Citat:
Ursprungligen postat av
Havskung
Fast nu är det så att jag inte är någon FUP-snaskare, utan det får duga vad tidningarna skriver! För övrigt så kunde väl det här hemska kunnat hålla på så länge pga att Soc inte fungerade som det skulle, och varför gjorde det inte det? Dom stackars soc sekr var overbelamrade pga otillräckliga resurser, så gick det som det gick! Det jag undrar över är varför en sådan viktig inrättning som Soc inte får tillräckliga resurser av samhället, så dom kan rädda utsatta barn dom denna flicka i tid, det ska inte behöva gå så här långt! Mer pengar åt Soc alltså!!
Fast du inser att det är
mycket som ”tidningarna” har utelämnat/inte skrivit om?
Om du så envist vägrar läsa FUP dessutom så får du också inse att vissa grejer kanske är vinklat när du läser i media om det inte citeras direkt ur just fup:en.
Dvs du har inte hela bilden av vad som hänt, men ändå uttalar du dig väldigt bestämt gällande vanvården, mamman, mammans barndom osv.
För det är väldigt mycket media valt att inte skriva om.
Jag minns själv inte att jag läst något om dom sexuella övergreppen på Z direkt, men du framstår som om du har stenkoll.
Att ge sig in i en diskussion när man bara har knappt hälften av underlaget, varför gör man ens det?