2023-11-23, 23:45
Medlem
Jailhouserocks avatar
Säg att du har fått erbjudande på liknande tjänst och hade viljat ha 220kr i timmen. Alla pris är alltid föreslagna pris, så nöjer du dig med runt 200kr.

Osannolikt att du inte skulle få någon höjning alls om du motiverar och värmer upp arbetsgivaren, måste bara ta dialogen också
Citera
2023-11-24, 02:40
Bannlyst
Vad är medianlönen i branschen? Går företaget med vinst?
Citera
2023-11-24, 03:09
Medlem
Har din lön stigit i takt med inflationen senaste åren?

150kr/tim låter väldigt lågt om du jobbat där flera år. Nu är de ju svårt när man inte vet vad det är du gör.
Citera
2023-11-24, 09:16
Medlem
GregerMedeltids avatar
Skapar din kunskap i området något mervärde för företaget eller är det bara något som ger dig personlig tillfredsställelse? Visst, på en något abstrakt nivå är det lätt att resonera att kunder kommer tillbaka för att de fått så bra service, men är det något som går att påvisa? Annars är det svårt att använda i en förhandling. Vanligtvis när det gäller säljare så brukar det bara vara intressant hur mycket de faktiskt säljer för, huruvida kunden är nöjd efteråt är irrelevant.

Sen ska du inte pyssla med arbetsrelaterade sysslor på din fritid - är det något som du gör som skapar mervärde för företagets så ska det ske på arbetstid. Ägaren/chefen är inte din kompis och du får ingenting för att donera din tid.
Citera
2023-11-24, 17:37
Medlem
Gantss avatar
Fråga gällande arbetstimmar

Personen i fråga har fått praktik på ett ställe inom kontor o jobbar då 8-17 varje dag. Ej betalt

Personen var behovanställd för ett annat företag inom lager.

Hur funkar det med lagen gällande arbete o vila?

T.ex så har Personen jobbat 8-17 hela vecka, sen så ska den Personen jobba båda dagarna på helgen 7-16 (lager). Därefter jobba på sin praktik 8-17.
M.a.o ingen vilodag alls. Får man göra så? Personen i fråga har kontakt den ansvariga på bemanningsföretaget men får inte beviljat ledighet.

Så Personen i fråga jobbar 12 dagar i streck utan någon ledig dag
Senast redigerad av Gants 2023-11-24 kl. 17:41.
Citera
2023-11-28, 16:43
Medlem
är 125 kr i timmen verkligen normalt?

Jag letar deltidsjobb. Jag söker i princip allt, men mest så blir det väl lagerarbete. Det verkar som att det är vad som erbjuds om man vill jobba på lager utan ett sånt truckkort. Det är inte ens bara lager. Dom mesta av dom här jobben som inte kräver utbildning, verkar erbjuda något sådant. Även om du väljer ett jobb på Arlanda så är lönen fortfarande så låg. Varför är det så här? Liksom 130 kr i timmen som högst?
Citera
2023-11-28, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Swedlite95
Jag letar deltidsjobb. Jag söker i princip allt, men mest så blir det väl lagerarbete. Det verkar som att det är vad som erbjuds om man vill jobba på lager utan ett sånt truckkort. Det är inte ens bara lager. Dom mesta av dom här jobben som inte kräver utbildning, verkar erbjuda något sådant. Även om du väljer ett jobb på Arlanda så är lönen fortfarande så låg. Varför är det så här? Liksom 130 kr i timmen som högst?

Om du frågar på FB där alla är rika och lyckligt lottade samt har en pitt som vida överstiger medellängden (mer känd som "fd-dase"), så lär samtliga tycka att lönen är usel.

Det är arbetsgivarens marknad och då kan man utnyttja och spotta ut när det passar, även om lönen är kass.
Citera
2023-11-28, 17:04
Medlem
ekerilars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swedlite95

Du har ju ingen utbildning, ingen erfarenhet. De kan då inte betala dig så mycket. Konkurrensen om dessa job är stenhård. Dessutom behovs ett respektavstånd upp till de som faktiskt bemödat sig att ta ett truckkort.
Citera
2023-11-28, 17:06
Medlem
Glits avatar
Är du väldigt ung? 125:- i timmen är inte mycket att hurra för. Dock så har vissa jobb rätt bra OB så om du har möjlighet att jobba hälften på kvällar/helger kan du möjligtvis komma upp i 250:-/h
Citera
2023-11-28, 17:06
Medlem
YP4XQs avatar
Vadå, ta det eller inte, ta fram din vågskål?

Jag hade tagit det utan att blinka.. Det ger möjligheter vidare, inkomst, täpper luckan i CV:t, man kan söka andra jobb under tiden och ställa egna krav enklare då när man redan har ett.
Citera
2023-11-28, 17:10
Medlem
Ett jobb som inte ställer krav på egentlig utbildning, erfarenhet eller kompetens brukar sällan erbjuda särskilt hög lön. Detta gäller inte bara lagerarbete utan även restaurang, butik, städ och liknande. Vill dock tillägga att majoriteten a oss vanliga döda åtminstone börjar på arbeten likt dessa. Just på flashback verkar varannan person ha stadsminister som första jobb, men det speglar inte verkligheten. Om jag inte missminner mig så har lagerarbeten generellt bra OB-tillägg.
Citera
2023-11-28, 17:16
Medlem
Låter lågt. PÅ mitt jobb har lagerarbetarna ca 200- i timmen. lagerarbete är inte så lätt som man tror. Hårt jobb och data kunskap erfordras. Så, jag tycker de är lite underbetalda jämfört med "bodknoddar"..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in