2023-12-02, 07:56
Medlem
vichy6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pianotangent
Bara att googla influencers dömda för förtal. Tänk på att My är offentlig och hänger ut en privatperson. Det blir skadestånd direkt.

Du har rätt
Citera
2023-12-02, 07:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av vichy6
Ingenting kommer att hända med polisanmälan, hennes inlägg kommer inte heller att få konsekvenser. Flera influencers har gjort likadant.
"My Martens" har 52500 följare och det spelar ingen roll om någon annan "influencer" gjort likadant.
Tror du att "influencer" är en skyddad titel, som ger friheter att begå brottsliga handlingar, helt utan konsekvenser?
Den skribent som hon hänger ut har absolut skäl att polisanmäla detta, vilket jag hoppas att hen gör.
My Martens påstådda inspelade telefonsamtal, ska bli intressant att få höra i rätten.

Det är inte konstigt att någon ringer och frågar om en beställning på 100 "orhideer", när My Martens har tagit hem flera tusen vita "orchideer" som sålt slut dag efter dag...DET måste vara någon typ av rekord, skulle vilja se bokföringen, vilket kommer bli intressant, eftersom en polisanmälan kommer leda till att hennes verksamhet(er) granskas, den soppan vill jag hemskt gärna få utredd.
Kommer vi äntligen få svar!?

"Ta en hel pepparkaksburk till, så kanske blir du snäll"
Citera
2023-12-02, 08:03
Medlem
vichy6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
"My Martens" har 52500 följare och det spelar ingen roll om någon annan "influencer" gjort likadant.
Tror du att "influencer" är en skyddad titel, som ger friheter att begå brottsliga handlingar, helt utan konsekvenser?
Den skribent som hon hänger ut har absolut skäl att polisanmäla detta, vilket jag hoppas att hen gör.
My Martens påstådda inspelade telefonsamtal, ska bli intressant att få höra i rätten.

Det är inte konstigt att någon ringer och frågar om en beställning på 100 "orhideer", när My Martens har tagit hem flera tusen vita "orchideer" som sålt slut dag efter dag...DET måste vara någon typ av rekord, skulle vilja se bokföringen, vilket kommer bli intressant, eftersom en polisanmälan kommer leda till att hennes verksamhet(er) granskas, den soppan vill jag hemskt gärna få utredd.
Kommer vi äntligen få svar!?

"Ta en hel pepparkaksburk till, så kanske blir du snäll"

Tagga ner! Har skrivit ovan
Citera
2023-12-02, 08:40
Medlem
TPLs avatar
Mys "Tänk att man som vuxen person kan gå så långt" - det kom ju verkligen från rätt käft med tanke på vad hon själv sysslar/sysslat med. Kasta inte sten i glashus My. Karma kan bita dig i arslet. Sjunk inte till samma nivå som dom du hackar på.

Varför tog hon inte samtalet själv i stället för att stå bredvid och lyssna och spela in? Är det så hon och hennes "kollega" arbetar? Är det vanligt att man (även i andra sammanhang) spelar in samtal från kunder? Hennes agerande gör hela den här affären om möjligt ännu mer obehaglig. 🌵💋
Citera
2023-12-02, 08:57
Avstängd
GreenBatterys avatar
Lite kul också när influensers hamnar i förtalssoppor är att då är det inte så kul att ha köpt följare… 🤣
Citera
2023-12-02, 09:04
Medlem
HappySnowmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TPL
Mys "Tänk att man som vuxen person kan gå så långt" - det kom ju verkligen från rätt käft med tanke på vad hon själv sysslar/sysslat med. Kasta inte sten i glashus My. Karma kan bita dig i arslet. Sjunk inte till samma nivå som dom du hackar på.

Varför tog hon inte samtalet själv i stället för att stå bredvid och lyssna och spela in? Är det så hon och hennes "kollega" arbetar? Är det vanligt att man (även i andra sammanhang) spelar in samtal från kunder? Hennes agerande gör hela den här affären om möjligt ännu mer obehaglig. 🌵💋
Jag håller verkligen med. Man får ännu mindre lust att ta kontakt med henne för att planera någon begravning eller något annat slags event. Har man otur så blir man klassad som potentiell förföljare och blir avlyssnad/inspelad.

Återigen, personen som ringde gjorde jättefel! Men My begår en solklar brottslig handling. Och som tidigare nämnts blir det etter värre av det faktum att hon har så pass många följare. Jag hoppas att hen som råkade ut för detta är medveten om att vid förtalsbrott är det endast den person som blivit utsatt för det som kan polisanmäla. Så jag hoppas faktiskt att hen läser här och samlar kraft att agera. (Självklart är vi säkert många som har sparat skärmdumpar av Mys inlägg. Så bevisen finns kvar.)
Citera
2023-12-02, 09:07
Medlem
SaraOlivias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TPL

Håller med dig! Hon är inte så trevligt mot folk själv och med tanke på hur hon betedde sig mot en följare för någon vecka sedan så kanske hon bara borde vara tyst. Vill hon så polisanmäla personen så varsågod men gör inte content av det. Och hon försöker/försökte skapa content genom att framstå som sjukare än vad hon var/är. Ett stort jävla hån mot oss som faktiskt är sjuka på riktigt. Jag kräks 🤢🤮
Citera
2023-12-02, 09:10
Medlem
HappySnowmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreenBattery
Lite kul också när influensers hamnar i förtalssoppor är att då är det inte så kul att ha köpt följare… 🤣
Eller hur? Men jag är ganska övertygad om att de som blir kvar räcker för att spridningen ska anses som stor. Bara att ta en titt på hennes kommentarsfält. Hon var nog supernöjd med att få igång alla styrkekramar genom den här historien.

Jag noterar dock - inte utan viss belåtenhet - att hennes följarantal för en tid sen halkade ner från 52,7 till 52,6 tusen. Och numera har det trillat ner ytterligare ett snäpp till 52,5 tusen. Än finns det hopp för mänskligheten...
Citera
2023-12-02, 09:39
Medlem
TPLs avatar
Angående förtal
"den som utpekar någon såsom brottslig eller klandervärd i sitt levnadssätt eller annars lämnar uppgift som är ägnad att utsätta den personen för andras missaktning, döms för förtal.

En förutsättning för förtal är att en uppgift lämnas och att det sker till någon annan än den beskyllde. Brottet är fullbordat när uppgifter har kommit till tredje mans kännedom.
"

Brottet får väl anses som fullbordat nu när My fläkt ut alltihop på sociala medier. Grattis My! 💐

Det är inte första gången My betett sig illa mot följare och andra. Hånat en hörselskadad/döv person med ljudfiler, bett folk rotera på kaktusar när dom ifrågasatt Mys påståenden om hantering och råd gällande Covid-19, eller hur hon dryg som få blockat den som med all rätt ifrågasatte Mys kunskaper om reklamidentifiering.

Det går att göra listan hur lång som helst. Problemet med My är att hon aldrig kan erkänna att hon har fel för då drar hon alltid på sig offerkoftan och drar sjukdomskortet. Nu kommer hon säkert att ta kontakt med nån tidning för att gråta ut över hur hon blivit förföljd och gud vet vad.
Hennes affärer går knackigt och när hennes luftslott sjunker ihop kommer hon att skylla på hur hon blivit stalkad och svartmålad. Självklart har inte My nån skuld i det hela... 🌵🛶
Citera
2023-12-02, 09:56
Medlem
HappySnowmans avatar
Jag tänker på en annan sak. Hon skriver i förtals-inlägget:

"Denna X har ett konto på flashback där hxn kallar sig Xxx .

Hxn har skrivit måååånga kommentarer om mig med rena lögner. Hxn delade glatt med sig av samtalet men talade inte sanning utan ljög även kring det."

Måååånga kommentarer? Var är de? Jag hittar tre i anslutning till tråden om My. Det är kanske illa nog, men jag tycker inte att det är måååånga. Och rena lögner? Mjaha...? Jag hittar en kommentar om att My skulle haft romantiska eskapader med någon icke namngiven person. Inte trevligt så klart. Men är det måååånga kommentarer med rena lögner?

Det känns bara... lite överdrivet. Jag ska inte säga att hon far med lögner själv. Men överdrifter tycker jag allt att det är. Återigen så är det snarast hon som förstärker sitt eget förtalsbrott. Tycker jag.
Citera
2023-12-02, 10:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av HappySnowman

Det här är naturligtvis inte okej någonstans. Självklart har personen gjort sig skyldig till brott. MEN tyvärr gör inte två fel ett rätt. My gör sig skyldig till uppenbart förtal när hon outar personen totalt. Vilket också flera kommenterar för henne i inlägget. Hon gör sig tyvärr själv skyldig till brott i och med detta.

Så det kan bli...

Ja det blev ju dubbelfel där. Mys agerande känns som klockrent förtal.
Citera
2023-12-02, 10:17
Medlem
HappySnowmans avatar
Jag noterar nu att hon även hänger ut honom till allmän beskådan på Facebook. Skrämmande hur okunniga folk är om lag och rätt!! Någon försöker få henne att förstå att hon gör fel. Men det vägrar hon att ta in.

https://postimg.cc/gLdHMLXy
Senast redigerad av HappySnowman 2023-12-02 kl. 10:19.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in