Citat:
Ursprungligen postat av
Notteliten
Från Vg :
Identiteten til den spanske mannen ble misbrukt til å lokke drapsofferet Jonas Aarseth Henriksen (30) i en felle. Nå snakker han ut i VG.
– Saken har vært veldig vanskelig for meg. Det er en alvorlig sak å bli koblet til, sier den spanske mannen til VG.
Om morgenen 17. august i år kjørte lastebilsjåføren Jonas Aarseth Henriksen (30) fra Hønefoss til et hytteområde i Nes i Ådal. Der skal 30-åringen ha trodd at han hadde avtalt en jobb med en mann fra Drammen, som opprinnelig kommer fra Spania.
länk till artikeln :
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...pet-ubehagelig
Litt mer fra artikkelen:
«– Det er skikkelig ubehagelig at noen har brukt mitt navn for å skaffe seg SIM-kort i en sak jeg ikke vet eller kan noe om, fortsetter han.
Politiinspektøren understreker at mannen er sjekket ut av saken og har havnet inn i den helt uskyldig.
– Det er hans identitet som er blitt brukt til å opprette et telefonabonnement, sier han.
VG har tidligere skrevet at politiet mener at det var en drapssiktet mann fra Rena som kommuniserte med spanjolens identitet.»
Synes ikke dette passer helt med hvor amatørmessig resten ser ut til å være. Å stjele noens identitet, opprette et abonnement i deres navn og så bruke dette nummeret til å kommunisere, det får de til, men ikke å få med seg buksene sine fra åstedet. Litt rart.