att de kommer att kollapsa när som helst. Och nej, det är inte p g a skadan på Maddison (Som jag förövrigt tycker är en medelmåtta). Det är bara så enkelt som att spurs är en mittenklubb som aldrig kommer att vinna ngt stort.
Senast redigerad av Generalandersson 2023-12-08 kl. 05:41.
Citera
2023-12-08, 08:35
Medlem
Drickbacks avatar
Lite stolpe ut för Arsenal och vips kan de ligga 4:a vid jul… ledningen de har nu är inte mer säker än så.

Nu ska de möta ett lag som dominerade ut City som inget lag gjort på år och dag men äsch det blir en munsbit för Arsenal med oddset 1.01 för bortavinst, skiljer säkert fyra bollar emellan. Kan bara sluta på ett sätt precis som säsongen 22/23.
Citera
2023-12-08, 09:01
Medlem
Vanstertrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drickback
Lite stolpe ut för Arsenal och vips kan de ligga 4:a vid jul… ledningen de har nu är inte mer säker än så.

Nu ska de möta ett lag som dominerade ut City som inget lag gjort på år och dag men äsch det blir en munsbit för Arsenal med oddset 1.01 för bortavinst, skiljer säkert fyra bollar emellan. Kan bara sluta på ett sätt precis som säsongen 22/23.

Det blir vinst för Villa med 7-2
Citera
2023-12-08, 09:22
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Men alltså, vem var det nu igen som påstod att spursy är ett bättre lag än AFC?

Det är exakt detta som jag har försökt att förklara för er i flera mndr nu, att spurs enbart gled på en SK "new manager wave", och att de kommer att kollapsa när som helst. Och nej, det är inte p g a skadan på Maddison (Som jag förövrigt tycker är en medelmåtta). Det är bara så enkelt som att spurs är en mittenklubb som aldrig kommer att vinna ngt stort.

Hahahaha tack fina generalen för dagens skratt
Citera
2023-12-08, 09:57
Medlem
EnLitenFryss avatar
Det tog Everton 3 matcher att ta sig upp över strecket efter 10 poängs avdrag. Som sagt, rätt säsong att få 10p avdrag, när de tre lagen längst ner är så pass dåliga. Inget getingbo om att åka ut i år. Minst två av dessa lag kommer nog vara avkrokade i februari.

Spurs ja. Otrolig tur med studsarna för West Ham igår, men med det kan vi troligen räkna bort Spurs från en titelstrid man var inne och nosade i, det blir att hoppas på top 4 för de vita.

Fortfarande tidigt att säga, men de lag som ser ut att ha mest kapacitet i tanken att utmana om titeln är Arsenal, City och mitt Liverpool. Även om Aston Villa är där uppe nu och gjort det väldigt bra, tror jag inte det är året i år de gör en Leicester. Som bäst top 4, om Spurs, United och Newcastle inte får ordning på sina grejer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in