2023-12-06, 12:45
Medlem
Själv är jag mer bekymrad över huruvida spelet kommer kunna leverera 60 fps eller ej. Hade lätt kört 1080p/60 framför 4K/30 men frågan är om PS5/Series X ens kan klara det.
Citera
2023-12-06, 12:49
Medlem
Nihennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bananjuice
Grafiken ser fan helt vedervärdig ut. Hoppas att den blir bättre till release.

Fick intrycket att de gestaltar vissa delar av Miamis och Floridas befolkning snarare än försöker att ge ett tvärsnitt.
??? Hur kan du säga att grafiken ser vedervärdig ut? Skulle vara intressant att höra vad du har för måttstock på vad bra grafik är.

Mest är jsg imponerad över hårfysiken. Förmodligen den bästa hanteringen av hår jag någonsin sett.

Vi får se om det räcker hela vägen fram till release, men om det skulle se ut vid release som det gör idag så finns det inget spel som är snyggare på ett tekniskt plan.
Citera
2023-12-06, 13:14
Medlem
bananjuices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
??? Hur kan du säga att grafiken ser vedervärdig ut? Skulle vara intressant att höra vad du har för måttstock på vad bra grafik är.

Mest är jsg imponerad över hårfysiken. Förmodligen den bästa hanteringen av hår jag någonsin sett.

Vi får se om det räcker hela vägen fram till release, men om det skulle se ut vid release som det gör idag så finns det inget spel som är snyggare på ett tekniskt plan.

Framförallt människorna utom vissa detaljer de verkar ha lagt all kraft på, samt exempelvis vattnet i båtscenen. Sen antar jag att detta inte är gameplay rendering så man får se.
Citera
2023-12-06, 13:35
Medlem
frantiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enknutensak
Håller med, som ett gäng jävla 12-åringar hela bunten.

Jag ser framemot spelat iallafall, hoppas innerligt på en release tidigt -24 så man slipper vänta mer.
Därför håller jag mig främst till Reddit.
Men man får väl bara ignorera ungarna här, för det vore kul att diskutera med svensktalande.

Min gissning om sociala medier i spelet, vilket vissa här har kritiserat, är att det givetvis kommer vara en satir på sociala medier.
Det kommer förmodligen funka som nån slags måttstock eller nån slags drivande del, såklart.
Men jag tror att det kommer göras med Rockstars finurliga, satiriska finess.

Och ärligt talat, kommer det finnas influensers och störiga TikTokare, så kommer det vara helt fantastiskt att få köra över dom.

När jag för övrigt såg trailern så kände jag verkligen. Fan, Rockstar håller stilen.
Dom utvecklas, men har kvar kärnan till känslan man vill åt.
Spelet är inte släppt än, men förväntningarna steg faktiskt en hel del.
Citera
2023-12-06, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsvandring
Själv är jag mer bekymrad över huruvida spelet kommer kunna leverera 60 fps eller ej. Hade lätt kört 1080p/60 framför 4K/30 men frågan är om PS5/Series X ens kan klara det.

Tippar på att det kommer bli en repris på GTA V när det släpptes. Dvs konsolen är på bristningsgränsen för att kunna köra spelet. Det laggade ju ganska friskt när man gasade med sportbilarna och kartan hann inte heller att renderas tillräckligt fort.
Citera
2023-12-06, 15:43
Medlem
MortalDiseases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hank1338
Tippar på att det kommer bli en repris på GTA V när det släpptes. Dvs konsolen är på bristningsgränsen för att kunna köra spelet. Det laggade ju ganska friskt när man gasade med sportbilarna och kartan hann inte heller att renderas tillräckligt fort.

Kan nog vara så, kommer att bli som dag och natt när det släpps till PC eller det nya PS6
Citera
2023-12-06, 17:14
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blademaster
Vafan mumlar du om, din meningsuppbyggnad är helt obegriplig eftersom vartannat ord är ”woke”. Du bor inte i Miami, du är bara ytterligare en svensk incel som ska spela viktig men istället låter som att du är 12 år. Latinoslavar? Alltså på riktigt. Spela spelet eller skit i det, ingen bryr sig om din tuggummipolitik, rikstönt.
Läs om. Jag har för fan aldrig påstått att spelet skulle vara woke. Tvärtom har jag försvarat det. Idiot.

Men generellt när det gäller woke så kvoterar man in svarta men lämnar latinos utanför trots att latinos är en större grupp i USA. Antagligen pga. white guilt sen amerikanska slaveriet.
Senast redigerad av IWannaBeAdored 2023-12-06 kl. 17:20.
Citera
2023-12-06, 18:01
Medlem
Kapuffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frantik
Flashback är helt värdelöst. Man vill diskutera spelet och peppen kring trailern.

Så kommer dom här incelfjantarna och ska diskutera det som ALLTID diskuteras på Flashback.
Såna klyschor.

Alltså jag stör mig på woke kulturen men dom här anti-woke idioterna i tråden är ju ännu mer irriterande. Vafan ere för jävla idioter! Om det bor x många % av x i Miami så måste trailern spegla exakt denna ratio annars stämmer det inte exakt med verkligheten.

En hårdkokt latina med en Pump Shotgun Mk II + Explosive Slugs är HETT!! Ingenting annat.
Citera
2023-12-06, 18:08
Medlem
MortalDiseases avatar
En riktigt grym trailer breakdown från IGN

99 Details From the GTA 6 Trailer
https://www.youtube.com/watch?v=bMq4OtZTigk
Citera
2023-12-06, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bananjuice
Grafiken ser fan helt vedervärdig ut. Hoppas att den blir bättre till release.

Fick intrycket att de gestaltar vissa delar av Miamis och Floridas befolkning snarare än försöker att ge ett tvärsnitt.

Haha, älskar såna här anomalier. Trailern har fått enormt mycket uppmärksamhet just för att grafiken ser så bra ut, men så kommer du här och tycker precis tvärtom.
Citera
2023-12-06, 18:43
Medlem
MortalDiseases avatar
Såg även att Rockstar Games tog ett världsrekord i den mest sedda spel trailern under 1 dygn.

https://www.guinnessworldrecords.com/news/2023/12/grand-theft-auto-vi-first-look-becomes-most-viewed-videogame-trailer-in-24-hours-762030
Citera
2023-12-06, 18:44
Medlem
Grafiken såg ju bra ut? Dessutom lär det vara ännu snyggare 2025? Kollar man på första RDR 2 trailern så var ju spelet snyggare sen när det släpptes. Speciellt sista scenen när alla rider iväg där det ser rätt dött ut jämfört med samma ställe i spelet. Så Rockstar lär ju fortsätta polera GTA VI och saker kan vara ännu bättre än i trailern sen. Ett steg upp från RDR 2 och ett stort steg upp från GTA V vad gäller grafik.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in