2023-11-28, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
J:s barndom har troligtvis speglat sig i vad hon utsatte Z för. Det betyder inte att hon har rätt till att göra det som hon utsatte Z för. Det är helt hänsynslöst att behandla sitt barn på detta sätt som J gjorde. Och har man barn har man också föräldraansvar och då behandlar man inte Z som J gjorde än om J har haft en fruktansvärd barndom.
Vissa klarar helt enkelt inte av att vara en fungerande förälder av olika orsaker...
Citera
2023-11-28, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larkascending
I FUP framgår att i princip alla som har med pappa D att göra märker att något är off men att mamma J däremot är skicklig på att kamouflera sin störning.
Ja någon fick ju honom att förtydliga att han var handledare på daglig verksamhet och inte deltagare när han berättade att han jobbade på DV
Citera
2023-11-28, 19:17
Medlem
larkascendings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havskung
Fast nu är det så att jag inte är någon FUP-snaskare, utan det får duga vad tidningarna skriver! För övrigt så kunde väl det här hemska kunnat hålla på så länge pga att Soc inte fungerade som det skulle, och varför gjorde det inte det? Dom stackars soc sekr var overbelamrade pga otillräckliga resurser, så gick det som det gick! Det jag undrar över är varför ien sådan viktig inrättning som Soc inte får tillräckliga resurser av samhället, så dom kan rädda utsatta barn dom denna flicka i tid, det ska inte behöva gå så här långt! Mer pengar åt Soc alltså!!

Socpersonalen var överbelamrade, det framgår i FUP, men det är väl snarare bvc och folktandvården som felat med uteblivna orosanmälningar med tanke på mängden uteblivna besök bland annat?

Och de (bvc) har uppenbarligen felat med barnet V också om läkarna numera utreder om hon ens behöver någon maskin till andningen.
Citera
2023-11-28, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larkascending
Socpersonalen var överbelamrade, det framgår i FUP, men det är väl snarare bvc och folktandvården som felat med uteblivna orosanmälningar med tanke på mängden uteblivna besök bland annat?

Och de (bvc) har uppenbarligen felat med barnet V också om läkarna numera utreder om hon ens behöver någon maskin till andningen.
Mycket tragiskt!
Citera
2023-11-28, 20:45
Medlem
F3ttans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sunny5
Någon som kan lägga upp en fungerande fup?

Jag la ut det tidigare idag
Citera
2023-11-28, 21:09
Medlem
Nu har jag läst det mesta, men minns inte i vilka förhör jag läst följande:

1. Att Z skulle ha puttat mamman den dagen hon trillade i trappan och fick ep-anfall.
Tror det kan ha varit i nåt förhör med nåt av Z syskon.

2. Mamman uppmanade pappan att INTE lämna ut hennes nummer.
Tror det kan ha varit i smskonversationen de hade på julaftons morgonen.

Jag har väl inte drömt det?
Citera
2023-11-28, 21:19
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havskung
Fast nu är det så att jag inte är någon FUP-snaskare, utan det får duga vad tidningarna skriver! För övrigt så kunde väl det här hemska kunnat hålla på så länge pga att Soc inte fungerade som det skulle, och varför gjorde det inte det? Dom stackars soc sekr var overbelamrade pga otillräckliga resurser, så gick det som det gick! Det jag undrar över är varför en sådan viktig inrättning som Soc inte får tillräckliga resurser av samhället, så dom kan rädda utsatta barn dom denna flicka i tid, det ska inte behöva gå så här långt! Mer pengar åt Soc alltså!!

Fast du inser att det är mycket som ”tidningarna” har utelämnat/inte skrivit om?

Om du så envist vägrar läsa FUP dessutom så får du också inse att vissa grejer kanske är vinklat när du läser i media om det inte citeras direkt ur just fup:en.

Dvs du har inte hela bilden av vad som hänt, men ändå uttalar du dig väldigt bestämt gällande vanvården, mamman, mammans barndom osv.
För det är väldigt mycket media valt att inte skriva om.

Jag minns själv inte att jag läst något om dom sexuella övergreppen på Z direkt, men du framstår som om du har stenkoll.

Att ge sig in i en diskussion när man bara har knappt hälften av underlaget, varför gör man ens det?
Citera
2023-11-28, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snitsigare
Luktade det någonsin rök från grannarna? Och i så fall bara via ventilation till tvättstugan?
Påvisades det?

Eller antog polisen bara att det var uppenbar lögn som inte var värd att överbevisa.
Ättika+yokoair var för att dölja Z ombytta blöjor samt plåga henne.

Nej, när jag läste återigen så har ingen av grannarna uppgett rök/eldlukt. Däremot en granne som var rökare. Då ättikan är så central i utredningen och anledningen till dess förekomst i tvättstugan så hade man ju önskat fler frågor om detta. I synnerhet om ingen annan granne noterat lukten. Det borde då heller inte varit centrerat till enkom tvättstugan ( om det nu var en rökande granne) utan sipprat in lukt lite varstans oavsett om grannen rökte inne eller ute.
Citera
2023-11-28, 21:44
Medlem
Nytt från Sveriges radio,
P4 Malmöhus.

Flicka förgiftades av ättika – politikern duckar frågan

https://sverigesradio.se/artikel/flicka-forgiftades-av-attika-politikern-duckar-fragan
Citera
2023-11-28, 21:52
Medlem
Snitsigares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Nytt från Sveriges radio,
P4 Malmöhus.

Flicka förgiftades av ättika – politikern duckar frågan

https://sverigesradio.se/artikel/flicka-forgiftades-av-attika-politikern-duckar-fragan

Pga sekretess kan han inte kommentera. Så bekväm ursäkt ändå.
Citera
2023-11-28, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sunny5
Någon som kan lägga upp en fungerande fup?

(FB) Föräldrar i Eslöv förgiftar sin 7-åriga dotter med ättika (2022-12-23)

.
Citera
2023-11-28, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissDecibella
Fast du inser att det är mycket som ”tidningarna” har utelämnat/inte skrivit om?

Om du så envist vägrar läsa FUP dessutom så får du också inse att vissa grejer kanske är vinklat när du läser i media om det inte citeras direkt ur just fup:en.

Dvs du har inte hela bilden av vad som hänt, men ändå uttalar du dig väldigt bestämt gällande vanvården, mamman, mammans barndom osv.
För det är väldigt mycket media valt att inte skriva om.

Jag minns själv inte att jag läst något om dom sexuella övergreppen på Z direkt, men du framstår som om du har stenkoll.

Att ge sig in i en diskussion när man bara har knappt hälften av underlaget, varför gör man ens det?
Såklart mamman är gravt psykiskt störd som har gjort något så här, om inte annat mot en av dom människor som borde betyda mest för henne...hennes egen dotter.....men varför räddades hon inte själv som barn och verkligen fick det rätta stöd hon behövde för att bli hel som vuxen, det kan hon inte ha fått, inte ha bearbetat sitt eget trauma! Även om alla sensationslystna i den här tråden skiter i det, så gör inte jag det. Jag följer INTE med drev bara för att....men varför inte lägga till orden "Ingen som tycker annorlunda än majoriteten i denna tråd får skriva!"?? Skulle passa då va!?
Det måste förresten ha funnits många i hennes omgivning som långt tillbaka i tiden visste om att hon hade sadistiska drag!!
Att läsa FUP är inte min grej, speciellt inte när det gäller familjetragedier!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in