Citat:
Ursprungligen postat av
1891-019
Vad är personen anmäld för exakt? Alltså brottsrubriceringen?
Vad jag förstår har han inte gjort en fejkad beställning, utan ringt o låtsas att han Skulle ha gjort det o undrar om dom blommorna kommit hem? Alltså ingen extra kostnad, eller hot eller annat.
Så jag är genuint intresserad av hur polisen rubricerar det?
Ja, jag justerar mig själv direkt. Som det låter på My när man läser noga vad hon skriver så verkar hen inte försöka få henne till att beställa de där blommorna. Blir det ofredande kanske? Det måste ha skett upprepade gånger för att bli olaga förföljelse. Annars blir det väl "bara" ofredande?
Hur som helst är vi nog många som är överens om att detta är ett rejält skevt beteende. Tyvärr är det väl sånt som händer när man vill vara offentlig. Ibland drar man till sig personer som inte har alla knivar i lådan. Men det My gör som vedergällning är helt uppåt väggarna.
Att folk skriver och diskuterar på Flashback får man nog tåla när man har valt att vara offentlig. Risken för otrevliga kommentarer minskar förstås radikalt om man uppför sig som folk, gör hederliga affärer och inte försöker lura till sig följare, förbättra sina omdömen med tveksamma metoder, fuska med sina tävlingar osv osv.