2023-11-26, 15:12
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drhasch81
R.i.p oliver spedding, en talang utan dess like från Crystal akademi, men fotboll var ej prioritera i livet.
Kände oliver privat och han är den jag ska tacka för jag har den mörka grova humor i mig,han visste jag ej har några ben,sitter i rullstol, första gången vi möts,rullar han en boll till mig och säger passa bollen haha
Bara vända upp stolen på sidan och snärta till bollen rätt upp i nyllet i bästa Buster anda

Beklagar sorgen.
Citera
2023-11-26, 17:02
Medlem
Vilken stor och bra förändring för Aston Villa det senaste året. Det är inte så länge sedan de hade svårigheter i ligan, och nu är de jättebra, och har många bra spelare.
Citera
2023-11-26, 17:04
Medlem
Skarparattarns avatar
Besviken
Citera
2023-11-26, 17:07
Medlem
HycklarSveriges avatar
Spursy is back

Sjukt att Aston Villa bara är 2 poäng ifrån Arsenal nu, en riktig dark horse i år.
Citera
2023-11-26, 17:39
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Besviken
Men var det inte sa att Bottenham skulle toppa tabellen efter helgens omgang? Haha.
Citat:
Ursprungligen postat av HycklarSverige
Spursy is back

Sjukt att Aston Villa bara är 2 poäng ifrån Arsenal nu, en riktig dark horse i år.
Jag skrev att Villa skulle bli arets topp 4 dark horse innan sasongen ens startade.
Citera
2023-11-26, 17:43
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Men var det inte sa att Bottenham skulle toppa tabellen efter helgens omgang? Haha.

Jag skrev att Villa skulle bli arets topp 4 dark horse innan sasongen ens startade.

Nej däremot ska vi sluta före er din pajas.

Har du inget bättre för dig än att hetsa mot allt och alla?
Citera
2023-11-26, 17:47
Medlem
Beaver14s avatar
5 lag i topp inom 4p, kan ändå tycka det är kul när det är så jämnt 1/3 in i säsongen.
Citera
2023-11-26, 17:52
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:

Alltid tråkigt med en förlust men bara 5 p till förstaplatsen men kommande 5 ser kämpigt ut på pappret och dessutom är ni skadedrabbade..
Kanske läge att börja lira syniskt?

City (B)
West Ham (H)
Newcastle (H)
Nottingham (B)
Everton (H)

Glad att vi har lättare schema på pappret.
Citera
2023-11-26, 18:09
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:

Haha, tro det sjalv du. Vi kommer garanterat att hamna fore er, den saken ar klar.

Jag hetsar inte ngn oht.
Citera
2023-11-26, 20:10
Medlem
Samizdats avatar
Citat:
Nej, det har du inte skrivit. Åtminstone inte i den här tråden. Däremot skrev du så här, om ett lag som spelar i ungefär samma färger:
Citat:
I övrigt så tror jag att West Ham kan bli säsongens skräll, blir inte särskilt överraskad om de utmanar om en plats bland topp 4.
Citera
2023-11-26, 20:41
Medlem
Förra matchen kunde man skylla på Ange då Spurs försökte försvara en 1-0 ledning i 88 minuter mot ett mycket sämre lag. Idag ligger det på spelarna. Man måste sätta de chanser de hade. Svårt för Ange att göra något åt det.

Med det sagt så kanske Spurs har ett lite för tunt försvar för att spela så här offensivt. Man måste nog vänta in Romero och Van de Ven.
Citera
2023-11-26, 23:18
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Var ingen Premier League helg att skryta om. Spurs Villa var en fröjd för ögat dock. Två lag som ville vinna. Genom eget spel. Slog mig när kommentaren dök upp under matchen att Spurs skulle försvara CL platsen man hade. Det var inte länge sen det var titeln som skulle spelas om. Snart 4 raka torsk. Villa ser mer ut som titelkandidat då. Men stora proven kommer snart mot City och Arsenal. Har redan förlorat mot Liverpool.

Evertons siege mentality gav inget. Dog snabbt med målet. Överlag börjar deras offerkofta bli väl stor nu. Man har varit under utredning flera år och fått all hjälp och varningssignaler man kunnat få av dom man kallar korrupta. Alla andra lag har lyckats hålla sig inom ramarna. Så det är uppenbarligen inte svårt. Chelsea och City under utredning och kommer straffas om fel begåtts. Andra typer av fall. Vänta ni gärna med spänning på utredningarna. Men tills dess ta egna ansvaret över era glädjekalkyler och roulette ni spelat med ekonomin.

Citat:
Ursprungligen postat av jontepsg
Arteta ger dårarna på Daily mail svar på tal:

https://arseblog.news/2023/11/arteta-responds-to-daily-mail-referee-campaign-questions/

Jag har sagt det tidigare och jag säger igen, utan att spelare/ledare får visa sina känslor hade vi inte älskat fotboll. Men jag förstår såklart varför han komme straffas, man ska inte prata skit om änglar. 👼
Varför kan man visa känslor i andra sporter utan att attackera domarna? Om du inte redan gjort det sätt dig och titta på en hockeymatch. Rugby. Handboll. Se hur mycket känsloyttringar som förekommer. Hur mycket spelarna brinner för att vinna. Men detta utan att bete sig som svin. Känslorna riktas mot sig själv, motståndarna ich spelet.

Dunk blev i helgen utvisad. Inte ens ett andra gult utan direkt rött efter att ha förolämpat domaren personligt. Bra så. Nästa steg är att gå ut offentligt, eller än bättre sätta body cams på domarna med ljudupptagning och hänga ut spelarnas beteende. Iallafall tills man tar problemen på allvar och bestämmer sig för att beteendet är oacceptabelt. För misstag kan ske och spelare tappar kontroll. Det är mänskligt. Men det som förekommer i fotbollen är utstuderat och accepterat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in