2023-12-04, 22:32
Medlem
Hittills känns det inte som om årets upplaga av "Bonde söker fru" bjuder på några överraskningar. Redan från början kunde man lista ut vilka brevskrivare som skulle skickas hem först och vilka som skulle stå på tur därefter. Det var ganska självklart att Jenny och Jeanette skulle vara de två sista kandidaterna hos Micke och att Erik och Jimmy skulle vara sista kandidaterna hos Mimmi. Hos Jens har det också varit tydligt vem som skulle bli kvar. Nu inför de sista valen tycker jag att det känns lite svårare att veta. Jag gissar dock att Sabina får lämna gården nästa gång hos Jens. Därefter får Ida säga adjö och kvar blir Alexandra. Vilka kandidater Micke och Mimmi väljer känns svårare att veta. Jag kan inte ens gissa.
2023-12-05, 06:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ulljoh
TV4 dirigerar väl ganska mycket vad brevskrivarna ska göra
och Erik har väl fått kameran rakt i nyllet ganska mycket
vilket kanske gör att han spänner sig och blir darrig
Kan också vara början på en neurologisk sjukdom vilket vi får hoppas på
att det inte är.
Det finns ju flera under åren som hoppat av pga dirigerandet.
I övrigt tror jag inte hon väljer honom pga att han är för påträngande

Kameraobjektivet har säkert olika brännvidder för att kunna zooma in och ut, och ta närbilder osv.
2023-12-05, 09:57
Medlem
okey tänkte inte så långt
2023-12-05, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Macke85
Jag tycker Erik käns som en ganska normal standardkille på 29 hela han..

Snygg? Ingen aning, jag är hetero så jag kan inte avgöra, men tycker han ser normal ut. Inte åt nåt håll, mest normal bara.
Varken snyggare eller fulare än Jimmy, men vad vet jag.

Mycket fokus på hans svartsjuka, men mest känns det ju som att han är lite tjurig och en lite dålig förlorare.. En som inte riktigt kan hantera sina känslor när nåt bär emot. (Sen utesluter ju inte det att han är svartsjukt lagd också..) och naturligtvis är de bitarna inte nödvändigtvis särskilt mycket charmigare de heller.

Men mest känns det som att han blir tjurig när han inte får som han vill. Han känns lite, jag vet inte men lite bortskämd eller nåt? Inte riktigt lagspelaren.. Mera typen som är glad och härlig när allt är som han vill. Men jag vet inte, jag känner honom inte och ska såklart inte döma. Som de flesta har han väl bra och mindre bra sidor.
Du och jag är nog ganska ensamma om att inte utmåla stackarn som psykopat, tack för det
2023-12-05, 18:35
Medlem
intedinkilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hallalingen
Du och jag är nog ganska ensamma om att inte utmåla stackarn som psykopat, tack för det

Här har ni en till som tycker det är överdrivet att kalla Erik för extremt svartsjuk eller psykopat. Jag tror det är vinklat och jag tycker synd om honom. Om jag var han skulle jag inte vara glad på produktionen.
2023-12-05, 20:42
Medlem
Citat:

Jag höjer honom inte till skyarna heller, han är inte nödvändigtvis den deltagare jag imponerats mest utav i programmets historia, även om jag faktiskt bara tittat sporadiskt vissa enstaka säsonger då och då.

Han verkar möjligen va lite smått knepig, men inte så det sticker ut nåt särskilt. Snarare en ganska vanlig grabb av typen de flesta av oss jobbat med, kanske haft i kompisgänget i 20-årsåldern eller i klassen på gymnasiet. Psykopat och bla bla bla är ju ganska långsökt. Psykopat är faktiskt det sista jag skulle gissa på.

Sen är det är ju liksom en tv-produktion och inte en dokumentär… De sticker väl en tv kamera i ansiktet på honom, ställer ledande frågor (-Berätta för oss om din svartsjuka sida, snälla..) och sedan har vi ingen aning om vad de klipper bort och väljer att ha med.. Sen är han väl såklart lite nervös som vilken människa som helst, och de flesta människor på jordklotet har ju säkert ett uns av svartsjuka i sig i alla fall.

Citat:
Ursprungligen postat av intedinkille
Här har ni en till som tycker det är överdrivet att kalla Erik för extremt svartsjuk eller psykopat. Jag tror det är vinklat och jag tycker synd om honom. Om jag var han skulle jag inte vara glad på produktionen.

Vinklat ÄR det, men vi vet ju såklart inte hur mycket det är vinklat.

Citat:
Stackars grabb, bli totalt nersågad av människor han inte känner eller som känner honom, kallad psykopat mm, pga ett tv program som antagligen klipper och klistrar hej vilt för att det ska bli "bra tv".

Hade han varit en äkta psykopat hade han förmodligen lyckats vara liite charmigare på riktigt..
Senast redigerad av Macke85 2023-12-05 kl. 20:52.
2023-12-06, 08:52
Avslutad
”Bonde söker fru” görs om – söker ny yrkesgrupp - "Fiskare söker fru (napp)"
Castingteamet söker just nu efter en fiskare på Västkusten.
– Nu går vi ett steg längre, säger Paula Jensen från castingteamet.
https://www.expressen.se/noje/bonde-soker-fru-gors-om-soker-ny-yrkesgrupp/
2023-12-06, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kulturstrateg
Han har ungefär samma ögon som killen som Susanna valde bort för Hannes 2018. Tyvärr för Mimmis del så är gymnasieläraren inte tillräckligt attraktiv för att ge Erik en match.

Sen är inte Erik snygg på nåt sätt. Han har en närmast bananformad skalle i vissa lägen, och skulle många andra länder klassificeras som missbildad(i Sverige är mild hydrocefalus så vanligt att det felaktigt inte räknas som missbildning). Det är alltså ondskan som är lockelsen.
Och dessutom är Mimmi mer lik Erik, då hon är känslomässigt ytlig och ganska elak själv(en kvinna som jagar ).

Ja du har rätt om ögonen, ganska snarlika! Hannes känner jag litegrann, genom gemensamma vänner. Han är i alla fall snäll, och rolig. Så Susanna valde nog rätt i alla fall. Hoppas för Mimmis skull hon också gör det. Eller... ingen av dom, och dejtar nån helt annan istället. Erik känns inte som ett bra val i alla fall.
2023-12-06, 10:51
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av explorers
”Bonde söker fru” görs om – söker ny yrkesgrupp - "Fiskare söker fru (napp)"
Castingteamet söker just nu efter en fiskare på Västkusten.
– Nu går vi ett steg längre, säger Paula Jensen från castingteamet.
https://www.expressen.se/noje/bonde-soker-fru-gors-om-soker-ny-yrkesgrupp/
Känns väl som konceptet är uttjatat. Såg de två, kanske tre första säsongerna och nu är de inne på säsong 18.

Tror produktionen försöker sig på en "90 Day To Wed", d v s att de skapar spinnoffer. Det brukar inte hålla, utan konceptet blir än mer uttjatat och urvattnat.
2023-12-06, 10:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Känns väl som konceptet är uttjatat. Såg de två, kanske tre första säsongerna och nu är de inne på säsong 18.

Tror produktionen försöker sig på en "90 Day To Wed", d v s att de skapar spinnoffer. Det brukar inte hålla, utan konceptet blir än mer uttjatat och urvattnat.

Håller med, ett urvattnat koncept, de skrev att de letar efter "en" fiskare, får hoppas det blir fler isåfall
2023-12-06, 11:26
Medlem
Dr_Kronas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av explorers
Håller med, ett urvattnat koncept, de skrev att de letar efter "en" fiskare, får hoppas det blir fler isåfall

Ja, Hoppas dom får napp.
2023-12-06, 11:58
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crapmagic
Jag tänker inte läsa om nästa veckas avsnitt, varför kan du inte recensera mellanliggande avsnitt 8 istället? och faktumet att Alexander? valde vår framåtlutande favorittjäj Nora, han var inte så sugen på att skaffa en jämnviktig brud så dom tröttfeta tvillingarna fick åka hem.

Jag ligger ju före eftersom jag ser via TV4+ så då blir det konstigt om jag ska skriva om avsnitt som ligger bakåt i tiden för mig. Jag skriver i den ordning jag ser det, med spoiler.

Kärlek åt alla avsnitt 10:

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in