2023-12-05, 21:54
  #1117
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Motbevisad? Det tror jag inte.

Typiskt gammal härskarteknik, när man blir motbevisad så går man på med påhopp istället för att öppna ögonen och förstå att man har fel. Tragiskt.

Hoppas du hittar något annat spel som uppfyller dina kriterier.
Citera
2023-12-05, 21:59
  #1118
Medlem
barkies avatar
Exakt som man trodde. Jävla piss. Trailern gjorde väl dagens efterblivna ADHD-generation helt galna. Jag trodde först att de gjorde narr av hela TikTok/sociala medier generationen med det implementerat i trailern, men tror de kommer vara en stor del av skiten. Så jävla tragiskt. Man spelar ju för att flytta undan den hjärndöda delen av världen för en stund.

Förstod dock att Rockstar skulle bli woke efter de tog in folk för att göra arbetsplatsen mer "mjuk" och "human". Hade väl några konsulter som hittade fel precis överallt.

Det roliga i den kråksången är att de flesta på Rockstar lever sin passion och den stora majoriteten såg inte de problem de rapporterades om. Det var, som vanligt, vissa individer som var kränkta och då anpassar man sig efter dessa. Märkligt hur de som talade varmt om Rockstar som var anställda, fick munkavle, och intervjun CBS gjorde med många utanför Högkvarteret är helt omöjlig att finna idag.

Crunch-time är knappast något dåligt och att de tvingade folk och hotade om avsked är absolut bullshit. Resultatet ser man väl nu. Kommer väl gå 13-15 år mellan varje spel från Rockstar numera.
Citera
2023-12-05, 22:00
  #1119
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OccultusMysterium
Typiskt gammal härskarteknik, när man blir motbevisad så går man på med påhopp istället för att öppna ögonen och förstå att man har fel. Tragiskt.

Hoppas du hittar något annat spel som uppfyller dina kriterier.
Ingen härskarteknik, var bara lite förvånad.
Citera
2023-12-05, 22:47
  #1120
Medlem
Blademasters avatar
Ännu en gång visar flashback-kommentarerna att de som skriver här är ett gäng icke-beresta incels som aldrig gått utanför dörren. Miami är tp 70% latinos, samt en näve svarta, strösslat med några rikare vita pensionärer. Det är så det ser ut, varför i hela helvete skulle det inte se ut så i GTA 6 då? Något annat rikspucko tyckte kvinnan fick för mycket utrymme. Ja! Det kan bero på att det är del 1 av 2, gissa vad den andra delen kommer handla om? Vill du du sem mera kuk får du vänta till del 2, bögjävel. Folk är fan dummare än tåget

För övrigt jävligt vacker trailer, kommer lätt plöja mig igenom spelet stora delar av 2025, no doubt!
Citera
2023-12-05, 22:52
  #1121
Medlem
Caesar09s avatar
Trailerern såg fantastiskt ut så jävla vackert stad dom har gjort en lyckad jobb, inte undrar varför den har tagit så mycket tid att släppas
Citera
2023-12-05, 23:10
  #1122
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Känner mig inte så lyrisk över trailern som många andra. Vet faktiskt inte vad jag hade förväntat mig på förhand. Men ja underwhelming är väl känslan jag har efter. Tycker det är trist att dom använder gamla städer istället för något nytt att utforska. V var ju San Andreas igen och nu tillbaka till Vice City.

Flashback reaktionen var förutsägbar. Woke. Om något var den jävligt anti woke med allt naket och objektifierande av kvinnors kroppar. Svarta. Vi snackar USA. Du kan väl inte vara ute ens 10 sekunder utan att stöta på en svart. Framförallt inte i staden det utspelar sig i. Utspelar sig i kriminella USA. Fängelsemiljöer. Ghetto. Ja helt i sin ordning.

Sociala medier fokus? Ja jag gillar inte sociala medier generationen men GTA är USA satir. Omöjligt att inte ha det fokuset. Kan bli jävligt roligt om det görs på rätt sätt.

Har ju varit rykten om att man ska tona ned satir mot vissa specifiks grupper och händelser. Som typ polisvåld eller svarta. Trailern visar inte på det även om det är svårt att bedöma på 90 sekunder. Kan iallafall tycka att Amerikansk satir oavsett om det är GTA eller South Park omöjligt fungerar om man exkluderar vissa grupper av rädsla för att kränka någon. Det som gör South Park och GTAs satir så bra är att man har ALLA som måltavlor. Jag hoppas dom fortsätter följa sin väg och inte räds samhällets skifte.

Tekniskt såg trailern riktigt grym ut iallafall. Men nu vill man se gameplay och hur spelet ser ut på riktigt.
Citera
2023-12-05, 23:27
  #1123
Medlem
Rumpkorvens avatar
Trailern var väl inte någonting oväntat precis. Såg bra ut, men det säger inte så mycket om själva spelet. Lite gameplay hade suttit fint. Och mest av allt; Hur mapen kommer se ut.
Citera
2023-12-05, 23:38
  #1124
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mx_1337
Det är ju en första trailer. Fortfarande långt ifrån gameplay footage eller något annat med någon vidare substans. Det är vad det är.
Man blir inte supertaggad när man vet att det är minst ett drygt år (troligen 1,5-2 år), kvar.
Men kommer alltid köpa, spela och uppskatta GTA, även om de inte råkar vara så bra som i stora dagar.

Ser man till bolagets marknadsbudget så kommer den vara mycket högre än normala år under deras nästs ekonomiska period som då sträcker sig mellan 1/4-23 - 31/3 -24 så vi får nog se ett släpp i början av -24 till konsol. PC är ingen som vet men enligt tidigare spel så är det väl slutet -24 i bästa fall till slutet -25 får man väl gissa.
Citera
2023-12-05, 23:49
  #1125
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Ser man till bolagets marknadsbudget så kommer den vara mycket högre än normala år under deras nästs ekonomiska period som då sträcker sig mellan 1/4-23 - 31/3 -24 så vi får nog se ett släpp i början av -24 till konsol. PC är ingen som vet men enligt tidigare spel så är det väl slutet -24 i bästa fall till slutet -25 får man väl gissa.


Du får lägga till minst ett år till på båda.

Coming 2025 står det ju i trailern och det är förmodligen endast till konsol då. Så 2026 för pc som tidigast.
Citera
2023-12-06, 00:15
  #1126
Medlem
frantiks avatar
Folk som ständigt letar efter woke gör exakt samma sak som woke-människor gör.
Letar fel och gnäller för minsta lilla.
Citera
2023-12-06, 00:20
  #1127
Medlem
Don-Karleones avatar
Hört på ryktesvägen att förväntad release date är den första april, 2025. Tiden får utvisa om det stämmer.

För övrigt ser det riktigt bra ut! Mycket snack om woke här inne, men själv har jag svårt att se det. Twerkande kvinnor, strippklubbar och uppenbar segregering bland människor med olika hudfärg (tydligt att svarta umgås med svarta, vita umgås med vita. Finns såklart många undantag, precis som i verkligheten). Whitetrash-kulturen är såklart närvarande (som den borde vara) men det är också stereotypen om svarta gangsters och svarta tatuerade bbl-kvinnor.

Om någon är orolig för att grafiken inte kommer vara lika bra som i trailern - ni kan lugna er själva med att Rockstar alltid använder sig utav scener som finns i själva spelet (gjord av samma engine). Ni som spelade GTAV kan gå tillbaka och kolla in trailern till det - samma sak kan ni som spelade RDR2 göra. I RDR2:s fall så blev till och med slutprodukten bättre än trailern.

Det stora orosmolnet inför släppet blir helt klart vad handlingen kommer att vara. Bonnie and Clyde är helt ärligt inget som tilltalar mig (kräkreflexerna kommer att arbeta på högvarv om det blir något i stil med: ”det är vi två mot världen”). MEN R* gör det alltid bra annars, så gissar på att även denna story ska bli underhållande.

Edit: sedan att ena huvudpersonen är en kvinna. Är det verkligen så farligt? Finns många spel som gjort detta bra. Självklart så vet jag vad man oroar sig för (Mary Sue á la Rey Skywalker), men går ju inte att säga om så blir fallet utifrån den väldigt korta teasern. Endast tiden kan utvisa.
__________________
Senast redigerad av Don-Karleone 2023-12-06 kl. 00:30.
Citera
2023-12-06, 00:50
  #1128
Medlem
FoxHounds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blademaster
Ännu en gång visar flashback-kommentarerna att de som skriver här är ett gäng icke-beresta incels som aldrig gått utanför dörren. Miami är tp 70% latinos, samt en näve svarta, strösslat med några rikare vita pensionärer. Det är så det ser ut, varför i hela helvete skulle det inte se ut så i GTA 6 då? Något annat rikspucko tyckte kvinnan fick för mycket utrymme. Ja! Det kan bero på att det är del 1 av 2, gissa vad den andra delen kommer handla om? Vill du du sem mera kuk får du vänta till del 2, bögjävel. Folk är fan dummare än tåget

För övrigt jävligt vacker trailer, kommer lätt plöja mig igenom spelet stora delar av 2025, no doubt!
Precis. Dom får totalt autismlåsning för att man kan spela som kvinna. Dessa incels borde hålla sig till WOW och diablo så dom kan fortsätta leka alv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in