Var ingen Premier League helg att skryta om. Spurs Villa var en fröjd för ögat dock. Två lag som ville vinna. Genom eget spel. Slog mig när kommentaren dök upp under matchen att Spurs skulle försvara CL platsen man hade. Det var inte länge sen det var titeln som skulle spelas om. Snart 4 raka torsk. Villa ser mer ut som titelkandidat då. Men stora proven kommer snart mot City och Arsenal. Har redan förlorat mot Liverpool.
Evertons siege mentality gav inget. Dog snabbt med målet. Överlag börjar deras offerkofta bli väl stor nu. Man har varit under utredning flera år och fått all hjälp och varningssignaler man kunnat få av dom man kallar korrupta. Alla andra lag har lyckats hålla sig inom ramarna. Så det är uppenbarligen inte svårt. Chelsea och City under utredning och kommer straffas om fel begåtts. Andra typer av fall. Vänta ni gärna med spänning på utredningarna. Men tills dess ta egna ansvaret över era glädjekalkyler och roulette ni spelat med ekonomin.
Citat:
Ursprungligen postat av
jontepsg
Arteta ger dårarna på Daily mail svar på tal:
https://arseblog.news/2023/11/arteta-responds-to-daily-mail-referee-campaign-questions/
Jag har sagt det tidigare och jag säger igen, utan att spelare/ledare får visa sina känslor hade vi inte älskat fotboll. Men jag förstår såklart varför han komme straffas, man ska inte prata skit om änglar. 👼
Varför kan man visa känslor i andra sporter utan att attackera domarna? Om du inte redan gjort det sätt dig och titta på en hockeymatch. Rugby. Handboll. Se hur mycket känsloyttringar som förekommer. Hur mycket spelarna brinner för att vinna. Men detta utan att bete sig som svin. Känslorna riktas mot sig själv, motståndarna ich spelet.
Dunk blev i helgen utvisad. Inte ens ett andra gult utan direkt rött efter att ha förolämpat domaren personligt. Bra så. Nästa steg är att gå ut offentligt, eller än bättre sätta body cams på domarna med ljudupptagning och hänga ut spelarnas beteende. Iallafall tills man tar problemen på allvar och bestämmer sig för att beteendet är oacceptabelt. För misstag kan ske och spelare tappar kontroll. Det är mänskligt. Men det som förekommer i fotbollen är utstuderat och accepterat.