2023-12-29, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsvandring
Släpps vid realese till PS5, Xbox Series X/S och eventuellt PS5 pro. PC kommer dröja minst något år till efter det då de behöver optimera om spelet maximalt.

PS5 pro lär förmodligen marknadsföras tillsammans med GTA VI. Huruvida om det kommer vara hejdlöst bättre än PS5 är tveksamt. I bästa fall kan den konsolen leverera 60fps. PS5/Series X kommer vara 30fps med fokus på fidelity och om vi har tur medföljer möjlighet till performence med hyfsat stabilt 60fps i 1080p eller liknande. Förvånar mig dock ej om det blir helt låst till 30fps. Vilket i sig inte är någon katastrof så länge det är tillräckligt bra optimerat. Min gissning är att den enda konsolen som inte är värt att spela på om man vill ha någorlunda maximal upplevelse är Series S som förmodligen lär leverera märkbart sämre kvalitet.

Vad skiljer mellan PS5 modellerna?
Jag är helt oengagerad numera i spelkonsoler. Men har haft alla konsoler av Playstation, PS1-PS4.
Men sen spelar jag i princip bara GTA. Därför kommer jag köpa bundlen när den dyker upp.
Citera
2023-12-30, 00:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hank1338
Tror ni man kan skjuta barn och lite fler djur än hundar som i GTA V?

Tvekar starkt på att det kommer att finnas barn med i spelet överhuvudtaget och om det gör det så kommer de antingen:

A. Endast synas i cutscenes
B. Inte gå att skjuta dvs vapen kommer inte gå att avlossa om man siktar på dem osv.

Och med djuren, nu minns jag inte hur det var i Gta V men där kunde man väl döda alla djur eller?
Har försökt Googla på det men får fan inte upp några vettiga svar, bara att det fanns hunting activities men visst fan kunde man döda djur i freeroam
Citera
2024-01-01, 05:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Modokrille
Jag är helt oengagerad numera i spelkonsoler. Men har haft alla konsoler av Playstation, PS1-PS4.
Men sen spelar jag i princip bara GTA. Därför kommer jag köpa bundlen när den dyker upp.

Köp en PS5 eller Xbox Series X.
Citera
2024-01-01, 05:27
Medlem
AndroidMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Modokrille
Playstation 4 Pro och Xbox One X var väl rena bluffen?

Playstation 5 och Xbox Series X sopade mattan med dom. Antingen spelar man GTA 6 på Playstation 5 och Xbox Series X. Eller så väntar man på Playstation 6 och köper GTA 6 till den.
Citera
2024-01-01, 11:59
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndroidMannen

Playstation 5 och Xbox Series X sopade mattan med dom. Antingen spelar man GTA 6 på Playstation 5 och Xbox Series X. Eller så väntar man på Playstation 6 och köper GTA 6 till den.

PS6 och nästa X-box lär inte komma än på ett tag. Det var sju år mellan PS4 och PS5 och jag tror inte det kommer gå fortare denna gång.
Vill man uppgradera så blir det väl att satsa på PROmodellerna.
Citera
2024-01-01, 17:05
Medlem
PimpleDicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
PS6 och nästa X-box lär inte komma än på ett tag. Det var sju år mellan PS4 och PS5 och jag tror inte det kommer gå fortare denna gång.
Vill man uppgradera så blir det väl att satsa på PROmodellerna.
Ja det är PRO modellerna som gäller. De lär dyka upp innan GTA6.
Citera
2024-01-01, 18:08
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PimpleDick
Ja det är PRO modellerna som gäller. De lär dyka upp innan GTA6.

Det håller jag med om. Då jag själv inte är konsolspelare så har jag ingen koll påsläppdatum men det är väl på gång under 2024 iallafall och GTA VI släpps i början av 2025.
Jag inväntar PC-versionen så får säkert vänta till slutet -25 eller början -26.
Citera
2024-01-01, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AndroidMannen

Hur menar du att det var en bluff?

PS5 är ingen konkurrent till PS4.

Lika lite som Series X är konkurrent till One X.

Det är uppföljare till konsolerna.

Du har ett väldigt roligt tankesätt, nästan lite enerverande.
Citera
2024-01-02, 13:29
Medlem
PimpleDicks avatar
Citat:
Det håller jag med om. Då jag själv inte är konsolspelare så har jag ingen koll påsläppdatum men det är väl på gång under 2024 iallafall och GTA VI släpps i början av 2025.
Jag inväntar PC-versionen så får säkert vänta till slutet -25 eller början -26.
Är också pc-spelare. Konverterade förra året från Playstation.
Men när GTA kommer så kommer jag köpa en PRO, är helt klart värt pengarna enligt mitt tycke 🤷
Citera
2024-01-02, 13:34
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Är också pc-spelare. Konverterade förra året från Playstation.
Men när GTA kommer så kommer jag köpa en PRO, är helt klart värt pengarna enligt mitt tycke 🤷

Jag bygger hellre en nu pc och spelar spelet med riktigt bra grafik plus att jag får använda mus och tangentbord som jag är van med.
Tyvärr får jag vänta till gissningsvis 2026 men får ta smällen.
Kommer bli dyrare än ps 5 pro men pc:n kommer användas till mycket mer.
Citera
2024-01-02, 13:42
Medlem
PimpleDicks avatar
Citat:
Jag bygger hellre en nu pc och spelar spelet med riktigt bra grafik plus att jag får använda mus och tangentbord som jag är van med.
Tyvärr får jag vänta till gissningsvis 2026 men får ta smällen.
Kommer bli dyrare än ps 5 pro men pc:n kommer användas till mycket mer.
Jag hör dig! Ditt resonemang är såklart rimligast. Men jag kommer inte kunna hålla mig
Citera
2024-01-02, 13:47
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Jag hör dig! Ditt resonemang är såklart rimligast. Men jag kommer inte kunna hålla mig

Det är absolut ett problem
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in