2023-11-28, 17:49
Medlem
Mazeppas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gulligannanas
Precis, man kan tycka att det vore rimligast att duscha och byta blöja (låta henne gå på toaletten) istället för att hälla frätande pulver på henne men dessa två individer verkar djupt störda.

Blir värre och värre....

Är så jäkla mkt som är stört!
Hoppas innerligt att åklagaren är påläst och tar upp allt sjukt J & D gjort mot Z när det blir förhör med dom i rättegången...
Senast redigerad av Mazeppa 2023-11-28 kl. 17:53.
Citera
2023-11-28, 17:50
Medlem
Snitsigares avatar
Luktade det någonsin rök från grannarna? Och i så fall bara via ventilation till tvättstugan?
Påvisades det?

Eller antog polisen bara att det var uppenbar lögn som inte var värd att överbevisa.
Ättika+yokoair var för att dölja Z ombytta blöjor samt plåga henne.
Citera
2023-11-28, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Backflashlash
Av det som står i ditt inlägg hade jag snarare tolkat det som att han har det i tvätten, med tanke på J's sista sms..
Var kan man läsa detta? Hittar inte den här konvon i FUP

Du hittar konversationen i Aktbilaga 200:
"Lunds TR B 6683-22 Aktbil 200_maskad.pdf"
Citera
2023-11-28, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Backflashlash
Av det som står i ditt inlägg hade jag snarare tolkat det som att han har det i tvätten, med tanke på J's sista sms..
Var kan man läsa detta? Hittar inte den här konvon i FUP

Ja kanske, men jag kan inte se att det skulle varit så illa att D aldrig kom hem om det hade upptäckts om de hade lagt det i tvätten. Graverande javisst, men hade ju då enkelt kunnat bortförklaras med samma anledning som ättikan. Röklukten. Konvon står i aktbilaga 200 (sms från 2022-12-24) Mot slutet. Det var någon som la upp fupen igen några kommentarer bak.
Citera
2023-11-28, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snitsigare
Luktade det någonsin rök från grannarna? Och i så fall bara via ventilation till tvättstugan?
Påvisades det?

Eller antog polisen bara att det var uppenbar lögn som inte var värd att överbevisa.

Oklart, men om jag inte missminner mig så var det någon ytterligare granne som nämnde rök/eldlukt i förbifarten. Har dock svårt att se att det skulle vara koncentrerat till just bara tvättstugan isf, som dessutom gick att stänga.
Citera
2023-11-28, 18:14
Medlem
rex144s avatar
Jesus på korset när hans läppar var uttorkade då gav de honom ättika...

Dessa föräldrar borde genomgå likande behandling, ingen mat på några dagar och sedan en burk salt sil i ättika och inget vatten att släcka törsten med.
Citera
2023-11-28, 18:16
Medlem
rex144s avatar
Man kan undra hur deras närmaste grannar känner sig, de måste vetat att det är en sjuk familj.
Citera
2023-11-28, 18:33
Medlem
larkascendings avatar
Ur förhör med Annika M (aktbil 198, socialtjänsten, s 36)

Citat:
Z berättar att direkt när hon drack ättikan blev hon trött och orkade inte hålla sitt huvud och sin kropp uppe

Såsom föräldrar redogör för händelseförloppet kan det inte stämma men jag undrar om de gett alt. lagt framme något i glaset som fått Z att tuppa av? (De drogade ju barnen med sömnmedel redan.)

Det skulle förklara varför flickans minnesbild är grumlad; att hon felaktigt tror att det var ättikan hon drack.
Citera
2023-11-28, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snitsigare
Påvisades det?

Ingen granne sa att det luktade rök , ingen verkar heller vara medvetna om att någon i fastigheten eldade , någon granne på andra sidan gatan eldade med ved och den röken kunde grannar ibland märka .
De påstods att ättikan fanns för att ta bort lukt av vedeldning för att V inte måde bra av lukten , hon borde knappast må bättre av ättiksdoft
Citera
2023-11-28, 18:37
Medlem
larkascendings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rex144
Man kan undra hur deras närmaste grannar känner sig, de måste vetat att det är en sjuk familj.

I FUP framgår att i princip alla som har med pappa D att göra märker att något är off men att mamma J däremot är skicklig på att kamouflera sin störning.
Citera
2023-11-28, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larkascending
Ur förhör med Annika M (aktbil 198, socialtjänsten, s 36)

Såsom föräldrar redogör för händelseförloppet kan det inte stämma men jag undrar om de gett alt. lagt framme något i glaset som fått Z att tuppa av? (De drogade ju barnen med sömnmedel redan.)

Det skulle förklara varför flickans minnesbild är grumlad; att hon felaktigt tror att det var ättikan hon drack.
Låter absolut rimligt
Men undrar varför Z säger att hon inte får berätta om ättikan
Citera
2023-11-28, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ericcca
Men godnatt. Det har kunnat fortgå föratt mamman gömt Z, tvingat barnen att hålla tyst, för att hon gömt undan Z, för att hon medelst argument som "hjärnskada" och sin egen tillvaro i rullstol låtsas som om det var svårt att få iväg Z till läkare, BVC,skola. För att de inte tagit sitt ansvar inom vården.
Hade hon varit psykotisk som du föreslår men sedan glider över i "gravt psykiskt sjuk" som om de vore samma sak, hade hon ju rusat omkring och gjort konstiga saker och då hade situationen avslöjats.

Du byter ämne hela tiden så fort du blir konfronterad.
Det är också uppenbart att du inte läst FUP..
Det är oerhört frustrerande att diskutera med människor som gissar o h inte har koll på fallet men som ändå tar gigantisk plats i tråden med missvisande frågor och utropstecken och påstår saker med bestämdhet som inte alls stämmer.
Så har du inget matnyttigt du vill säga, så avrundar jag här.
Fast nu är det så att jag inte är någon FUP-snaskare, utan det får duga vad tidningarna skriver! För övrigt så kunde väl det här hemska kunnat hålla på så länge pga att Soc inte fungerade som det skulle, och varför gjorde det inte det? Dom stackars soc sekr var overbelamrade pga otillräckliga resurser, så gick det som det gick! Det jag undrar över är varför en sådan viktig inrättning som Soc inte får tillräckliga resurser av samhället, så dom kan rädda utsatta barn dom denna flicka i tid, det ska inte behöva gå så här långt! Mer pengar åt Soc alltså!!
Senast redigerad av Havskung 2023-11-28 kl. 19:48.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in