2023-11-30, 23:43
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abelssun
Köra traktor och mocka kan alla lära sig, men att få någon man finner avtändande att bli tändande, går ju inte.

Partnern behöver ju inte jobba på gården, han kan ha annat arbete.

Vem har sagt att han är avtändande?

Liksom man kan lära sig ett arbete kan också attraktion dyka upp där det tidigare inte har funnits någon.

Men jag tror nog då att inga av dessa tre är några bra träffar för Mimmi.

Som en annan skrev är Martin kanske också snyggare än de andra två, där Jimmy är en hamnsjåare från Marseilles och Erik en ficktjuv i Hamburg
2023-12-01, 00:09
Medlem
Abelssuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Vem har sagt att han är avtändande?

Liksom man kan lära sig ett arbete kan också attraktion dyka upp där det tidigare inte har funnits någon.

Som en annan skrev är Martin kanske också snyggare än de andra två, där Jimmy är en hamnsjåare från Marseilles och Erik en ficktjuv i Hamburg

Han är osäker och mesig och det finner de flesta som avtändande. Man känner direkt om det är något man attraheras av eller ej.
2023-12-01, 00:34
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abelssun
Han är osäker och mesig och det finner de flesta som avtändande. Man känner direkt om det är något man attraheras av eller ej.

Man gör det just då, men det kan vara annorlunda i framtiden.

Förresten skulle jag säga att de andra kanske mest har en spelad självsäkerhet.
Senast redigerad av goseigen 2023-12-01 kl. 00:37.
2023-12-01, 02:19
Medlem
Lostworlds avatar
Kärlek åt alla, avsnitt 9

Det har nämnts att det sänds med fördröjning för de som ej har TV4+ så sätter spoiler då på senaste avsnittet:

2023-12-01, 02:58
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goosehunter
Den där Erik förstår jag inte alls varför Mimmi satsade på? Han känns genuint obehaglig. Mimmi skickade ju killen som hade varit bäst för henne. Men kan man inte kyssa en brud utan att få darr på rösten och drabbas av stora skälvan så är man tyvärr körd. Tjejer gillar killar med självförtroende och det har ju Erik i alla fall.
Jag tycker inte att Erik verkar ha självförtroende, tvärtom faktiskt. Han är alldeles för "på" och verkar följa en slags manual för hur man ska förföra tjejer. Det kommer liksom inte naturligt utan blir påtvingat och närmast obehagligt. Jag tycker ofta att Mimmi verkar besvärad i hans sällskap. Hade han haft självförtroende så hade han inte heller haft dessa svartsjuke-tendenser och hela hans agerande hade känts mer avslappnat och naturligt.
Citat:
Nej, ingen av Mimmis kvarvarande killar känns som en klockren matchning. Tycker även att hon gjorde fel när hon röstade ut den där killen tidigare som hon kallade för sin pappas favorit. Tror att han hade behövt mer tid men att han hade de kvaliteter som kunde funkat i längden.
Ibland kanske pappa vet bäst?
Citat:
Förresten skulle jag säga att de andra kanske mest har en spelad självsäkerhet.
Jag tycker att samtliga av de tre sista har samma problem med självkänsla och självförtroende men att det yttrar sig på olika sätt.
Martin: har inte någon större erfarenhet gällande kvinnor vilket märks. Tafatt och försiktig. Samtidigt så ville han passa på och visa upp sina praktiska gårdstalanger för Mimmi vilket såklart är förståeligt men ibland gjorde han det genom att trycka till de andra killarna lite extra med lite pikar och kommentarer.
Erik: Som jag redan nämnt ovan. En man med självförtroende agerar inte som Erik.
Jimmy: nydumpad av exflickvännen, bara en sån sak... "Stadskille" som är utanför sin comfortzone rejält. Saknar det praktiska handlaget för ett liv på gården och saknar även vissa fysiska skills vilket kan uppfattas som omanligt (t ex dålig simmare, ingen MC-förare som Erik). Till hans fördel så känns han mogen i sitt sätt samt att han är medveten om sina brister och verkar villig att lära sig.
Senast redigerad av Lostworld 2023-12-01 kl. 03:12.
2023-12-01, 05:12
Medlem
Kanastras avatar
Jag gillar att Jens börjar dagarna med att berätta för kvinnorna om dagens 'äventyr'.
Andra bönder har genom åren tagit med sina uppvaktare på romantiskt tjafs, åka rakkarbil (ref: Bsf 2007) och suttit och druckit bubbel och ätit jordgubbar på en filt, ridit, cyklat i grupp eller åkt iväg på fyrhjuling, eller som Mimmi - åka och bada.

Jens börjar dagen med kylskåpsmöglat törrt bröd och en röst i moll: 'jag tänkte vi skulle mocka skit, det ska ni få göra....' eller 'Idag ska vi städa ur ett 600 kvm dammigt loft, som bara fyllts på och fyllts och fyllts på sen 1800-talet, då farfarsfar gick där å skrota...'

Så ska det vara! Vardagslivet ändå va *hjärta*!
2023-12-01, 07:00
Medlem
Att ha en kille som Jimmy kvar på gården blir nog tufft även att han inte ska ”behöva” hjälpa till med Mimmis arbete.
Han har fortfarande hjälp av sin far att spika upp en tavla i sin moderna lägenhet, då tummen inte bara sitter mitt i handen utan även uppkörd i röven. Leva med en sån man öde på ett sådant ställe KOMMER bli jobbigt för Mimmi när hon kommer få ta allt vad det innebär. Till och med hjälpa barnen med simträningen kommer falla på hennes lott.

Erik är bara svartsjuk och är därför ingen bra kille. Han är säkert sådan som gärna är otrogen själv för att få bekräftelse till sin dåliga självkänsla.

Säger det igen, en sån som Martin hade nog varit en man för livet som hade varit trogen och funnits där i alla motgångar.
2023-12-01, 07:49
Medlem
Såg inte sista avsnittet på BSF förrän igår.
Pudlar: ni som skrivit om Alexandras näsa och förstörda käft (ursäkta ordvalet) har rätt.
2023-12-01, 08:25
Medlem
Tervulls avatar
Gällande Mimmi så tror jag inte på varken Jimmy eller Erik. Erik känns som en psykopat som styrs av svartsjuka. Hela hans beteende känns inövat och fejk och han har otäcka ögon. När han tittar på Mimmi och svänger på huvudet för att säga något romantiskt så ryser man ju i hela kroppen. Min dotter säger att hela hennes kropp skriker fly. Man skall lyssna på sin inre röst! Jimmy är tråkigare än en gråsten verkar totalt ointressant och han kan ju ingenting. Inte ens simma. Jag tror ändå lite romantik kommer uppstå mellan Mimmi och Jimmy, hon är också rätt tråkig men däremot kunnig. Kärleken kommer inte hålla ens tills Linda kommer och spelar in ”vad hände sen”, dock.

Jens är kär i Alexandra och hon är desperat och vill inte bli bortvald. Ida och Jens passar bäst ihop men jag är faktiskt inte helt säker på Idas känslor för Jens. Hon känns mycket mognare än honom. Han har i princip valt Alexandra som vinner på sitt späda utseende och på att gråta och hota med att åka hem. Tror valet faller på henne men det håller knappt över resan innan det tar slut. När väl Alexandra har vunnit blir det inte så kul längre. Den tredje tjejen som klippte Jens känns ju som hans syrra som bara hänger med dom andra typ. Hon får noll uppmärksamhet och ingen egentid. Men hon är glad ändå och gnäller inte. En bra tjej i min smak. Henne hade jag velat veta mer om.

Micke. Här skall ju alla tro att det är Jenny som är hans självklara val men jag sätter tusen spänn på att han väljer Mariette. Jenny är lite för mycket känslomänniska och drömmare. Hon har lätt till tårar och är nog överkänslig i en relation. Det skall ältas känslor till absurdum. Mariette är stark och snäll men ingen känslomänniska på det sättet. Hon är inte rädd för lite skit under naglarna och hon har en liknande historia som Micke. Att hon kan mycket om flygplan och tekniska saker säger mig att hon är mycket smart med högt IQ. Mariette är min absoluta favorit bland Mickes damer och har varit från start. Men valet kommer inte bli lätt för Micke. Han har känslor för Jenny också. Dock blir det Mariette det är jag tvärsäker på.
Senast redigerad av Tervull 2023-12-01 kl. 08:33.
2023-12-01, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnonymaKickan
Det är fantastiskt att se hur dessa 50+ kvinnor faller som käglor för Strutsbonden som varken kan prata eller föra sig. Tror att han hade behövt lite extra testosteron då han har en tunn liten damröst, obefintlig mimik när han pratar och nästan helt döda ögon. Tror inte att han tillför så mycket för den dagliga glöden i ett förhållande. Är dessa damer helt svältfödda på manlig energi att de tycker att han är ett kap? Det är också oroväckande att strutsbonden alltid pratar om hur mycket han tycker om att damerna vill ge honom kärlek, inte vad han ser för speciella särdrag som han uppskattar hos kvinnorna . Jag tror inte att det är möjligt att "tycka så mycket om" så många kvinnor samtidigt, om det inte är så att strutsbonden är smygmormon Men det vet vi ju inget om. Tror ändå i slutändan att han egentligen inte är så intresserad av någon av damerna. Hans hjärta tillhör fortfarande hans tidigare fru från ungdomsåren, som svävar som ett drömmoln och förstör för alla nya kvinnor i hans liv. Svårt att konkurrera med och jämt bli jämförd med en vålnad som gick bort i ungdomen då kärleken var på topp
Kan absolut förstå att de faller för honom. Han ser bra ut för sin ålder (herregud hur många ölfeta herrar finns det inte i den åldern) , han är trevlig, kanske lite mesig, men verkar också visa omsorg om hem o familj, inte alltför vanligt i den generationen.
2023-12-01, 10:13
Medlem
Hoppas Mimmi väljer Jimmy. Hon behöver ingen "extrabonde" utan någon med egen identitet och inkomst som kan vara hennes partner livsmässigt och känslomässigt.
2023-12-01, 11:39
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnonymaKickan
Det är fantastiskt att se hur dessa 50+ kvinnor faller som käglor för Strutsbonden som varken kan prata eller föra sig. Tror att han hade behövt lite extra testosteron då han har en tunn liten damröst, obefintlig mimik när han pratar och nästan helt döda ögon. Tror inte att han tillför så mycket för den dagliga glöden i ett förhållande. Är dessa damer helt svältfödda på manlig energi att de tycker att han är ett kap? Det är också oroväckande att strutsbonden alltid pratar om hur mycket han tycker om att damerna vill ge honom kärlek, inte vad han ser för speciella särdrag som han uppskattar hos kvinnorna . Jag tror inte att det är möjligt att "tycka så mycket om" så många kvinnor samtidigt, om det inte är så att strutsbonden är smygmormon Men det vet vi ju inget om. Tror ändå i slutändan att han egentligen inte är så intresserad av någon av damerna. Hans hjärta tillhör fortfarande hans tidigare fru från ungdomsåren, som svävar som ett drömmoln och förstör för alla nya kvinnor i hans liv. Svårt att konkurrera med och jämt bli jämförd med en vålnad som gick bort i ungdomen då kärleken var på topp

Ha, ha, ha .
Underhållande inlägg, med någon som inte skräder med orden.
Har inte tänkt på att han skulle vara så manligt oattraktiv?
Jag tror alla blev överväldigande våta i trosorna redan vid line-dance:ingen och sedan har vaknat upp blött varje morron sen dess.
Utseendemässigt ser han bra ut, kanske något äldre för sin ålder, men inte gubbig ( finns osedvanligt många som gubbar till sig i hans ålder och uppåt, och sånt vill kärringarna inte ha. Jag är själv 56, och i min ålder råder det karl-torka.)
Även om han skulle ha fjollig röst har han visat sig viril med mycket anspelningar på sex. Sånt går kvinnor igång på.
Finns så många män som inte är virila i den här åldern, kanske även kvinnor som tappat sexlust. Men folk som är hungriga på sex går igång på andra som vill ha sex.

Jo, skumt det där att han tycker om flera på en gång, som han säger till kameran.
Jag som trodde att han "valt" Jenny, men tydligen har han inte bestämt sig?

Citat:
Ursprungligen postat av emelietant
Att ha en kille som Jimmy kvar på gården blir nog tufft även att han inte ska ”behöva” hjälpa till med Mimmis arbete.
Han har fortfarande hjälp av sin far att spika upp en tavla i sin moderna lägenhet, då tummen inte bara sitter mitt i handen utan även uppkörd i röven. Leva med en sån man öde på ett sådant ställe KOMMER bli jobbigt för Mimmi när hon kommer få ta allt vad det innebär. Till och med hjälpa barnen med simträningen kommer falla på hennes lott.

.

Det är SÅ osexigt med ohändiga karlar.
Varför får man inte säga det?

Men det är osexigt med karlar som är så osäkra och tysta som Martin och inte klarar av att säga mer än "Du är fin".
Det är ju kul att ha något att prata om, med den man ska leva med.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in