2023-11-29, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snurresprettis
Vem eller vilka är det som har byggt alla moskéer? Är det olika byggfirmor eller har muslimer gjort det själva?

Saudi har finansierat många. Deras värdegrund kommer berika Sverige och göra oss mer toleranta.
Citera
2023-11-29, 15:43
Medlem
Duvlorts avatar
Som någon skrev tidigare så har väl inte moskéer inte lika stor betydelse för muslimer, de kan be varsomhelst. På sommaren gärna utomhus i parker, bönerum på arbetsplatser och sjukhus m.m.
Islamister spränger ju gärna moskéer runt om i Mellanöstern utan att den muslimska världen reagerar.
Citera
2023-11-29, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 10FtGanjaPlant
SD har gått från klarhet till klarhet den senaste tiden. Detta visar att de inte bara är intresserade av att sitta på sina feta arslen, trycka på knappar och kamma riksdagsarvoden, utan faktiskt vill flytta Overton-fönstret i en för svenskarna gynnsam riktning. Jag har börjat få en mer positiv bild av SD som följd, även om jag saknar illusioner om att ett enda parti ska styra om Sveriges skuta. Vänsterns inflytande över avgörande institutioner måste brytas. En folklig populism genom ett riksdagsparti som talar till s.k. outsiders når bara så långt, behövs även goda krafter som är s.k. insiders som driver på en ännu tuffare linje.

Tror tyvärr inte SD ensamt kan flytta Overton så mycket med detta. Men det är bra att de försöker och att de kan vara med och bestämma vad som får diskuteras.

Bra åsikter. Mindre byggnader och lokaler är okej så länge som svenskarna sätter reglerna och håller koll på vad som pågår där. Vi har ett kulturarv att förvalta. Det passar inte ihop med att Islam tar över vare sig politiken eller stadsbilden.

svenskar är ju ibland tvingad att missnöjes rösta för att få förändring men undrar Egentligen som skulle vilja ha en minaret som granne där det ropas ut böner på ett främmande språk. Jag skulle verkligen i praktiken se hur många av dom här fina människorna som är nöjd med det

Jag såg mängder av människor med öppna dina hjärtan citat, vid flyktingvågen. men jag var en av dem som hjälpte till på riktigt, men såg inte många av de här hjärtan människorna. De var welcome på fb det var den hjälpen som de gav men vad hände sen. Jag skulle önska att dom fick en minaret som granne. Varför hjälpa till? Ja för att förebygga ett ännu större kaos
Citera
2023-11-29, 16:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av sonicguide
Tack. Vi vet vad ni tycker. Vi har förstått att det inte är islamisterna ni retar er på utan att ni redan för 20 år sedan bestämde er för att reta er på muslimer....

Ni försöker att klaga på att de inte kan språket men själva klarar ni inte ens av att stava till lugn.

Spelar väl ingen roll om dom kan språket eller inte? Jag vill fortfarande inte att muslimer/islam ska få fäste här, vilket dom tyvärr fått.
Senast redigerad av vattenskotern 2023-11-29 kl. 16:25.
Citera
2023-11-29, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Starogen
Hur i hela friden kan någon vara för religiösa friskolor? Till skolan går barn för att lära sig räkna, skriva osv. Religionen får skötas på fritiden. Sorgligt att det finns kvar. Borde avvecklas först. Vi lever i Sverige och den svenska läroplanen ska följas. Det står väl inget om att barnen ska lära sig och fostras in i en speciell religion?
Näringslivet vill ha friskolor. Vilken sort som helst. Då e majoriteten av partierna lojala. Tyvärr.
Citera
2023-11-29, 17:19
Medlem
TasteMyGlocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Postino
Givetvis och det vet Åkesson. Försöker bara plocka poäng. Långa utläggningar i stället för att kort säga att man vill avskaffa religionsfriheten i landet.

Fast han säger ju inte att alla moskeer ska rivas utan de som predikar extrema åsikter (förmodligen rätt många dock). De andra partierna brukar ju ligga ca 5 år efter Åkesson.

Kommer ihåg debattväxlingen mellan Åkesson och Reinfeldt avseende nedrustningen av försvaret där den Reinfeldt raljerade med Åkesson att han fattade ingenting om försvarspolitik. Nu måste vi rusta utav helvete för Åkesson hade rätt - man kan inte förutspå kriser och således kan man inte jojja runt med en försvarsbudget.

Tror även att alla politiker numera är överens att den extrema invandringen till Sverige var århundradets miss - behovet av invandrad lågutbildad arbetskraft är =0 i recessions-Sverige 2023.

Så om 5 år kommer övriga partier också fatta att militanta moskeer och Nyans skulle ha stoppats i tid. Sent ska syndarna vakna.
Senast redigerad av TasteMyGlock 2023-11-29 kl. 17:50.
Citera
2023-11-29, 17:38
Medlem
Zingo2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fiftyforfifty
Hur kan man formulera en text och samtidigt sakna förmåga att skilja på nazityskland och judehatet mot inhemsk terrorism och islamism. Tror du själv att SD har som mål att utrota muslimer? Det är en så korkad jämförelse och ett så dumt resonemang att det inte borde bemötas med annat än hån och idiotförklaringar. Det är att förminska Hitlers vansinne, ett vansinne som islamister hyllar. Varför beskyddar du det? Hatar du judar? Vem är det egentligen som vill tillbaka till 30 talet.

Det blir en paradox ni politiskt förpestade inte kan förstå. Ett antagande är att du och dina gelikar romantiserade den obegränsade invandring som pågick för något år sedan. Hjärntvättade av media och se vart det tagit Sverige. Imbecill.
Var har jag skrivit att jag hatar judar? Ingen vill väl tillbaka till 30-talet, men kan du inte se likheter med SD och nazismens agerande på 30-talet? Är det inte du som är hjärntvättad av SD?
Citera
2023-11-29, 18:02
Medlem
BekraftadNegers avatar
Är det inte märkligt att för några decennier sen var de flesta svenskar emot kyrkan och religion. Plötsligt när vi tagit hit jävligt udda avarter av religion, då ska det uppmuntras och stöttas trots att vi tidigare sagt oss skita i religioner.

Riv alla religiösa byggnader som inte fanns här före 1900-talet.

Citat:
Ursprungligen postat av Zingo2
Var har jag skrivit att jag hatar judar? Ingen vill väl tillbaka till 30-talet, men kan du inte se likheter med SD och nazismens agerande på 30-talet? Är det inte du som är hjärntvättad av SD?

Lika mycket likheter som sossarna har med nassarna på 30-talet. En vettig nivå alltså.
Citera
2023-11-29, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coli
Skulle tro att det upplevs lika illa, eller möjligen ännu värre, om en moské byggs om till något annat jämfört med om den rivs.

Att göra om en moské till en församlingslokal för en annan religiös inriktning, till ett hunddagis eller till en trevlig pub ses nog inte som positivt det heller….
Det är möjligt men låt andra muslimer fortsätta gå dit då.

Sen håller jag med om att det är märkligt att Åkesson får så här mycket skit för ganska tama uttalande om islamism. Det visar just på att vi har stora problem med islamism i landet.
Citera
2023-11-29, 18:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Zingo2

Jag ser större likheter mellan dagens S och V med deras pro-Hamas propaganda. SD är bara sunt förnuft. Att prata om islamism är en inte ett dugg likt Hitlers demonisering av judar. Judar var inte ett hot mot Tyskland överhuvudtaget, det var rena lögner och konspirationsteorier. Islamism ÄR ett hot mot alla, Sverige har tex höjt terrorhotsnivån till hög nu och SÄPO själva säger att för islamister är nu Sverige inte bara ett ”legitimt” utan ett ”prioriterat” mål. Vi har haft svenska medborgare som mördats utomlands av islamister för att ha burit Sverigetröjor offentligt. Judar på 30-talet var inte terrorister som tvingade Tyskland höja terrorhotsnivån till högsta, dom mördade inte Tyskar i Belgien om dom bar tyska fotbollströjor, dom kastade inte sten på ambulanser, sysslade inte med grov gängkriminalitet, förnedringsrån osv, dom samlades inte i stora mobbar och skrek att dom skulle döda alla tyskar. Det fanns inte judiska terrorsekter likt IS, Hamas, Al-Qaeda osv. Inte heller judiska stater med diktatur där deras egna medborgare stenades till döds för att dom var kvinnor eller homosexuella. Det är inte alls jämförbart när Jimmie Åkesson uttalar sig om islamism och när Hitler hetsade mot hårt arbetande, hederliga judar.
Citera
2023-11-29, 20:00
Medlem
Kan inte vänta på att se Jimmie mosa ner en moské till grunden med en järnkula!
Citera
2023-11-29, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 526
Ja men "islamism" är när man vill att Islams livsstil ska gälla i samhället. Jihadism är när man vill ha våld. Så vad menas med "extremism"?

Att vilja ha sharialagar räcker för att vara extremist; iaf i förhållande till våra värderingar i väst.

Det räckte med att nämna invandringen i Sverige 2010-2012 så var du klassad som extremist...

Så, där har du nästan 50% av muslimerna i Europa.

Problemet är...att majoriteten muslimer kommer följa minoriteten när det väl gäller...alla dagar i veckan.
De är inte intresserade av att lämna Islam, MÖ och dess värderingar, de är inte intresserade av att lära sig vår kultur, vårt språk...de kommer inte gifta bort sina döttrar till svennebananer...De kommer gifta bort sin dotter till en annan muslimsk familj, var familj råkar vara lite mer extrema, vars släkt i MÖ är Islamister. Det är så Islam fungerar; grupptryck och gruppmentalitet.

Vi är inte respektfulla och rättvisa mot våra egna värderingar i väst. Islam följer inte våra värderingar, så vi ska inte ha Islam...That's life, suger för dem. Då får väl dem flytta tillbaka.
Senast redigerad av S0urce 2023-11-29 kl. 20:06.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in