2023-11-25, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av danichea1
Jag ska testa detta på måndag, tack för tipset!

Finns även möjlighet att gå på möten där man får lära sig att vara nykter och drogfri samt hantera tankar och ångest. Ökar möjligheten att sova gott utan en massa kemiska tillskott. https://www.smartrecoverysverige.se/

Hjälpte mig att sova bättre och bli nykter. Snart 8 år nu...
Citera
2023-11-28, 05:09
Medlem
Pruttmuffs avatar
Jag går på Antabus nu. Har varit nykter i fyra veckor. Abstinensen börjar lägga sig nu.
Citera
2023-11-28, 06:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pruttmuff
Jag går på Antabus nu. Har varit nykter i fyra veckor. Abstinensen börjar lägga sig nu.
Bra jobbat - kämpa på! Är det första gången med antabus? Går på min första "kur" sedan ca 10 veckor bakåt.
Citera
2023-11-28, 06:50
Medlem
Pruttmuffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ladicius
Bra jobbat - kämpa på! Är det första gången med antabus? Går på min första "kur" sedan ca 10 veckor bakåt.
Jag har gått på antabus en gång innan, men då fuskade jag och spydde upp antabusen. Nu har dom kommit på mig, så nu får jag sitta kvar en stund efter att jag tagit antabusen.

Men det känns skönt att vara nykter, jag börjar vänja mig nu. Jag vill fortsätta vara nykterist.
Citera
2023-11-28, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pruttmuff
Jag har gått på antabus en gång innan, men då fuskade jag och spydde upp antabusen. Nu har dom kommit på mig, så nu får jag sitta kvar en stund efter att jag tagit antabusen.

Men det känns skönt att vara nykter, jag börjar vänja mig nu. Jag vill fortsätta vara nykterist.
Ja visst är det härligt med nykterheten! Bra kämpat som sagt med en månad, och fortsätt kämpa nu. 100-metersloppet är vunnet men nu börjar maratonloppet - hejar på dig från sidlinjen!
Citera
2023-11-30, 14:24
Medlem
Läst i den här tråden under flera års tid nu men trodde aldrig jag själv skulle skriva i den.
Men nu sitter jag här en torsdag eftermiddag med kraftig ångest och abstinens. Hade några semesterdagar till övers som jag valde att ta ut nu i november. Resultatet?
Druckit mig salongsberusad nästan varje dag.
Har väll snittat 7-8 enheter per dag senaste 2 veckorna med några dagar mindre några mer. Totalt kanske 5 nyktra dagar av 14.
Drack sista ölen igår vid 8 snåret och valde då att hälla ut den sista.
Kommer avsluta året med en vit månad. Hade gärna sökt hjälp men är livrädd att bli av med körkortet.
Får försöka klara det på egen hand helt enkelt.
Ska uppdatera om hur det går längre fram.

Peace
Citera
2023-11-30, 16:18
Medlem
Hiraeths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av harambeek
Hade gärna sökt hjälp men är livrädd att bli av med körkortet.
Peace
Kan intyga om att det kan ställa till problem ifall man är hjälpsökande för sitt missbruk hos vården/myndigheter.
Ett alternativ skulle kunna vara att söka upp en AA/NA grupp?
Citera
2023-11-30, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hiraeth
Kan intyga om att det kan ställa till problem ifall man är hjälpsökande för sitt missbruk hos vården/myndigheter.
Ett alternativ skulle kunna vara att söka upp en AA/NA grupp?

Aa är inte aktuellt. Har alltid haft svårt att öppna upp mig för människor och göra det inför grupp känns omöjligt.
Citera
2023-12-01, 07:17
Medlem
Citat:
Läst i den här tråden under flera års tid nu men trodde aldrig jag själv skulle skriva i den.
Men nu sitter jag här en torsdag eftermiddag med kraftig ångest och abstinens. Hade några semesterdagar till övers som jag valde att ta ut nu i november. Resultatet?
Druckit mig salongsberusad nästan varje dag.
Har väll snittat 7-8 enheter per dag senaste 2 veckorna med några dagar mindre några mer. Totalt kanske 5 nyktra dagar av 14.
Drack sista ölen igår vid 8 snåret och valde då att hälla ut den sista.
Kommer avsluta året med en vit månad. Hade gärna sökt hjälp men är livrädd att bli av med körkortet.
Får försöka klara det på egen hand helt enkelt.
Ska uppdatera om hur det går längre fram.

Peace

Bra av dig att hälla ut sista ölen. Hur har senaste dygnet gått för dig? Sovit något?
Citera
2023-12-01, 10:26
Avslutad
Fan över ett år nykter nu!

även lagt ner sötsaker/läsk/snacks..
Citera
2023-12-01, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olle-Johnny
Bra av dig att hälla ut sista ölen. Hur har senaste dygnet gått för dig? Sovit något?
Fått ett par timmar sömn, men vaknar var och varannan timme. Den värsta panikångesten har gått över nu iallafall men har svårt att äta. Lyckades få i mig några ägg igår som jag med nöd och näppe lyckades hålla nere. Har ätit bättre idag men fortfarande illamående efter måltiderna. Förhoppningsvis får jag sova utan avbrott inatt.
Citera
2023-12-01, 16:24
Medlem
Hiraeths avatar
Citat:
Aa är inte aktuellt. Har alltid haft svårt att öppna upp mig för människor och göra det inför grupp känns omöjligt.

Du behöver inte säga ett ord, om du inte vill. Tro mig, du är inte ensam om att ha känt så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in