2023-11-27, 17:10
Medlem
savagemamiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snitsigare
Z vill inte prata om det så ingående förutom att J hällt smält stearin på hennes snippa.

Tappar ord 💔 jag läste att vårdpersonal som hade undersökt flickans underliv berättade det som att slidöppningen var enormt stor. Jag vill inte ens veta… det gör ont i hela mig
Citera
2023-11-27, 17:14
Medlem
Mjukislabans avatar
Citat:
Z vill inte prata om det så ingående förutom att J hällt smält stearin på hennes snippa.

Det framkommer i ett förhör med Z i FUP att hon berättade att mamman använt fingret samt att Z sa att det gjorde ont och hon sa Stopp min kropp!! Även att J hällt smällt stearin på hennes snippa..!!
Citera
2023-11-27, 17:16
Medlem
savagemamiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mjukislaban
Det framkommer i ett förhör med Z i FUP att hon berättade att mamman använt fingret samt att Z sa att det gjorde ont och hon sa Stopp min kropp!! Även att J hällt smällt stearin på hennes snippa..!!

Hur är det möjligt att flickans snippa (slidöppning) är så stor (som vårdpersonalen berättade) om ”mamman” (monstret) ”bara” använt sina fingrar? Känns som att övergreppet varit betydligt mycket värre än så… äckliga jävla individer är de vill seriöst misshandla de
Citera
2023-11-27, 17:20
Medlem
Länken till FUP som finns i sammanfattningen funkar inte. Någon som sitter på en fungerande länk?
Citera
2023-11-27, 17:23
Medlem
Mjukislabans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av savagemamii
Hur är det möjligt att flickans snippa (slidöppning) är så stor (som vårdpersonalen berättade) om ”mamman” (monstret) ”bara” använt sina fingrar? Känns som att övergreppet varit betydligt mycket värre än så… äckliga jävla individer är de vill seriöst misshandla de

Håller med dig! Känns som det inte går ihop alls och detta är bara vad som står i FUP just nu så det kan komma mer framöver..!!
Citera
2023-11-27, 17:24
Medlem
B3cks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cianneli
Var Skånes Änglar vid akuten?

Citat:
Ursprungligen postat av Nikasi
Jag har för mig att. De var det och hade parkerat rakt framför intaget och att nån upplevde det som märkligt.
Någon som känner igen det?

Citat:
Ursprungligen postat av Concha
Jag är också helt säker på att jag har läst att Skånes änglar parkerade precis utanför entrén på sjukhuset. Minns inte i vilket förhör, förmodligen någon ur vårdpersonalen..

Citat:
Känner också igen att jag läste i något förhör från sjukvårdspersonal at en bil från Skånes Änglar parkerat illa precis vid ingången julafton.

Efter mycket letande så hittade jag vad ni menar
Jag hade själv missat det här så det var intressant! Det var från ett PM och jag delar med mig om någon annan också vill se:

"...Läkaren ringde på grund av en olustkänsla hon och övrig sjukhuspersonal på barnintensiven fått.

Anledningen var för att två personer från föreningen Skånes Änglar ringt till sjukhuset och frågat efter Z, man hade lämnat en chokladask och samma dag som den kvinnliga läkaren ringde så hade man kört till barnakuten och parkerat precis framför huvudingången med en skåpbil, detta för att försöka träffa Z.

Läkaren var undrandes om varför dessa personer så intensivt försökte kontakta Z när de inte var närstående, och varför man parkerade på otillåten plats, alltså framför en ingång för att göra ett besök på barnakuten. Läkaren som var insatt i Z fick en olustkänsla och ville förmedla denna till polisen."

(Sceenshot PM / Från aktbilaga 190 - PM)
Citera
2023-11-27, 17:27
Medlem
B3cks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 123fyrafem
Länken till FUP som finns i sammanfattningen funkar inte. Någon som sitter på en fungerande länk?

Aktbilagorna var för sig:
https://gofile.io/d/gWWY7x
https://gofile.io/d/Ua2BIa

Zip:
https://delafil.se/66ae6e9f5ed6f58a/B_6683-22.zip
Citera
2023-11-27, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B3ck
Efter mycket letande så hittade jag vad ni menar
Jag hade själv missat det här så det var intressant! Det var från ett PM och jag delar med mig om någon annan också vill se:

"...Läkaren ringde på grund av en olustkänsla hon och övrig sjukhuspersonal på barnintensiven fått.

Anledningen var för att två personer från föreningen Skånes Änglar ringt till sjukhuset och frågat efter Z, man hade lämnat en chokladask och samma dag som den kvinnliga läkaren ringde så hade man kört till barnakuten och parkerat precis framför huvudingången med en skåpbil, detta för att försöka träffa Z.

Läkaren var undrandes om varför dessa personer så intensivt försökte kontakta Z när de inte var närstående, och varför man parkerade på otillåten plats, alltså framför en ingång för att göra ett besök på barnakuten. Läkaren som var insatt i Z fick en olustkänsla och ville förmedla denna till polisen."

(Sceenshot PM / Från aktbilaga 190 - PM)

Tack!! Precis det jag letat efter. Vad man ska tänka om det vet jag inte men magkänslan ska inte underskattas!
Citera
2023-11-27, 17:36
Avslutad
Har läst alla förhör med Z. Hon känns mycket intelligent och är bra på att uttrycka sig. Det är också rätt skönt att se över tid hur hon går från tyst och tillbakadragen till att leka och flamsa under förhören, som en 6-7 åring ska göra. Hoppas att hon kommer vidare från det här och växer upp till en trygg person med sin nya familj.

Tycker det är lite obehagligt att det är så lite censurerat för hennes skull när hon växer upp. Hoppas att hon kan distansera sig själv från det och se att det handlar om vad hennes föräldrar gjort, och att förhören och utredningen inte handlar om hennes person.

Jag började läsa förhören med syskonen, men vet inte om jag kan fortsätta. Jag blir så vansinnigt irriterad när dom förminskar och förnekar. Jag vet att dom är barn... men... dom är omhändertagna och placerade redan. Det kan inte bli mycket annan förändring för dom, så dom har egentligen inget att förlora på att börja berätta. Dom kanske känner sig delaktig dock, så det är skuldkänslor som sätter stopp. Kan tänka mig att jag hade haft skuldkänslor i deras sits. Dom har givetvis ingen skuld i detta, skulle vara bra om dom insåg det.
Senast redigerad av RedReed 2023-11-27 kl. 17:38.
Citera
2023-11-27, 17:38
Medlem
Chariters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissDecibella
Men ge dig för f*n.

Folk har postat citat, sidhänvisningar och länkar men du envisas ändå med att du har rätt..??
Ser det ut som om vi alla driver med dig?

Läs FUP ordentligt innan du ger dig in i att leka Bror Duktig nästa gång ..

Z kunde börja äta så smått när hon flyttade till jourhemmet.
Finns t.o.m. matlistor postade på vad hon åt dagligen till frukost/lunch/kvällsmat.

Varför massmedia väljer att utesluta den informationen har jag ingen aning om men så är det i alla fall.

Därför att hon inte kan äta normalt. ”Små portioner”= några teskedar med mjuk eller mosad mat. Någon dl fil etc. Vad ska media skriva menar du? Att ”flickan kan äta igen” när så inte är hela sanningen? Hon går på näringsdrycker, tillskott och smärtstillande. När andra barn smäller i sig en chokladkaka spontant tittar hon på. Hennes matstrupe är ihopsydd med tarmen. Hon har ingen magsäck.

Att försöka förminska hennes handikapp till att ”hon nu kan äta fast föda” när det egentligen handlar om små, små bebisportioner med sönderkokt mat är inte rättvist. Visst, några små korvslantar utan skinn räknas inte som flytande mat, men att likställa det med vanlig fast föda är inte heller korrekt.
Citera
2023-11-27, 17:44
Medlem
Finns det någon som har fungerande länk till fupen?
Citera
2023-11-27, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HowLongIsNow
IVO brukar inte dra igång specifika granskningar utan en anmälan.
Fast en Lex Maria handlar inte alls om det utan om risk för allvarlig vårdskada eller inträffad allvarlig vårdskada.
Här är det väl med all sannolikhet så att det är socialtjänsten som har anmälts till IVO. De kan ha anmält sig själva eller har någon annan gjort det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in