2023-11-26, 13:53
Medlem
MurderOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Ja Jimmie längtar tillbaks till nån slags fantasitid då ingen sparkade på den som låg på marken, då man kunde gå och handla utan att låsa dörren, där kvinnor inte våldtogs, där barn inte rånades bla bla. DEN bilden kanske han värnar. Men nu verkar han hata precis allt i Sverige. Skolorna är skit, myndigheter är skit, sjukvården är skit, journalister är skit, maten är skit. Han går ju runt och hatar precis allting. Låter det som nån som ”värnar Sverigebilden”?
Jimmie säger att Sverige hade utvecklats till ett väldigt bra land men sedan fick några för sig att importera halvapor var en bra idé.
Givetvis ska vi kasta ut all skit som inte är positiv för oss. Vad är ditt problem?
Citera
2023-11-26, 13:53
Medlem
colis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Jag är mest förvånad över dessa invandrare och flyktingar som hatar Sverige - men insisterar att bo kvar 😳

Många har inte större principer eller hat till Sverige än att deras sug efter bidragspengar, grats utbildning och sjukvård tar över. 💰💰💰💰💰💰💰💰

Därför flyttar de inte, möjligen åker de hem för en längre period med forsatta bidragspengar, som palestinierna med svenska PUT och svenska medborgarskap i Gaza.
De 450 muslimer som uppehåller sig där idag, de som behövde skyddsuppehälle i Sverige för att Gaza var livsfarligt, men inte tvekade att åka dit igen så fort bidragsflödet kom konternuerligt.
Senast redigerad av coli 2023-11-26 kl. 13:57.
Citera
2023-11-26, 13:55
Medlem
crawlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Det är en ren demografisk fråga. Ju fler muslimer ju mer muslimskt samhälle. 5 % muslimer inga böneutrop eller sharia-lagar. 30 % muslimer och samhället kommer omstöpas i grunden. 51 % muslimer och andra religioner, demokrati, sekularism, liberalism, jämställdhet kommer bekämpas öppet. Glöm "religionsfrihet", "främmande makt" etc. Det är bara demografi som avgör.

Helt riktigt, vilket är anledningen till att vi behöver sätta i bläck vad som gäller innan detta sker. Vi måste förstå att våra rättigheter är någon annans vapen och skapa strukturer som är robusta nog att klara en attack som utgår från detta.
Citera
Medlem
Citat:
Vem läser och lyssnar INTE selektivt menar du?

Oftast då jag råkar se Jimmie uttala sig om nåt är det i nåt nyhetssammanhang och då är min bestämda uppfattning att han ALLTID är negativ mot nåt i Sverige. Men tack för att du kom med exempel på sådant han gillar. Vet också att han lirar synth i bandet Bedårande barn så förmodligen gillar han även musik men det är ett sidospår.

Puplic service är nog inte ett sidospår, men du väljer att blunda på den punkten, eftersom den inte går ihop med dina fördomar om JÅ.
Citera
Medlem
Citat:
Jag är mest förvånad över dessa invandrare och flyktingar som hatar Sverige - men insisterar att bo kvar 😳

Bekvämlighet. En stor andel kan leva på bidrag, samtidigt som de har tillgångar i hemlandet som svenska myndigheter aldrig ser. Många har en bostad dit de åker på semester varje år, där de kan handla varor som är väsentligt billigare än i Sverige. Många har kontanter från hemlandet. Vidare får de barnens skola och familjens sjukvård finansierad av svenska skattebetalare.
Citera
2023-11-26, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
Varför blir Sverige bättre av att moskéer försvinner? Det är folket som går till moskéerna som är problemet.

Islam är inte farligare än kristendomen eller någon annan religion.
Skulle kristna negrer bli mindre våldsamma om vi plockade bort alla kyrkor?

Rikta ert fokus på rätt saker istället. Det är rasen och INTE religioner/kulturer som är av intresse.

Är du totalt efterbliven? Dom sprider falsk information om Sverige till sina neandertalare till anhängare. Du vet att det planeras att bygga en moské i varje svensk stad va? Islam är inte farligt? Haha sjukaste jag hört, säg det till familjerna som fick sina nära avrättade i Belgien. Moskéer ska bort från Sverige så är det bara, försvinner dom kommer muslimer och annat patrask försvinna.
Citera
2023-11-26, 13:56
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RollonHomie
Åkesson ÄLSKAR Sverige, det är ju därför han kämpar för landets bästa. Hur har du missat det?

Har aldrig hört honom säga det är anledningen. Men om det är sant så växer han i min bok. Jag älskar också Sverige.
Citera
2023-11-26, 14:00
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MurderOne
Jimmie säger att Sverige hade utvecklats till ett väldigt bra land men sedan fick några för sig att importera halvapor var en bra idé.
Givetvis ska vi kasta ut all skit som inte är positiv för oss. Vad är ditt problem?

Mitt problem med Jimmie är att han bara drar upp sådant han hatar med Sverige och ältar det till förbannelse. Han kan väl dra upp lite grejer som är bra med Sverige nån enstaka gång? Han är en jävla surmört.
Citera
2023-11-26, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crawly
Det ligger mycket i det du skriver. Hela cirkusen kring NATO ger en väldigt väldigt dålig smak i munnen, och jag tycker att förhandlingstaktiken (i realiteten en uppvisning i förnedring) än så länge varit under all kritik. Vi ska våga stå upp för idén om ett modernt sekulärt samhälle öppet för alla. Ett samhälle som inte ska kröka rygg inför ljusskygga ideologier med rötterna i auktoritära ideologier som använder religion som ett vapen. Det enda sättet att göra detta på är genom brutal ärlighet och tydlighet.

Vi ska absolut välkomna andra människor in i vår gemenskap, men också vara tydliga med hur den gemenskapen ser ut - inte tvärtom.

Jag förstår inte ens hur detta daltande började.. Att domstolar började ta hänsyn till brottslingarnas kulturella bakgrund och acceptera det som förmildrande omständighet 😱 Istället för att leka med heja handen vilka lagar som finns HÄR oavsett ursprung och kultur.
Citera
2023-11-26, 14:02
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Puplic service är nog inte ett sidospår, men du väljer att blunda på den punkten, eftersom den inte går ihop med dina fördomar om JÅ.

Jag tycker alltid att han snackar skit om PS men jag är redo att omvärdera min ståndpunkt här. Ska hålla utkik efter positiva kommentarer om PS från Jimmie.
Citera
2023-11-26, 14:04
Medlem
Citat:
Mitt problem med Jimmie är att han bara drar upp sådant han hatar med Sverige och ältar det till förbannelse. Han kan väl dra upp lite grejer som är bra med Sverige nån enstaka gång? Han är en jävla surmört.

Klassisk vänsterdiagnos. Du har svårt att prata om problem, därmed kommer du aldrig kunna acceptera de problem som finns, och således heller inte kunna lösa något av problemen. Så har vänsterliberalismen fungerat under många år. Problem som borde ha identifierats, accepterats och lösts tidigt, har istället ignorerats. Följden är att de inte försvunnit, utan tillåtits växa, och är nu väsentligt allvarligare än om man för många år sedan pratat öppet, accepterat och arbetat med lösningar.
Citera
2023-11-26, 14:08
Medlem
Citat:
Vem läser och lyssnar INTE selektivt menar du?

Oftast då jag råkar se Jimmie uttala sig om nåt är det i nåt nyhetssammanhang och då är min bestämda uppfattning att han ALLTID är negativ mot nåt i Sverige. Men tack för att du kom med exempel på sådant han gillar. Vet också att han lirar synth i bandet Bedårande barn så förmodligen gillar han även musik men det är ett sidospår.

Vad menar du, att situationen i Sverige skulle vara positiv på något sätt? Det är mer eller mindre garanterat att vi står inför krig inom 50 år om inte tidigare, demografin är inte till sekulära människors fördel vi importerar människor som hatar allt vårat samhälle står för, samtidigt som stormedia och vänstern är apologister och inte vågar kritisera dessa medeltida värderingar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in