2023-12-01, 17:50
Medlem
HappySnowmans avatar
Så här ska en vinnare dras! Se och lär, My Martens!!! Ärligt, rätt och riktigt. Vad man gillar det! Den här butiken tänker jag gynna nästa gång jag är i de krokarna.

https://www.instagram.com/reel/C0TpG_GCdXq/?utm_source=ig_web_copy_link&igshid=MzRlODBiNWFlZA ==
Citera
2023-12-01, 18:06
Medlem
Rimberts avatar
Det är fascinerande på något sätt att följa My i hennes svindlande affärer.
Det är som en saga som aldrig tar slut...
Det är extra intressant nu, när hon tagit hjälp av exet för att sälja kroppkakor utanför hennes porslinsbutik
Kanske några kroppkakeköpare kan slinka in i hennes butik för att köpa en Ernstvas eller en orkidé samtidigt.
Det är slugt uträknat på ett äkta ölandsvis...
Senast redigerad av Rimbert 2023-12-01 kl. 18:16.
Citera
2023-12-01, 18:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av HappySnowman
Så här ska en vinnare dras! Se och lär, My Martens!!! Ärligt, rätt och riktigt. Vad man gillar det! Den här butiken tänker jag gynna nästa gång jag är i de krokarna.

https://www.instagram.com/reel/C0TpG_GCdXq/?utm_source=ig_web_copy_link&igshid=MzRlODBiNWFlZA ==
Precis så. Man kör med öppna kort. Då kanske du får handla av C 👏😍♥️
Citat:
Ursprungligen postat av Rimbert
Det är fascinerande på något sätt att följa My i hennes svindlande affärer.
Det är som en saga som aldrig tar slut...
Denna skräckhistoria finns kvar så länge My lever 🌵
Citera
2023-12-01, 18:27
Medlem
Rimberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tova.
Precis så. Man kör med öppna kort. Då kanske du får handla av C 👏😍♥️

Denna skräckhistoria finns kvar så länge My lever 🌵
Ja, må hon leva i hundrade år i sin egen såpopera, eller vad man ska kalla detta spektakel.
Skräckhistoria, som du kallar det passar väl lika bra.
Senast redigerad av Rimbert 2023-12-01 kl. 18:31.
Citera
2023-12-01, 23:08
Avslutad
3,6 nu på Hitta.
Skynda dig nu My.😳
Citera
2023-12-01, 23:47
Avslutad
Läs på instagram. Nu är det jämmer och elände igen. My Martens konto
Citera
2023-12-01, 23:49
Avslutad
Citat:

Jag är tyvärr blockad. Vad händer? 😄
Citera
2023-12-01, 23:50
Avslutad
Citat:
Fast är det så konstigt..100 orkidéer är mycket pengar...och vi kan ju tycka o tänka vad vi vill om henne men att göra en fejkad beställning är ju brottsligt och riktigt illa. Kan inte låta bli att undra vad My gjort denna filur för nu är det ju inte bara skvaller uta rena stalking-fasoner.
Citera
2023-12-02, 00:02
Avslutad
Citat:
Fast är det så konstigt..100 orkidéer är mycket pengar...och vi kan ju tycka o tänka vad vi vill om henne men att göra en fejkad beställning är ju brottsligt och riktigt illa. Kan inte låta bli att undra vad My gjort denna filur för nu är det ju inte bara skvaller uta rena stalking-fasoner.
Citera
2023-12-02, 00:08
Medlem
Citat:

Kan du dela texten då? Dom flesta av oss här är blockade sen länge!
Citera
2023-12-02, 00:25
Medlem
vnc-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GlennStefan
Dagens roligaste:
Nån minut innan kl 18 så ringde jag Mys Blommor. En lugn o sansad gratisanställd Elton svarade Jag sa att jag hade beställt 100 orkidéer till mina anställda. O jag skulle ringa My innan leverans på fredag. Elton verkade inte veta nåt. Får jag prata med My. Nej, dessvärre, hon har inte varit mkt här i dag. (Nästan ingenting alls). Jag sa. Har ni 100 orkidéer på lager ens. Nej vi har 4-5 stycken typ

Btw:
My Martens har redan i somras gjort en bolagsändring på bolagsverket. Vilket kan vara skäl till

1) Ändring av bolagsordning

2) Ändring av räkenskapsår

3) Ändring av säte eller län- och kommuntillhörighet.

Min tolkning: Hon har nu ett brutet räkenskapsår per 23-08. Hon ser att det går dåligt så hon har ansökt om ett förlängt räkenskapsår. Så troligt vis per 23-12. Och då behöver årsredovisningen inte vara inskickad förrän efter sommaren -24.
Då har jäntan Wesslander hunnit bytt bostad minst 2 ggr innan

Har även skrivit 2 recensioner på påhittat.se
Ingen har ännu dykt upp. Men Eva P:s syrliga finns en stund till för ögonmys innan My trollar bort den...

Denna person råkade ringa till My utan skyddat nummer så hon har lagt ut hans facebook till allmän beskådan.

Visst kan man driva med henne här på flashback, men att börja ringa på det där sättet är lågt.
Citera
2023-12-02, 01:10
Medlem
HappySnowmans avatar
Så här skriver My (men jag har dolt namnet som outas helt, inklusive både för- och efternamn, tillsammans med en bild från personens Facebook):

"Hej på er!

I förrgår ringde XX från Öland till Mys Blommor.

Hxn ljög om sin identitet. Hxn påstod att vi skulle leverera 100 Orchideer till ett förtags dagen efter.

Min kollega tog samtalet. Jag stod bredvid, lyssnade och började spela in samtalet via min egen telefon då vi snabbt insåg att hxn försökte skapa problem för oss.

Det knöt sig i magen.

Hxn ställde personliga frågor om mig.
Vilka tider jag arbetat. Vad klockan var när jag gick hem.

Återigen, ett mycket obehagligt samtal.

Min kollega frågade flera gånger, vad hxn heter, vilket företag leveransen skulle gå till.

Hxn vägrade lämna sitt riktiga men tillslut till med ” Xxx Xxx”

Hxn påstod att hxn pratat med mig personligen och att jag lovat leverera dessa.

Min kollega gav hxn möjlighet att säg sitt namn och bad om nummer för att jag skulle kunna ringa tillbaka.

Det som X inte tänkte på var att hxn denna gången glömde ringa ifrån dolt nummer 😏

Vilket då ledde till att vi enkelt fick fram namn, adress, jobb och annat man får fram när man kollar upp ett telefonnummer.

Hxn bor i Tveta där jag själv haft hus.
Hxns arbetsgivare på X-företaget bekräftade att hxn jobbade där. Vi fick dock inte prata med hxn då hxn var sjukskriven just idag.

Det var alltså ingen fake profil.
Det var en helt vanlig medelålders x ifrån Öland.

Denna X har ett konto på flashback där hxn kallar sig Xxx.

Hxn har skrivit måååånga kommentarer om mig med rena lögner. Hxn delade glatt med sig av samtalet men talade inte sanning utan ljög även kring det.

X gjorde äntligen bort sig och rättvisa kan skippas.

Hxn försökte få mig att beställa 100 Orchideer och helt enkelt medvetet sabotera för min verksamhet.

Händelsen är polisanmäld.
Tidigare kommenterar är rena förtal och kränkning.

Tänk att man som vuxen person kan gå så långt.

Hxn känner inte mig. Jag har inget minne av att vi någonsin har setts.
Hxn lever ett ”vanligt” liv och ändå stalkar hxn mig i allra högsta grad. Obehagligt!

Tack X för att du äntligen gjorde bort dig🙏🏻

Min största fråga är ändå VAD har jag gjort dig som skapat denna fixering?"

Det här är naturligtvis inte okej någonstans. Självklart har personen gjort sig skyldig till brott. MEN tyvärr gör inte två fel ett rätt. My gör sig skyldig till uppenbart förtal när hon outar personen totalt. Vilket också flera kommenterar för henne i inlägget. Hon gör sig tyvärr själv skyldig till brott i och med detta.

Så det kan bli...
Senast redigerad av HappySnowman 2023-12-02 kl. 01:12.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in