2023-11-26, 14:08
Medlem
BuckshotBills avatar
Det är ju rätt som vanligt men det krockar med religionsfrihet som jag trots allt stödjer.
Citera
2023-11-26, 14:09
Medlem
Jimmies A.I Arabiska tal till Nationen
Jimmies A.I Arabiska tal till Nationen har nu fått Engelska subtitles och börjat spridas över världen med positiva komentarer!
" He speaks the truth, but I'm sure he's got a lot of opposition, especially in the media."
https://youtube.com/watch?v=JFS_EUp3KeY&si=lLGbBUn0Jo96y_SI
Senast redigerad av Rattan104 2023-11-26 kl. 14:17.
Citera
2023-11-26, 14:11
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredag2010
Klassisk vänsterdiagnos. Du har svårt att prata om problem, därmed kommer du aldrig kunna acceptera de problem som finns, och således heller inte kunna lösa något av problemen. Så har vänsterliberalismen fungerat under många år. Problem som borde ha identifierats, accepterats och lösts tidigt, har istället ignorerats. Följden är att de inte försvunnit, utan tillåtits växa, och är nu väsentligt allvarligare än om man för många år sedan pratat öppet, accepterat och arbetat med lösningar.

Man behöver självklart inte vara emot diskussioner om problem i samhället bara för att man efterlyser lite glädje och kärlek till sitt land. Du verkar också vara en jävla surmört.
Citera
2023-11-26, 14:14
Medlem
Smegmas avatar
Mycket bra tal av Åkesson. Dags att höja tonläget kring Råttorna som förpestar Sverige OCH Haggan Anderssons inavlade VALBOSKAP!!!
Citera
2023-11-26, 14:15
Medlem
colis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Mitt problem med Jimmie är att han bara drar upp sådant han hatar med Sverige och ältar det till förbannelse. Han kan väl dra upp lite grejer som är bra med Sverige nån enstaka gång? Han är en jävla surmört.

Vad tycker du själv har blivit väldigt mycket bättre under de senaste två decennierna?

Vi hade vid den tiden färre utanförskapsområden, färre arbetslösa invandrare som inte kunde svenska, färre gängkriminella, färre i fängelser och på häkten, färre skjutningar och bomber, bättre skola med fler som fick fullständiga betyg, färre hemmasittare, färre ungdomar med självskadebeteende, färre fall av hedersförtryck, färre missbrukare, kortare sjukvårdsköer, färre sjukskrivna, lägre bidragskostnader, mindre miljöförstöring, billigare mat och bostäder, lägre räntor, ingen covid, färre som kommit till Sverige med kroniska sjukdomar som TBC och HIV, bättre militärt svenskt försvar och högre kronkurs jämfört med andra valutor. .

Tja, idag har vi nog bättre telefoner, fler dataspel, bättre TV-apparater med skarpare bild med fler kanaler och kanske bättre musik och varmare klimat pga uppvärmningen globalt, vissa medicinska framsteg har också gjorts..

Men annars - vad är det under de senaste två decennierna utveckling i det svenska samhället som du tycken man ska hylla och vara glad över?? Som Åkesson också borde hylla?
Senast redigerad av coli 2023-11-26 kl. 14:20.
Citera
Medlem
Kalliss avatar
Vi behöver backa bandet, och med det kasta ut dem som inte hör hemma, buller och bång, riva deras bon i miljonprogrammet.

Riksdagen skall ges uppdraget att besluta om en sanningskommission, med rätt att utkräva straffansvar retroaktivt.
Citera
Medlem
Citat:
Man behöver självklart inte vara emot diskussioner om problem i samhället bara för att man efterlyser lite glädje och kärlek till sitt land.

Allt är en fråga om vad man tycker är prioriterat. Åkesson är den enda partiledare som pratar om Sverige som något positivt utan att försöka skönmåla totalhavererade länders kultur som något positivt bidrag till Sverige.

Citat:
Du verkar också vara en jävla surmört.
Den som gnäller här är du. Men om invektiv gentemot andra får dig att må bättre, så kör på. Det gör dig dock knappast till en bättre skribent.
Citera
2023-11-26, 14:16
Medlem
Ikkiks avatar
Kristersson borde verkligen bryta med det där extremistpartiet och gå till S. De vill ju förstöra Nato-inträdet. Nån borde "stoppa" åkezzon innan det blir värre och försent.
Citera
2023-11-26, 14:16
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brexitman
Vad menar du, att situationen i Sverige skulle vara positiv på något sätt? Det är mer eller mindre garanterat att vi står inför krig inom 50 år om inte tidigare, demografin är inte till sekulära människors fördel vi importerar människor som hatar allt vårat samhälle står för, samtidigt som stormedia och vänstern är apologister och inte vågar kritisera dessa medeltida värderingar.

Det är precis detta dysterkvist-perspektiv jag har svårt för när det kommer till Jimmie. Jag vill ha politiker som får mig att slå mig för bröstet som stolt svensk. I stället ska man vältra sig i självhat och självömkan. Så vägrar jag leva mitt liv.
Citera
2023-11-26, 14:17
Medlem
handtralalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredag2010
Klassisk vänsterdiagnos. Du har svårt att prata om problem, därmed kommer du aldrig kunna acceptera de problem som finns, och således heller inte kunna lösa något av problemen. Så har vänsterliberalismen fungerat under många år. Problem som borde ha identifierats, accepterats och lösts tidigt, har istället ignorerats. Följden är att de inte försvunnit, utan tillåtits växa, och är nu väsentligt allvarligare än om man för många år sedan pratat öppet, accepterat och arbetat med lösningar.

Nja, om det är vänster att inte gnälla utan fokusera på det positiva så är jag lätt vänster hellre än höger. Om den enda vision man har börjar med ”inte” så ska man nog fokusera på att hitta mer konstruktiva visioner. Blunda inte för problem och lös dem, absolut, men vem fan gillar en gnällspik? Bättre för sig själv och bättre för omgivningen.

Sen kan jag instämma i att det finns problem som inte åtgärdats i svenska samhället.
Citera
2023-11-26, 14:18
Medlem
handtralalas avatar
Citat:
Det är precis detta dysterkvist-perspektiv jag har svårt för när det kommer till Jimmie. Jag vill ha politiker som får mig att slå mig för bröstet som stolt svensk. I stället ska man vältra sig i självhat och självömkan. Så vägrar jag leva mitt liv.

Verkligen. Hade varit intressant att se en mätning på hur bra människor som röstar på olika partier mår. Låter inte som att det är SD-anhängarna som har det bästa livet iaf…
Citera
2023-11-26, 14:20
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coli
Vad tycker du har blivit väldigt mycket bättre under de senaste två decennierna?

Vi hade vid den tiden färre utanförskapsområden, färre arbetslösa invandrare som inte kunde svenska, färre gängkriminella, färre i fängelser och på häkten, färre skjutningar och bomber, bättre skola med fler som fick fullständiga betyg, färre hemmasittare, färre ungdomar med självskadebeteende, färre fall av hedersförtryck, färre missbrukare, kortare sjukvårdsköer, färre sjukskrivna, lägre bidragskostnader, mindre miljöförstöring, billigare mat och bostäder, lägre räntor, ingen covid, färre som kommit till Sverige med kroniska sjukdomar som TBC och HIV, bättre militärt svenskt försvar och högre kronkurs jämfört med andra valutor. .

Tja idag har vi nog bättre telefoner, fler dataspel, bättre TV-apparater med skarpare bild med fler kanaler och kanske bättre musik och varmare klimat pga uppvärmningen globalt, vissa medicinska framsteg har också gjorts..

Men annars - vad är det i de senaste två decennierna utveckling i det svenska samhället som du tycken man ska hylla och vara glad över?? Som Åkesson också borde hylla?

Nu gör du precis som Jimmie och plockar ut det som du tycker blivit sämre och ältar det. Så jävla trist sätt att leva på. Ska man gå runt hela livet och bara sura eller? Jag vägrar leva så och jag vill inte ha politiker som lever så.

Vad som blivit bättre eller sämre i Sverige finns det 1000 andra trådar om. Denna tråd handlar om Jimmies tal.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in