2023-11-22, 14:53
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JebanaSmata
Jeg er enig med deg, politiet er som regel ganske tilbakeholdne med informasjon selv i de sakene der gjerningsperson melder seg selv etter et drap og mye av saken i praksis er oppklart. Ser at enkelte er veldig uenig i det du sier her, men ser ikke så mange argumenter utover hva folk synes eller føler.
Ja och när utgångspunkten är att det här måste vara ett mycket större ärende än vad det är för att polisen har varit så tyst så är det bara konstigt att se att polisen faktiskt inte har varit tyst i det här fallet...
Citera
2023-11-22, 17:07
Medlem
Nottelitens avatar
Från Vg :
Identiteten til den spanske mannen ble misbrukt til å lokke drapsofferet Jonas Aarseth Henriksen (30) i en felle. Nå snakker han ut i VG.

– Saken har vært veldig vanskelig for meg. Det er en alvorlig sak å bli koblet til, sier den spanske mannen til VG.

Om morgenen 17. august i år kjørte lastebilsjåføren Jonas Aarseth Henriksen (30) fra Hønefoss til et hytteområde i Nes i Ådal. Der skal 30-åringen ha trodd at han hadde avtalt en jobb med en mann fra Drammen, som opprinnelig kommer fra Spania.
länk till artikeln :
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...pet-ubehagelig
Citera
2023-11-22, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Martinensen
Jeg vil si Politiet har vært mye i media, men at de har vært mystiske. Mye "ingen kommentar" .
Det er det jeg mener også. Alt de sier er at det er en kompleks sak som krever lang etterforskning.
Citera
2023-11-23, 13:34
Medlem
Ny episode med krimpodden. Tror den kan være bra.
Citera
2023-11-23, 18:07
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ny episode med krimpodden. Tror den kan være bra.

rekommenderas klart till alla som är intresserade av fallet, även om det inte var något särskilt nytt i det så var det hörbart...
Citera
2023-11-23, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
rekommenderas klart till alla som är intresserade av fallet, även om det inte var något särskilt nytt i det så var det hörbart...
Yup. Jeg la merke til at sjalusi var hovedsporet, men de var åpne for flere motiver.

Merkelig nok utelukket de forsikringssaken (brannene). Det føltes litt kunstig. På en eller annen måte er de sikkert koblet til saken.
Citera
2023-11-23, 23:07
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Yup. Jeg la merke til at sjalusi var hovedsporet, men de var åpne for flere motiver.

Merkelig nok utelukket de forsikringssaken (brannene). Det føltes litt kunstig. På en eller annen måte er de sikkert koblet til saken.

Ja, men det enda vi vet om som har med bränderna att göra än är att någon som inte har med dem att göra blev upprörd över att Jonas tystet på andra i det fallet...
Citera
2023-11-23, 23:52
Medlem
Citat:
Ja, men det enda vi vet om som har med bränderna att göra än är att någon som inte har med dem att göra blev upprörd över att Jonas tystet på andra i det fallet...

Kan vel godt hende noen av de siktede var innblandet i brannen.. vi vet vell kun at de 2 misstenkte ikke hadde noe med det påfølgende hærværket++ og drapet og gjøre.

Jeg tror ikke hverken sa eller sjeik tennte på selv
Citera
2023-11-23, 23:56
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generell1
Kan vel godt hende noen av de siktede var innblandet i brannen.. vi vet vell kun at de 2 misstenkte ikke hadde noe med det påfølgende hærværket++ og drapet og gjøre.

Jeg tror ikke hverken sa eller sjeik tennte på selv

är en anledning till att jag skrev "det enda vi vet ännu" och inte vad som är säkert eller något sånt...
Citera
2023-11-24, 17:05
Medlem
Citat:
Inkludert de som har besøkt tråden her fra utlandet, er opptatt av brannene... kan høres ut som en langvarig konflikt med mange elementer.
Citera
2023-11-24, 17:52
Medlem
Citat:
Inkludert de som har besøkt tråden her fra utlandet, er opptatt av brannene... kan høres ut som en langvarig konflikt med mange elementer.

Hvorfor gjøre det så komplisert.. J ble drept pga en sjalu psykopat som ikke taklet at J hadde vært på dama hans noen år forut. Det er nevnt før i tråden at det rabla for KØS, da han fant damas gamle mobil, med upassende innhold.

Psykopaten ville plage livet av sin forgjenger, og bestilte terror mot J over en lav sko. Han ville ødelegge Jonas sine nerver, han ville ødelegge firmaet, han ville ødelegge utstyret hans. Han var slu, og gamblet på at J trodde dette hadde med Ben Redic, SA og brannene og gjøre. Dette lykkes KØS tilsynelatende med, men veldig stygt gjort mot to av sine kompiser (slik jeg har forstått det)

Selv om våpen i forkant var kjøpt og overlevert til klovnene fra Østerdalen, er det innlysende at ett drap ikke var meningen denne dagen. Våpen gir kriminelle det psykologiske overtaket. Meningen var nok å banke Jonas helseløs der oppe ved hytta. Men de møtte nok massiv motstand, og våpenet ble benyttet som en slags nødverge for GM. Hvem vet, men Voldmo hadde sikkert brukket nesa da han dro der ifra.
Citera
2023-11-24, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ronsangel
Hvem vet, men Voldmo hadde sikkert brukket nesa da han dro der ifra.
Var ikke Politiet hjemme hos ham samme kvelden. Isåfall ville de sett det og gjort grundige undersøkelser forhåpentligvis.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in