2023-11-28, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carl.Apiarie
Låter lågt. PÅ mitt jobb har lagerarbetarna ca 200- i timmen. lagerarbete är inte så lätt som man tror. Hårt jobb och data kunskap erfordras. Så, jag tycker de är lite underbetalda jämfört med "bodknoddar"..
Vill tilläga att detta är i Stockholm City.
Citera
2023-11-28, 17:28
Avslutad
Sök till logistik/truckförare på någon volvofabrik (oftast eller snarare alltid) via bemanningsföretag så har du iallafall 200kr timme.
Citera
2023-11-28, 17:29
Medlem
StudiumValors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swedlite95
Jag letar deltidsjobb. Varför är det så här? Liksom 130 kr i timmen som högst?
För att det är enkelt att få tag på lågutbildad arbetskraft för enkla jobb.
Spelar ingen roll om du är högutbildad själv; jobbet kräver inget mer än en kropp som kan göra enkla sysslor.
Citera
2023-11-28, 17:35
Medlem
Citat:
Jag letar deltidsjobb. Jag söker i princip allt, men mest så blir det väl lagerarbete. Det verkar som att det är vad som erbjuds om man vill jobba på lager utan ett sånt truckkort. Det är inte ens bara lager. Dom mesta av dom här jobben som inte kräver utbildning, verkar erbjuda något sådant. Även om du väljer ett jobb på Arlanda så är lönen fortfarande så låg. Varför är det så här? Liksom 130 kr i timmen som högst?

"Den genomsnittliga lönen som lagermedarbetare ligger på mellan 26 000 och 30 000 kronor i månaden på den svenska arbetsmarknaden, men det finns flera olika aspekter som kan påverka lönen. En sak som kan påverka din lön som lagermedarbetare direkt är antalet arbetade övertidstimmar, alternativt arbetade OB-timmar."
Citera
2023-11-28, 17:37
Medlem
awoke11s avatar
Citat:
Jag letar deltidsjobb. Jag söker i princip allt, men mest så blir det väl lagerarbete. Det verkar som att det är vad som erbjuds om man vill jobba på lager utan ett sånt truckkort. Det är inte ens bara lager. Dom mesta av dom här jobben som inte kräver utbildning, verkar erbjuda något sådant. Även om du väljer ett jobb på Arlanda så är lönen fortfarande så låg. Varför är det så här? Liksom 130 kr i timmen som högst?

Shit, det var min timlön när jag sommarjobbade för över 10 år sedan, låter sjukt lågt
Citera
2023-11-28, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejGreger666
"Den genomsnittliga lönen som lagermedarbetare ligger på mellan 26 000 och 30 000 kronor i månaden på den svenska arbetsmarknaden, men det finns flera olika aspekter som kan påverka lönen. En sak som kan påverka din lön som lagermedarbetare direkt är antalet arbetade övertidstimmar, alternativt arbetade OB-timmar."

Konstig beskrivning.

Timlönen blir väl inte högre om man jobbar mer timmar eller jobbar kväll/natt?
Citera
2023-11-28, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carl.Apiarie
Låter lågt. PÅ mitt jobb har lagerarbetarna ca 200- i timmen. lagerarbete är inte så lätt som man tror. Hårt jobb och data kunskap erfordras. Så, jag tycker de är lite underbetalda jämfört med "bodknoddar"..

På ditt jobb är är det förmodligen lagerarbetare med både truckkort och kompetens.

Skulle du besöka några av arbetsplatserna som TS pratar om som erbjuder 125-130 kr/timme så är det inga truckkort och knappt någon svenska-kunskap - ännu mindre datorkunskap.

Tänk dig lägsta nivån av vad som kan kallas arbete - sånt man läser om i tidningarna ibland där arbetarna står och får jobba med att plocka order åt något postorderföretag och pissar i flaskor.
Citera
2023-11-28, 17:54
Medlem
immenhusens avatar
Låter mycket. Mitt första avlönade jobb gav 55 kr/h brutto.

/AI
Citera
2023-11-28, 17:57
Medlem
JoeDoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ekerilar
Du har ju ingen utbildning, ingen erfarenhet. De kan då inte betala dig så mycket. Konkurrensen om dessa job är stenhård. Dessutom behovs ett respektavstånd upp till de som faktiskt bemödat sig att ta ett truckkort.

Ett truckkort får man ju i princip helt utan ansträngning. Det är så när Cornflakes man kan komma.
Citera
2023-11-28, 17:57
Bannlyst
Det är 251 arbetsdagar på ett år , det ger en årslön på 251000 innan skatt på heltid. Det är väl rimligt, för ett lättare jobb.
Citera
2023-11-28, 18:05
Medlem
Glits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 31G350125
Det är 251 arbetsdagar på ett år , det ger en årslön på 251000 innan skatt på heltid. Det är väl rimligt, för ett lättare jobb.

Beror lite på ålder, som ett första jobb kan det vara rätt shysst men annars inte skulle jag säga.
Citera
2023-11-28, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av poiuy1298
Konstig beskrivning.

Timlönen blir väl inte högre om man jobbar mer timmar eller jobbar kväll/natt?
Nej men räkna då 26 000/168h så får du ca 152:-/h

Citat:
Ursprungligen postat av 31G350125
Nej det är helt värdelöst
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in