2023-11-27, 23:16
Medlem
WallabeJoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HowLongIsNow
Utmärkt att IVO kikar på detta.
Undrar om Region Skåne skickat en Lex Maria.

Verkligen, att Eslöv kommun slår i från sig detta är horribelt, och ni som säger man inte kan skyll spå socialtjänsten, den där chefen tycker jag ska ha en spark i räven åt vänster faktiskt.
Att man inte vill höra genomgångar, och ej detaljer.

Synd om konsulten som få 22 ärenden på sig och ingen lyssnar när hon säger ifrån.

Men som sagt, oroaanmälan kom in i i augusti september 2022.

All andra som borde anmält innan, vi har ju diskuterat det här, BVC, så jävla uselt, skolan, och tandvården..det är läskigt att läsa hur många skyddsnät denna flicka bara rasat rakt igenom.

Stäm Eslöv kommun, har sagt det förut, hade det varit usa hade staden blivit stämd skiten ur.

Sånt här ska inte få hända!
Citera
2023-11-27, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havskung
Jag har inte läst FUP...men det utsatta barn denna J en gång var ska man inte glömma bort...hon blev naturligtvis helt knäpp av sin barndom!! Det är det viktigaste hon har som hon gett sig på.... Fast nu tycker inte jag mindre synd om dottern än vad någon här i tråden gör, det kvittar vad ni fått för er, jag ser det ur flera perspektiv bara!! Mamman kan ju t.ex. ha trott att det var hennes sadistiske farsa hon gav sig på, och skulle ge igen!!
Vad hon varit med om som barn spelar ingen roll, hon är vuxen nu och får stå tillsvars för sina handlingar, dessutom så har J varit relativt förskonad mot sin fars misshandel iaf enl hennes systrar, J förnekar jue till viss del även vad han gjort mot Js systrar och hon har även haft svårt att förstå varför hennes systrar inte ville ha kontakt med honom innan han dog.
Citera
2023-11-27, 23:19
Medlem
WallabeJoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av savagemamii
Nej sluta är det sant 😰😰 av pappan? Fy fan jag finner fan inga ord… sådana människor ska bara torteras till döds.
Nej man ska inte skriva saker man inte vet om, hade ändå inte spelat roll om flickan var funktionsnedsatt eller dylikt!

Flickan har skador i underlivet som mamman åsamkat, på ett icke sexuellt sätt, polisen misstänker mer gjort för att skada henne fysiskt.

Jag tror för att stärka deras skitsnack om att hon höll på med självskador.
Citera
2023-11-27, 23:20
Medlem
WallabeJoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Har för mig att det framkommit i tråden att flickan sagt att det är mamman som våldtagit henne. En del i tråden (bl a jag) misstänker att övergreppen spelats in och sålts via nätet, men det är inget som nämnts någonstans förutom av deltagare i tråden.

Edit: Att Z är intelligent spelar roll såtillvida att det ökar hennes chanser till ett gott liv framledes.

Fast det är är en trådsanning och finns absolut noll belägg från. Så sprid inte massa rykten.

Polisen har funnit noll bevis för det, de har ändå kollat mobiler och datorer.
Det hade kommit fram, flickan har deltagit ganska bra i förhör hon hade sagt det.
Citera
2023-11-27, 23:21
Medlem
WallabeJoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snitsigare
Z vill inte prata om det så ingående förutom att J hällt smält stearin på hennes snippa.

Hon berättade mer än så.
Citera
2023-11-27, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nora2002
Ja men precis. Även samhället har brustit. Hela fallet är svårt att förstå på grund av hur extremt det är och givetvis är det då många som söker förklaringar. Rekommenderar fortfarande dig och andra härinne att läsa FUP. För det är nog det närmaste vi kommer att förstå detta fallet just nu.

Citat:
Ursprungligen postat av Nora2002
Det hade underlättat väldigt mycket om vissa härinne läst FUP eller åtminstone mer i tråden, innan ni kommenterar. Vi vet iprincip varför Z behandlades som hon gjorde. Orkar inte förklara nu. Men hon behandlades dåligt ända från hon låg i magen. Det du säger nämns aldrig.

Du har rätt, man borde väl ha läst FUP, jag har bara läst kvällstidningarna. Men när det gäller det sista du skriver, "hon behandlades dåligt ända från hon låg i magen" , så är det rörande när man läser om vilka kloka uttalanden den här lilla flickan har gjort...hoppas hon klarar sig bra genom livet!!
Citera
2023-11-27, 23:27
Medlem
HowLongIsNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WallabeJoy
Verkligen, att Eslöv kommun slår i från sig detta är horribelt, och ni som säger man inte kan skyll spå socialtjänsten, den där chefen tycker jag ska ha en spark i räven åt vänster faktiskt.
Att man inte vill höra genomgångar, och ej detaljer.

Synd om konsulten som få 22 ärenden på sig och ingen lyssnar när hon säger ifrån.

Men som sagt, oroaanmälan kom in i i augusti september 2022.

All andra som borde anmält innan, vi har ju diskuterat det här, BVC, så jävla uselt, skolan, och tandvården..det är läskigt att läsa hur många skyddsnät denna flicka bara rasat rakt igenom.

Stäm Eslöv kommun, har sagt det förut, hade det varit usa hade staden blivit stämd skiten ur.

Sånt här ska inte få hända!

BVC och Folktandvården sköts dock av Region Skåne, inte av Eslövs kommun.
Citera
2023-11-27, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HowLongIsNow
BVC och Folktandvården sköts dock av Region Skåne, inte av Eslövs kommun.

Exakt! Rätt ska vara rätt.
Citera
2023-11-27, 23:29
Avslutad
Citat:
Fast det är är en trådsanning och finns absolut noll belägg från. Så sprid inte massa rykten.

Det hade kommit fram, flickan har deltagit ganska bra i förhör hon hade sagt det.

Jag skriver ned mina misstankar precis så mycket jag vill gosse lille.

Det finns hur mycket som helst som Z inte velat prata om. Och varför vill äldsta barnet inte öppna sin mobil?
Citera
2023-11-27, 23:34
Medlem
Citat:

Kom inte med osanningar. Det finns många bevis för att flickan blivit våldtagen. Starka bevis. Man märker att du inte råkat ut för en våldtäkt som barn. Vilket är tur det. Men det kan vara extremt svårt att tala om det. Det är mycket möjligt att traumat satt sig så djupt att flickan inte minns alla gånger. Får man fråga hur du förklarar läkarnas utlåtanden om hur uttänjt BO underliv var m m? Varför det står i stämningsansökan att hon penetrerats med föremål? För oavsett om det skedde för att föräldrarna blev kåta på det eller inte så är det våldtäkt att penetrera ett barn i sexuell del. Inte bara i människors ögon utan också lagens. Barnet har även berättat att hon fått fingrar uppstoppade i sig vilket även det är våldtäkt. Hon sa också stopp min kropp. Allt detta och mer står i FUP som styrker gärningarna du så gärna vill dementera, upprepade gånger i tråden dessutom.
Citera
2023-11-27, 23:35
Medlem
WallabeJoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av savagemamii
Hur är det möjligt att flickans snippa (slidöppning) är så stor (som vårdpersonalen berättade) om ”mamman” (monstret) ”bara” använt sina fingrar? Känns som att övergreppet varit betydligt mycket värre än så… äckliga jävla individer är de vill seriöst misshandla de

Stort i förhållande till ett barn. En av läkarna förklarar det väldigt bra. Orkar och vill inte skriva och förklara. Som sagt en kvinnlig läkare förklarar hur stor det bör vara och vilka typer av skador de ser.
Citera
2023-11-27, 23:36
Medlem
WallabeJoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chariter
Därför att hon inte kan äta normalt. ”Små portioner”= några teskedar med mjuk eller mosad mat. Någon dl fil etc. Vad ska media skriva menar du? Att ”flickan kan äta igen” när så inte är hela sanningen? Hon går på näringsdrycker, tillskott och smärtstillande. När andra barn smäller i sig en chokladkaka spontant tittar hon på. Hennes matstrupe är ihopsydd med tarmen. Hon har ingen magsäck.

Att försöka förminska hennes handikapp till att ”hon nu kan äta fast föda” när det egentligen handlar om små, små bebisportioner med sönderkokt mat är inte rättvist. Visst, några små korvslantar utan skinn räknas inte som flytande mat, men att likställa det med vanlig fast föda är inte heller korrekt.

Stämmer inte, hon äter vanlig skolmat i skolan.
Du snackar massa skit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in