2023-11-26, 13:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Nickees
Problemet är att Jimmie resonerar som att Sverige och muslimer existerar i ett vakuum. Islamister = muslimer, så låter det alltid när han talar. Religionen har två miljarder utövare. Med alla sorters etniciteter, sekter och olika nivåer av utövande. Det finns nyans. Sverige är en del av ett internationellt samhälle. Allt handlar inte om Jimmies xenofobi. Som politiker har han faktiskt ansvar för hur han yttrar sig, då han som politiker representerar en del av Sverigebilden.

Jimmie är för klantig, han passar inte in i den globala arenan.

Det är ju inte islamister som är det farliga. Några enstaka bomber tror jag Sverige tål

Det farliga är islams breda inträde överallt så att säga. All skolmat och all resturangmat måste bli halal, det blir klanstyre i kommun efter kommun, och kvinnors rättigheter minskas långsamt men bestämt med någon procent om året.

Då har vi på några få år, kanske 10-15 år till, skapat ett samhälle som vridit klockan tillbaka 500-1000 år.

Om vi inte vill det, så bör man ta några obekväma beslut nu.
Citera
2023-11-26, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fredag2010
Det är väl ändå inte JÅ som valt att importera stora grupper anhängare till världens mest extrema religion? Vill man leva med Mellanösternkultur, finns många länder i Mellanöstern att välja på.

Jag är mest förvånad över dessa invandrare och flyktingar som hatar Sverige - men insisterar att bo kvar 😳
Citera
2023-11-26, 13:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Och att han har orkat jobba i motvind i årtionden. Trots mordhoten, begränsat privat liv, officiellt hånande, uteslutning etc.

Det är ett under att han orkar gå upprätt..
Glöm heller inte bort alla oss väljare som fortfarande är kvar och inte lät oss skrämmas iväg av sossepropagandan om att vi alla är rasister. Sossarna har kört med ett så extremt fulspel, offrat sitt eget folk för att makten går före allt. Nu verkar det som att de flesta svenskar har vaknat och med klara ögon ser vad det här partiet har gjort med vårt land. Sossarna har spottat i motvind och nu är det i stället en skam att lägga sin röst på dom.

Fler blir det som kommer ge sin röst åt SD för nu har alla fattat att du är inte rasist för att du lägger din röst på ett parti som kämpar för svenska folkets bästa. SD är en livboj de som vill överleva simmar mot.
Citera
2023-11-26, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
1985 tydligen! Fick precis lära mig det. Då behövde ingen vara rädd. Våldtäkter och rån existerade inte och ingen behövde låsa dörren. Och Europe var precis på väg att slå igenom ordentligt.

Antalet anmälda våldtäkter år 1985 ca 600. Antalet förra året: 9635.
Citera
2023-11-26, 13:47
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Du läser och lyssnar selektivt. Därför förblir du i mörkret med dina negativa tankar.

JÅ ÄLSKAR public service och anser att det får kosta. Han ÄLSKAR Melodifestivalen 🎼.

Vem läser och lyssnar INTE selektivt menar du?

Oftast då jag råkar se Jimmie uttala sig om nåt är det i nåt nyhetssammanhang och då är min bestämda uppfattning att han ALLTID är negativ mot nåt i Sverige. Men tack för att du kom med exempel på sådant han gillar. Vet också att han lirar synth i bandet Bedårande barn så förmodligen gillar han även musik men det är ett sidospår.
Citera
2023-11-26, 13:47
Avstängd
Slutaljugnubogs avatar
Citat:
Jag är mest förvånad över dessa invandrare och flyktingar som hatar Sverige - men insisterar att bo kvar 😳
Vilka menar du?
Jag ser inga Sverige hatande invandrare och jag bor fan i Stockholm.
Visst blattar har andra flaggor på skolavslutningar osv men dom bor ju härför att dom gillar Sverige som land mer än tex Iran. Men man kanske uppskattar att åka till mormor i Beirut en gång om året men hatar inte Sverige för det. Det är en tråd sanning att invandrare hatar svenskar i allmänhet men det är en sanning att vitmakt kulturen börjar normaliseras i Blåögda kretsar.
Citera
2023-11-26, 13:49
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Antalet anmälda våldtäkter år 1985 ca 600. Antalet förra året: 9635.

Ja då är det helt säkert så att det enbart inträffade 600 våldtäkter det året.
Citera
2023-11-26, 13:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Vem läser och lyssnar INTE selektivt menar du?

Oftast då jag råkar se Jimmie uttala sig om nåt är det i nåt nyhetssammanhang och då är min bestämda uppfattning att han ALLTID är negativ mot nåt i Sverige. Men tack för att du kom med exempel på sådant han gillar. Vet också att han lirar synth i bandet Bedårande barn så förmodligen gillar han även musik men det är ett sidospår.
Åkesson ÄLSKAR Sverige, det är ju därför han kämpar för landets bästa. Hur har du missat det?
Citera
2023-11-26, 13:50
Medlem
För mig är det ofattbart att någon Svensk kan tycka att detta inte är en bra idé. Det är väl självklart att moskéer som sprider falsk information och vill Sverige illa inte ska få fortsätta, detta kan vara mycket allvarligt och farligt för svensken om det får fortsätta.
Citera
2023-11-26, 13:51
Medlem
Det glädjer mig mitt i allt mörker att jimmie står upp för oss svenskar..och oavsett vad Aftonbladet och andra skriver så växer sd val efter val..tänk bara vad nära vi är just nu..nästa val så tror jag det kommer gå hela vägen..all islam skit ska rivas och majoriteten utvisas eller fängslas.
Citera
2023-11-26, 13:51
Medlem
crawlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Benny98
Jag tycker det är jättebra att Turkiet reagerar på uttalandet och jag hoppas att Erdogan blir rasande. Det är en testballong på hur stark vår demokrati är. Kommer Turkiet att lägga sig i vad svenska partiledare får säga? Då är det inte meningsfullt att bli medlemmar i NATO, då är Turkiet en diktatur som är lika illa som Ryssland.

Låt oss vara ärliga, det Svenska medlemskapet är föremål för en osmaklig basarhandel mellan Turkiet och USA. Turkarna skiter i om Sverige blir medlemmar, de vill ha ut så mycket som möjligt den enda gången på decennier som västvärlden verkligen behöver någonting från Turkiet.

Det ligger mycket i det du skriver. Hela cirkusen kring NATO ger en väldigt väldigt dålig smak i munnen, och jag tycker att förhandlingstaktiken (i realiteten en uppvisning i förnedring) än så länge varit under all kritik. Vi ska våga stå upp för idén om ett modernt sekulärt samhälle öppet för alla. Ett samhälle som inte ska kröka rygg inför ljusskygga ideologier med rötterna i auktoritära ideologier som använder religion som ett vapen. Det enda sättet att göra detta på är genom brutal ärlighet och tydlighet.

Vi ska absolut välkomna andra människor in i vår gemenskap, men också vara tydliga med hur den gemenskapen ser ut - inte tvärtom.
Citera
2023-11-26, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RollonHomie
Glöm heller inte bort alla oss väljare som fortfarande är kvar och inte lät oss skrämmas iväg av sossepropagandan om att vi alla är rasister. Sossarna har kört med ett så extremt fulspel, offrat sitt eget folk för att makten går före allt. Nu verkar det som att de flesta svenskar har vaknat och med klara ögon ser vad det här partiet har gjort med vårt land. Sossarna har spottat i motvind och nu är det i stället en skam att lägga sin röst på dom.

Fler blir det som kommer ge sin röst åt SD för nu har alla fattat att du är inte rasist för att du lägger din röst på ett parti som kämpar för svenska folkets bästa. SD är en livboj de som vill överleva simmar mot.

Det har varit förvirrande för tv-tittare att lyssna på vänsterns beskrivning av svenska förorter när den bilden inte har motsvarat bilden man har sett från köksfönstret 😳.

Men det har tagit TID att vända riktning och inse verkligheten. Nu går det inte att vända tillbaka. Nu är folk i alla traditionella partier förbannade över bluffen.

Högern har ju också bluffat: ”öppna ditt hjärta” och låt den billiga arbetskraften strömma in..

Men även högern insåg att bygga med fisk kostar mer i slutändan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in