2023-10-18, 18:45
Medlem
IvanDF2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torran
Yeeez! Du kan din skit, jag hade faktiskt turen att dricka en Pol Roger Sir Winston Churchill 2006 för några månader sedan. Bästa champagnen jag provat och då har jag ändå en ganska meriterande samling (eller ja framtid samling) som jag ärver när min morfar går bort. Morfar har samlat viner sedan 80-talet när han gjorde karriär liksom mig inom finans. Tror det är ca 2000 flaskor, mestadels viner från Barolo där han bott i många år, men även en del röda från Bourgogne och amerikanska vita chardonnays!

Skaffa dina 50 inlägg så skickar jag ett PM med ort och tid vi ska dricka vin. Efter årsskiftet blir det isf pga nykerist

Mvh
Torran

Ja, jag måste fan kirra de där inläggen! Den där samlingen, den måste vara värd många nollor?
Citera
2023-10-18, 18:47
Medlem
IvanDF2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zantori
Nu undrar man hur det går för dig, Ivan! Har du glömt bort lösenordet?

Haha, nejdå!

Jag har blivit lite avbruten bara. Dels av en rätt stor jobbgrej utanför Sverige, dels på det privata planet (fast positivt). Men nu så, nu är jag tillbaka! Satte 200 mg Mast och 200 mg Testo i lilla schinkan tidigare i dag.
Citera
2023-10-18, 19:10
Medlem
torrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IvanDF2
Ja, jag måste fan kirra de där inläggen! Den där samlingen, den måste vara värd många nollor?

Jajo! Det blir nog ganska bekvämt om man hade sålt av den. Men hans önskan är att jag förvaltar den. Så det blir köpa nya och sälja gamla. Men du och jag kan ju ”råka” dela på några flaskor en skön Fredagskväll! Vilket är ditt favoritland eller druva? Så ska jag se till att Farbror Ivan har en flaska väntandes på honom

Mvh
Torran
Citera
2023-10-20, 21:39
Medlem
IvanDF2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torran
Jajo! Det blir nog ganska bekvämt om man hade sålt av den. Men hans önskan är att jag förvaltar den. Så det blir köpa nya och sälja gamla. Men du och jag kan ju ”råka” dela på några flaskor en skön Fredagskväll! Vilket är ditt favoritland eller druva? Så ska jag se till att Farbror Ivan har en flaska väntandes på honom

Mvh
Torran

Jag fattar. Det där ÄR ett alldeles, alldeles speciellt arv. Jamen att "råka" dela några flaskor skulle sitta väl vara väldigt...rätt?

Vi vänder på det. Jag är en blaskig kille. Jag gillar lätta saker. Från dofter till vin. Jag är mer torr och brödig än vad jag är fyllig och tung. Det är ingen slump att jag gillar Pol Roger och Bollinger. För de två ligger oerhört nära varandra. Går vi in på vitt vin så gillar jag Chablis, röda viner köper jag ofta Beaujolais. Men när det blir för mycket ek så - fixar jag det inte. Sneddar vi över till whiskey klarar jag inte av de märken som luktar nytjärad brygga. Nu dricker jag sällan whiskey men OM jag gör det så är mina två favoriter Oban och Dalwhinnie och...

...okey, det här kvalar lätt (LÄTT!) som den mest udda konversationen i kurrapporters historia, haha!
Citera
2023-10-22, 08:47
Medlem
IvanDF2s avatar
SÖNDAG OCH PASS 1 AV 2: CHECK!

Efter ett längre (2-3 veckor) uppehåll var det nu dags för ett bröstpass. Vilan har gjort underverk för min krånglande axel! Det blev ett bra pass. Jag höll igen både på antal set och vikter men avslutade ändå passet genomsvettig och andfådd.

I eftermiddag blir det ben eller rygg. Det beror lite på hur många/få andra människor som är där och vilka maskiner som ser ut att bli upptagna länge. Men det brukar sällan vara fler än 4-5 som tränar samtidigt en söndag. Antar att de flesta ligger hemma bakfulla och trycker i sig pizza.

Nu strax ska jag mata min högra skinka med 200 mg Testo C och 200 mg Mast. Jag kommer köra totalt 400 mg ew nu med stick på söndagarna. Får se om jag kanske rent av använder mig av det här upplägget året ut. För att sedan i januari smaska på med mer godis.

Hm, kanske att jag tar en löprunda vid lunchtid. Det är en seg söndag utan någon inplanerat. Kan lika gärna göra något vettigt av den och köra tre pass.

Apropå att köra: Kör hårt! // Ivan
Citera
2023-10-22, 12:22
Medlem
torrans avatar
Citat:
Jag fattar. Det där ÄR ett alldeles, alldeles speciellt arv. Jamen att "råka" dela några flaskor skulle sitta väl vara väldigt...rätt?

Vi vänder på det. Jag är en blaskig kille. Jag gillar lätta saker. Från dofter till vin. Jag är mer torr och brödig än vad jag är fyllig och tung. Det är ingen slump att jag gillar Pol Roger och Bollinger. För de två ligger oerhört nära varandra. Går vi in på vitt vin så gillar jag Chablis, röda viner köper jag ofta Beaujolais. Men när det blir för mycket ek så - fixar jag det inte. Sneddar vi över till whiskey klarar jag inte av de märken som luktar nytjärad brygga. Nu dricker jag sällan whiskey men OM jag gör det så är mina två favoriter Oban och Dalwhinnie och...

...okey, det här kvalar lätt (LÄTT!) som den mest udda konversationen i kurrapporters historia, haha!

Gött att höra! Du har koll på dina grejjer! Finns en del viner från Chablis vi kan köra på isåfall och sedan tror jag du hade gillat några av vinerna från producenten Domaine Perrot Minot. De är ju klassiska röda bourgogner, så du får mycket inslag av varma röda bär och ek. Men de vinerna är extreeemt välbalanserade, så det blir inte ”för mycket ek” utan endast en perfekt underton.

Gällande whisky så kommer vi inte kunna dricka det tillsammans isåfall. Jag vill att det ska smaka lika mycket rök som om du la näsan i en 80-årig tants askfat haha.. vill ha en käftsmäll med andra ord.

Nu fortsätter vi gnugga! Kör hårt!

Mvh
Torran
Citera
2023-10-22, 14:54
Medlem
Citat:
SÖNDAG OCH PASS 1 AV 2: CHECK!

Efter ett längre (2-3 veckor) uppehåll var det nu dags för ett bröstpass. Vilan har gjort underverk för min krånglande axel! Det blev ett bra pass. Jag höll igen både på antal set och vikter men avslutade ändå passet genomsvettig och andfådd.

I eftermiddag blir det ben eller rygg. Det beror lite på hur många/få andra människor som är där och vilka maskiner som ser ut att bli upptagna länge. Men det brukar sällan vara fler än 4-5 som tränar samtidigt en söndag. Antar att de flesta ligger hemma bakfulla och trycker i sig pizza.

Nu strax ska jag mata min högra skinka med 200 mg Testo C och 200 mg Mast. Jag kommer köra totalt 400 mg ew nu med stick på söndagarna. Får se om jag kanske rent av använder mig av det här upplägget året ut. För att sedan i januari smaska på med mer godis.

Hm, kanske att jag tar en löprunda vid lunchtid. Det är en seg söndag utan någon inplanerat. Kan lika gärna göra något vettigt av den och köra tre pass.

Apropå att köra: Kör hårt! // Ivan
Så ja! Kul att du är back on track och att axeln verkar vara okej igen! Nu när du har varit frånvarande från träningen så skulle jag gärna vilja höra hur träningsvärken känns imorgon, det är nästan som att man känner sig som en nybörjare igen gällande värken. Iallafall känns det så för mig när jag varit borta från träningen och får en sån jävla brutal träningsvärk så det nästan gör ont, but i like it.
MVH
Citera
2023-10-23, 04:46
Medlem
IvanDF2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zantori
Så ja! Kul att du är back on track och att axeln verkar vara okej igen! Nu när du har varit frånvarande från träningen så skulle jag gärna vilja höra hur träningsvärken känns imorgon, det är nästan som att man känner sig som en nybörjare igen gällande värken. Iallafall känns det så för mig när jag varit borta från träningen och får en sån jävla brutal träningsvärk så det nästan gör ont, but i like it.
MVH

Tackar! Ja, att axeln mår bra känns som en riktigt stor seger. Jag har varit orolig över den. Men trots både ett bröstpass och ett ryggpass i går känner jag inte alls av den. Jag har lätt träningsvärk i pecsen. Ryggen: Känns att jag tränade i går men inte mer än så. Jag hade faktiskt förväntat mig mer träningsvärk. Precis som du bara älskar jag att få det! Då blir jag konstant påmind om att jag har lyckats trasat sönder muskelfibrer.

Nu ska jag dra i mig en pwo och dra till gymet. Ben står på schemat
Citera
2023-10-23, 06:29
Medlem
Citat:
Tackar! Ja, att axeln mår bra känns som en riktigt stor seger. Jag har varit orolig över den. Men trots både ett bröstpass och ett ryggpass i går känner jag inte alls av den. Jag har lätt träningsvärk i pecsen. Ryggen: Känns att jag tränade i går men inte mer än så. Jag hade faktiskt förväntat mig mer träningsvärk. Precis som du bara älskar jag att få det! Då blir jag konstant påmind om att jag har lyckats trasat sönder muskelfibrer.

Fucking go brother! Så skönt när kroppen och musklerna reagerar på helt rätt sätt
Citera
2023-10-23, 06:33
Medlem
IvanDF2s avatar
DET BLEV ETT ANDRA PASS I GÅR EM OCH NU: CHECK PÅ DEN HÄR VECKANS FÖRSTA!

Jag körde rygg i går eftermiddag. Blev förvånad över att jag inte tappat mer i styrka efter 3 veckors vila. Det var motiverande i sig. Det blev mina vanliga, fyra stapelvaror:

- Pullsdowns i maskin med fria vikter
- T-bar
- Latsdrag med brett grepp (även om jag föredrar V-handtag)
- Sittande rodd med medelbrett grepp

Vanligtvis brukar jag addera till 1-2 kompletterande övningar, oftast pullovers. Men jag vill inte fresta på min axel i onödan.

Jag kom precis hem efter att varit en snabb vända (ska strax in i ett tidigt möte pga tidsskillnader) och kört röv och ben. 17 set på 25 minuter. Hann inte med vader så får se om jag kastar in ett extra pass för dom i eftermiddag + biceps och mage. Vi får se.

Är nu tillbaka i mitt vanliga kostupplägg för att bli av med fett: Periodisk fasta, LCHF, kaloriunderskott och ca 200 gram protein per dag.

Nu kör vi hårt! // Ivan
Citera
2023-10-23, 17:18
Medlem
Citat:

Ja alltså, det kanske bara var till din fördel att inte få nån enorm värk, who knows?
När du nämner pwo så måste jag bara fråga, funkar det ens? Jag har aldrig provat på det tidigare för jag har inte känt av nödvändigheten överhuvudtaget. Här trycker man susta men inte ens provat på pwo nä men, är det bra att införskaffa kanske?
MVH
Citera
2023-11-23, 14:21
Medlem
IvanDF3s avatar
Oj! Blev jag inloggad nu som IvanDF2?!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem