Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-07-02, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lotepusen
Tillater meg å sitere fra artikkelen du lenket til:
Mandag ble det kjent at den såkalte «taggeren», også omtalt som «seileren», som er tiltalt for skadeverk og trusler i Jonas-saken, også er tiltalt for å ha kommet med trusler mot Ringerikes Blad. Truslene startet å komme 10. november i 2023, etter at Ringerikes Blad omtalte mannen i forbindelse med Jonas-saken.

«Det er en bombe i bygget deres», hadde han skrevet i e-post til dem, etter å først ha vært truende i flere e-poster direkte til avisredaktøren.

– Jeg fikk raskt respons fra en kollega, og etter noen flere meldinger fra vedkommende, tok jeg kontakt med politiet. Jeg opplevde at vi ble tatt på alvor av politiet, sier Bjerkehagen.

Så fint at politiet tar trusler til media på alvor. Det var jo noe ganske annet da Jonas ble truet. Jeg er spent på hva Spesialenheten finner ut i sin etterforskning av politiet i Sør-Øst…

Ja seff ikke noe problem✌️ Er nok mange som ikke har + Men blir spennende og se hva anker ender med.
Citera
2025-07-04, 12:47
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lotepusen
Tillater meg å sitere fra artikkelen du lenket til:
Mandag ble det kjent at den såkalte «taggeren», også omtalt som «seileren», som er tiltalt for skadeverk og trusler i Jonas-saken, også er tiltalt for å ha kommet med trusler mot Ringerikes Blad. Truslene startet å komme 10. november i 2023, etter at Ringerikes Blad omtalte mannen i forbindelse med Jonas-saken.

«Det er en bombe i bygget deres», hadde han skrevet i e-post til dem, etter å først ha vært truende i flere e-poster direkte til avisredaktøren.

– Jeg fikk raskt respons fra en kollega, og etter noen flere meldinger fra vedkommende, tok jeg kontakt med politiet. Jeg opplevde at vi ble tatt på alvor av politiet, sier Bjerkehagen.

Så fint at politiet tar trusler til media på alvor. Det var jo noe ganske annet da Jonas ble truet. Jeg er spent på hva Spesialenheten finner ut i sin etterforskning av politiet i Sør-Øst…

Man er en god amøbe hvis man ringer inn bombetrussel til en avisredaksjoner fordi man er blitt omtalt.
En gjeng med hillbillyer som tydeligvis tror de er Pablo Escobar. Jeg pleier å si at det skal ikke mer til enn at det klikker for én idiot før helvete kan være løs. Her har det tydeligvis klikket for en hel gjeng tullinger.

Tenker ellers at politiet begynte å innse realitetene da de sto der med liket av Jonas. De har vel stort sett vært opptatt med bråk utenfor de lokale pubene, og vant til at himert er det vanligste rusmiddelet.

Det er forøvrig topp at Riksadvokaten anket dommene. Håper de skyldige får de straffene de bør ha. Samfunnet må beskyttes mot sånne folk.
Citera
2025-07-08, 07:45
Jeg ser som nevnt i forrige innlegg at spesialenheten skal se på saken og merker meg at dette også står omtalt på politiforum. Fint at saken blir etterforsket av spesialenheten også.
Ser de skal vurdere «politiets håndtering av beskyttelsestiltak» også og det er bra.

Kopi under fra politiforum:

https://www.politiforum.no/jonas-drapet-spesialenheten-starter-etterforskning-av-sorost-politidistrikt/278377

Jonas-drapet: Spesialenheten starter etterforskning av Sørøst politidistrikt
Spesialenheten starter etterforskning av Sør-Øst politidistrikt for håndtering av straffesaker som Jonas Aarseth Henriksen ble utsatt for, før han ble drept.

Politihuset i Tønsberg er hovedsetet i Sør-Øst politidistrikt (illustrasjon). Foto: Erik Inderhaug

NTB NYHETER
Publisert 30.06.2025 - 14:00

Jonas Aarseth Henriksen ble drept i august 2023. 30-åringen hadde status som fornærmet i en rekke saker før han ble funnet død.
Ingen av sakene er oppklart, til tross for at Henriksen hadde anmeldt hærverk, ildspåsettelser og vold til politiet.

I juni ble to menn dømt for drapet på Aarseth Henriksen.
Sørøst politidistrikt har på eget initiativ oversendt en intern evalueringsrapport til Spesialenheten der politiets innsats før drapet blir evaluert.
Spesialenheten har gjennomgått evalueringsrapporten. Etter en helhetlig vurdering av rapporten, de anmeldte straffesakene, dommen og det faktum at Aarseth Henriksen ble drept velger de å iverksette etterforskning.

– Spesialenheten vil gjennom etterforskningen søke å avdekke hvorvidt politiets arbeid og systemer har ivaretatt og fanget opp sammenhengene i sakene knyttet til Aarseth Henriksen. I forlengelsen av dette vil politiets håndtering av beskyttelsestiltak vurderes, sier André Lillehovde van der Eynden, advokat på verv for Spesialenheten.

Kopi slutt

Jeg ser det også ligger pressemelding på hjemmesiden deres her med flere detaljer:

https://www.spesialenheten.no/arkiv/spesialenheten-iverksetter-etterforsking-mot-sor-ost-politidistrikt-for-handtering-av-straffesaker-f orut-for-drapet-pa-jonas-aarseth-henriksen/
Senast redigerad av JackBauer789 2025-07-08 kl. 08:00.
Citera
2025-07-09, 13:24
Medlem
Spesialenheten for henleggelse er på saken. 😒
Citera
2025-07-13, 10:25
Citat:
Ursprungligen postat av Nordsia
Skulle tro dette havnet inn under identitetstyveri. Med strafferamme opp til to år.
Mulig det. Uansett slik jeg leser generelt i saker om identitetstyveri så er det uklart om mye som har skjedd. Ofte henlegges slike saker for de er for tidkrevende for politiet å etterforske. Men det er min generelle betraktning og gjelder ikke dette konkrete tilfellet her da.
Citera
2025-07-18, 06:30
Kronikk skrevet av de pårørende

https://www.nrk.no/ytring/uforstaelige-strafferabatter-1.17486718

Kopi av overskrift/ingress:

KRONIKK
Uforståelige strafferabatter
For oss i familien er det ingenting som kan erstatte tapet av Jonas, men en rettferdig dom kunne gjort det litt lettere å bære.

Kan det virkelig være slik at de som har vedtatt våre lover, har lagt opp til et system hvor det lønner seg å utføre flere kriminelle handlinger, spør familien til Jonas Aarseth Henriksen (bildet).

Elin Aarseth – Mamma
Mamma

Ivar Borgen – Stefar
Stefar

Publisert i går kl. 17:37

17. august 2023 ble Jonas Aarseth Henriksen brutalt drept, etter lang tids terrorisering, forfølgelse og hærverk, både mot han selv og de to selskapene han eide og driftet.

For oss fremstår det både underlig, urettferdig og uforståelig at det gis kvantumsrabatt i norsk rettsvesen. Det blir omtrent som å gå i dagligvarebutikken, du får rabatt på volum. «Gjør tre brekk, sitt inne for to.»

I vår sak opplever vi at alt Jonas ble utsatt for av fysisk og psykisk forfølgelse og terror før drapet, ikke medfører straff. Gjerningspersonene får ingen – eller svært begrenset – straff for dette, som følge av denne rabattpraksisen.
Senast redigerad av JackBauer789 2025-07-18 kl. 06:58.
Citera
2025-07-20, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JackBauer789
Kronikk skrevet av de pårørende

https://www.nrk.no/ytring/uforstaelige-strafferabatter-1.17486718

Kopi av overskrift/ingress:

KRONIKK
Uforståelige strafferabatter
For oss i familien er det ingenting som kan erstatte tapet av Jonas, men en rettferdig dom kunne gjort det litt lettere å bære.

Kan det virkelig være slik at de som har vedtatt våre lover, har lagt opp til et system hvor det lønner seg å utføre flere kriminelle handlinger, spør familien til Jonas Aarseth Henriksen (bildet).

Elin Aarseth – Mamma
Mamma

Ivar Borgen – Stefar
Stefar

Publisert i går kl. 17:37

17. august 2023 ble Jonas Aarseth Henriksen brutalt drept, etter lang tids terrorisering, forfølgelse og hærverk, både mot han selv og de to selskapene han eide og driftet.

For oss fremstår det både underlig, urettferdig og uforståelig at det gis kvantumsrabatt i norsk rettsvesen. Det blir omtrent som å gå i dagligvarebutikken, du får rabatt på volum. «Gjør tre brekk, sitt inne for to.»

I vår sak opplever vi at alt Jonas ble utsatt for av fysisk og psykisk forfølgelse og terror før drapet, ikke medfører straff. Gjerningspersonene får ingen – eller svært begrenset – straff for dette, som følge av denne rabattpraksisen.
Bra kronikk

Noen må si sannheten om strafferabattene
Citera
2025-08-17, 19:26
Medlem
Nottelitens avatar
Från Nrk :
Hedrer Jonas' minne ved å oppfylle unges lastebil-drømmer
Søndag arrangeres minnemarkering og åtte personer får dekket deler av førerkortet til lastebil. Alt for at minnet etter Jonas Aarseth Henriksen skal leve videre.
länk till artikeln :
https://www.nrk.no/buskerud/to-ar-siden-jonas-aarseth-henriksen-ble-drept_-minnefondet-hans-hjelper-unge-inn-i-transportbransjen -1.17526578
Citera
2025-08-17, 23:13
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
Från Nrk :
Hedrer Jonas' minne ved å oppfylle unges lastebil-drømmer
Søndag arrangeres minnemarkering og åtte personer får dekket deler av førerkortet til lastebil. Alt for at minnet etter Jonas Aarseth Henriksen skal leve videre.
länk till artikeln :
https://www.nrk.no/buskerud/to-ar-siden-jonas-aarseth-henriksen-ble-drept_-minnefondet-hans-hjelper-unge-inn-i-transportbransjen -1.17526578
LastebilJonas Minnefond: Ja det var fint gjort av familien. Bra!
Citera
2025-08-18, 16:54
Medlem
Når skal saken opp igjen?
Citera
2025-09-12, 17:19
Medlem
En mann i 30-årene er tiltalt for trusler mot flere i familien til Jonas Aarseth Henriksen, som ble drept i august 2023.

Truslene skal ha blitt framsatt i april i år, hvor mannen ifølge tiltalebeslutningen sendte flere truende meldinger på Messenger til en i familien vedrørende et annet familiemedlem, skriver Ringerikes Blad.

https://www.tv2.no/direkte/jpybz/siste-nytt/68c42aeef622fb14fdb3499d/ringeriks-blad-mann-tiltalt-for-trusler-mot-familien-til-drapsofferet-jonas-aarseth-henriksen
Citera
2025-09-17, 17:59
Medlem
En link i denne saken omtalte datoen 15.august 2023, og da koblet jeg det mot noe jeg har lest her inne, har jeg rett?

"En mann fra Hønefoss og en mann fra Hole er tiltalt for grov narkotikakriminalitet av en meget betydelig mengde."

https://www.ringblad.no/mener-hole-mann-og-honefoss-mann-deltok-i-narko-nettverk/s/5-45-2107279

https://www.ringblad.no/ransaket-adresse-i-honefoss-mann-ble-satt-i-varetekt/s/5-45-1736815
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in