2023-11-27, 21:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Havskung
Mamman var också ett oskyldigt barn som blev torterat, men det barnet struntar du i...hon har blivit gravt psykisk sjuk av sin uppväxt...det struntar du i också...så klart du tycker det är svart och vitt....du är en sån typ som ser allt i just svart och vitt...inga nyanser alls!!

Det ger henne inte rätt att tortera ett litet barn i åratal. Hon har gjort sina val, och njutit av detta.

Ja det är svartvitt.
Citera
2023-11-27, 21:25
Medlem
Citat:
Vad fattar ni då?? Ni struntar ju i både Z och J....huvudsaken ni får skriva skit om en gravt störd människa här i tråden...och outa henne...precis som att det skulle göra Z något gott...äh!!
ja,det har du rätt i, vi gör inget gott för lilltjejen, genom att skriva här.
Antar inte du heller planerar ngt gott för flickebarnet genom dina inlägg?
Barns utsatthet Berör mig på djupet, Yara,bobby o tyske peter som dog i norrlansskogen, kan inte glömma dessa barn peter-fallet skedde under 80talet..

- tänker på Z o hoppas hon mår bra, verkar som om hon mår någorlunda efter omständigheterna
att gräla o idiotförklara andra trådskrivare, ändrar inte på det skedda.
Alla som skriver är illa berörda av hur Z,behandlats.
Och självklart är det så att nog de flesta förstår att förövaren själv inte är en harmonisk förälder.
Citera
2023-11-27, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Siffermeister
Tragiskt och hemskt om hon själv blivit utsatt och jag önskar att dom som utsatte henne för saker har fått smaka på rättvisa!

Det ger inte henne rätt att tortera någon annan.
Usch är bara förnamnet

Nej verkligen inte!! Men våld föder våld, och samhällets skyddsnät var inte tillräckligt varken för mamman när hon var barn, eller för hennes stackars dotter nu! Men det är för enkelt att skylla det helt på det sociala också, personalen där har ett fruktansvärt stressigt jobb, har inte tillräckligt med resurser förstås, går på knäna...så hemskt är det.
Citera
2023-11-27, 21:26
Medlem
smickras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Upthepalace
Man har alltid ett val. De flesta med en trasig barndom kan ändå se nyanser.
Och göra andra val än att skada sina egna barn på samma sätt eller värre.
Och hon kanske inte skulle ha barn själv om hon blivit så förstörd av sina egna upplevelser. Nu fortsätter bara kedjan av skit.

Jag tror inte det är någon här som försvarar Jasmines övergrepp mot z.
Jag behöver inte ens påtala att det är fruktansvärt det hon gjort mot lilla z.

Så det är inget som ursäktar Jasmines beteende alls, som andra krafter vill få det till här inne.

Det förklarar dock en hel del.
Citera
2023-11-27, 21:27
Medlem
Citat:
Äsch, du struntar uppenbarligen i barnet Z också egentligen, du tänkte väl jippiii, nu kan jag passa på att ösa ur mig en massa skit .... du tycker alltså att det är helt ovidkommande att denna mamma själv blivit utsatt av en sadistisk förälder, och att hon nu är mentalsjuk...på'n bara tycker du, så känner du dig så mycket bättre... DET ÄR INTE ovidkommande att mamman själv blivit utsatt och torterad som barn...men det är det förstås för mycket begärt att få en sån som du att fatta, det fattar jag!! OCH inbilla dig inte för fem öre att jag på något sätt tycker mindre synd om barnet Z än vad du och dina kompisar gör, det finns ingen motsättning mellan att tycka synd om barnet Z som tycka synd om hennes mamma som barn heller!

Jo, det är ovidkommande.
Citera
2023-11-27, 21:27
Medlem
smickras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nora2002
Anledningen att du ska sluta skriva om J’s barndom i den här tråden är att det aldrig kan vara lika synd om en vuxen som haft chanser i livet som ett försvarslöst barn. Kan aldrig vara lika synd om J som Z. Jag har själv tagit dåliga beslut på grund av vad jag gått igenom och ser vad du menar med det. Det är väldigt enkelt att ta dåliga beslut utifrån dåliga förutsättningar. Men man är medveten om det. Man vet vad som hjälper och inte innerst inne. Har man barn så gör man det som hjälper för barnets skull. Man ska inte få frikort för att man haft det tufft. Du får gärna kontakta mig privat om du står fast vid dina åsikter, men ta inte över tråden med det tack. Ha lite respekt för ett extremt utsatt barn som Z.

Jasmine är sjuk och behöver få vård

.
Citera
2023-11-27, 21:38
Medlem
Citat:
Förlåt???? Kan förstå att man tycker synd om en vuxen människa för personen haft en taskig barndom. Men kan fan inte förstå hur man kan tycka synd om en individ som Jasmine. Gränsen är uppnådd när människan ”som det är synd om” börjar ge sig på barn. Det är jävligt äckligt att i detta fall benämna barntorteraren och våldtäktsmannen, Jasmine som ”stackars”. Sedan jämte hennes barn?? För sjukt. Det flyttar fokus från det verkliga offret här. Hennes lilla dotter

J har även gjort saker mot Z som av vad som framkommit varit betydligt värre än hon haft det under sin uppväxt. (och kom inte och säg att jag inte fattar hur det är att ha det svårt för haft det tillräckligt svårt själv.) Men visst. Tyck synd om alla människor som haft en svår barndom om du vill även om det är ofräscht. Den här tråden handlar dock om det fruktansvärda Z fått utstå. Läs bara FUP.
Jag har inte läst FUP...men det utsatta barn denna J en gång var ska man inte glömma bort...hon blev naturligtvis helt knäpp av sin barndom!! Det är det viktigaste hon har som hon gett sig på.... Fast nu tycker inte jag mindre synd om dottern än vad någon här i tråden gör, det kvittar vad ni fått för er, jag ser det ur flera perspektiv bara!! Mamman kan ju t.ex. ha trott att det var hennes sadistiske farsa hon gav sig på, och skulle ge igen!!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smickra
Jag tror inte det är någon här som försvarar Jasmines övergrepp mot z.
Jag behöver inte ens påtala att det är fruktansvärt det hon gjort mot lilla z.

Så det är inget som ursäktar Jasmines beteende alls, som andra krafter vill få det till här inne.

Det förklarar dock en hel del.

Jo men vi skriver inte det heller, om du tittar. Vi har miljoner ggr sagt just att det förklarar en hel del. Det går inte in.
Vi reagerar emot att denna havskung uppenbarligen inte ser den minsta skillnad på en vuxen som har större valmöjligheter än att tortera sitt barn, och ett sexårigt barn att komma undan tortyren hon utsätts för. Och har utsatts för till alldeles nyligen i detta nu. Maktsymmetrin tycks helt osynlig här. Det är lika synd om J,säger denna havskung. Läs FUP. För fasen.
Det är jätteviktigt att förstå den "lilla", men helt avgörande skillnaden.
Alla, i princip har sagt "vi förstår" varför vuxna kan bli som de blir. Det betyder ändå inte att man inte har något val,som vuxen. J hade långt fler val, att söka hjälp, att inte skaffa en massa barn, än Z hade att fly från sina torterare. Ett barn är tusen ggr mer utsatt än en vuxen. Ett barn kan inte fly, utan är helt utelämnat till dina vårdnadshavare. J svek sitt ansvar som vårdnadshavare åt Z, precis alldeles oavsett sett hennes bakgrund.

Denna tråd är för Z, och inte en klagosång över "stackars" J och hur hon for illa i livet.
Det är enbart osmakligt.
Citera
Medlem
smickras avatar
Citat:
Hon bryr sig uppenbarligen mer om Z än vad du gör. Du försöker ju öppet försvara Z’s våldtäktsman som gjorde hennes, ett 5/6-årigt barns, tillvaro till helvetet på jorden. Hade jag inte velat att du gjorde med min/mina förövare. Ärligt verkar J också vara en psykopat. Säkert på grund av det våld hon själv fick bevittna mot sin syster som barn, men det gör det inte bättre att försvara henne här.

Vem har försvarat Jasmine?
Citera
2023-11-27, 21:39
Medlem
smickras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ericcca
Denna tråd är för Z, och inte en klagosång över "stackars" J och hur hon for illa i livet.
Det är enbart osmakligt.

Denna tråd är om fallet generellt.
Citera
2023-11-27, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Upthepalace
Man har alltid ett val. De flesta med en trasig barndom kan ändå se nyanser.
Och göra andra val än att skada sina egna barn på samma sätt eller värre.
Och hon kanske inte skulle ha barn själv om hon blivit så förstörd av sina egna upplevelser. Nu fortsätter bara kedjan av skit.
Att säga att psykotiska människor "alltid har ett val"...det stämmer ju inte!
Citera
2023-11-27, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Riley.B
Det är skillnad på att försvara och förklara.
Visst men oavsett förklarar personen det i en tråd som handlar om Z’s trauman och på ett sätt som är mer än att bara ”förklara”. Benämner J som ”stackare” bland annat, är det nödvändigt för att förklara? Ni behöver inte ta på offerkoftan åt J. Hon gör det bra själv under rättegången. Ifall ni bryr er mer om Z än J sluta upp med det. Kan bara säga det här från en som själv upplevt svåra saker 1) Vi som vuxna är inte hjälplösa barn som behöver försvaras när vi gör hemska saker 2) Kalla inte Z’s förövare stackare i en tråd om det fruktansvärda hon utsatts för. Hoppas ni kan ta åt er av mina inlägg och förstå varför jag blir arg. Slutar diskutera detta nu för jag vill inte ta över tråden med detta.
Senast redigerad av Nora2002 2023-11-27 kl. 21:53.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in