2023-10-02, 08:51
Medlem
IvanDF2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torran
Gubbar! Ny månad och nya möjligheter nu! Torran har koll på er, inte mer bulldeg nu utan dags att börja nöta. Tänk på varför ni började med det hela och vilka ambitioner ni har!

Drar ni båda en fläckfri vecka så sätter jag mig och börjar skriva på min nya kurrapport! Ja, juste! Torran is back in biz och ska bli krallig igen. Nu kör vi grabbar och inte mer jävla bulldeg nu!

Mvh
Torran

Jamen såja, now we pratar! Bjucka på lite förhandsinformation, hur går tankarna med upplägg, preppval, dos mm!

Jag blev så irriterad på bulldegen Ivan i går att jag körde två gympass och en löprunda. Man ska inte underskatta aggression och revanschlystnad som drivkrafter. Jag skriver det här med träningsvärk i latsen. För de åkte på duktigt med "jag är trött på att känna mig som en fittig bulldeg"-ilskan
Senast redigerad av IvanDF2 2023-10-02 kl. 08:58.
Citera
2023-10-02, 09:13
Medlem
IvanDF2s avatar
MÅNDAG OCH NYA TAG!

Satte 2 ml olja i går i höger skinka. Testo 300 mg och Mast 200 mg. Har faktiskt lite PIP. Eller snarare det fortfarande känns som jag har en stenkula där jag satte sticket. Inte oljornas fel. Jag har aldrig fått ens minsta antydan av pip med något jag beställt från V*xtg*ranten. Det var tvärtom om jag som flera gånger vispade runt med nålen. Detta på grund av min inflammerade, högra axel. Nåja, det är inte hela världen.

Jag velar fortfarande med upplägget okt-dec. I ena stunden vill jag ösa på lite och sätta 300 mg Testo e3d och 200 mg Mast e6d. Det blir 1 gram i veckan. I nästa sekund tänker jag att jag ska ta det lite lugnare och kanske rent av sätta 200 mg Testo och 200 mg ew. Dvs skära ner till 400 mg i veckan. Att jag svänger så här beror antagligen på att jag varit lite off i drygt en vecka. Jag har inte haft min normala Warrior-energi eller krigarfokus. Jag antar att de psykologiska mekanismerna i mitt undermedvetna då inte heller fullt ut känner för att ösa på med 4000 mg i månaden. Jag får helt enkelt se hur det känns närmsta tiden. Hittills och i alla år har min kropp alltid varit bra på att berätta för mig hur jag ska göra. Jag räknar iskallt med att den kommer göra det igen.

Trots att jag kände mig låg och offside också i går, tog jag mig själv i kragen - just därför - och körde ett bröstpass på morgonen och rygg på eftermiddagen. Där emellan klämde jag in en löprunda. Det var två riktigt bra pass. Det var skönt. För ibland när jag känner så här, kan jag åka till gymet, rycka och dra i lite vikter för att efter 10 minuter inse att det är lika bra att åka hem. Det är sällsynt men händer mig 1-2 ggr per år. Nu blev det inte så. Tvärtom så köttade jag på ordentligt. Tungt, intensivt, fokuserat. Så pass att jag i dag har träningsvärk i både pecs och i latsen. Det är ovanligt. För väl inne i en träningscykel händer det sällan att jag får träningsvärk. Så det här är ett undantag som jag njuter av. Jag älskar att ha träningsvärk. Då blir jag konstant påmind om att jag mosade sönder mina muskelfibrer rejält.

Senare i eftermiddag väntar ett axel- och tricepspass. Jag skulle egentligen ha kört ben i dag men det kändes skumt i går när jag sprang. Så de får vila från gymet en dag till.

Kör hårt nu! // Ivan
Citera
2023-10-03, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IvanDF2
MÅNDAG OCH NYA TAG!

Satte 2 ml olja i går i höger skinka. Testo 300 mg och Mast 200 mg. Har faktiskt lite PIP. Eller snarare det fortfarande känns som jag har en stenkula där jag satte sticket. Inte oljornas fel. Jag har aldrig fått ens minsta antydan av pip med något jag beställt från V*xtg*ranten. Det var tvärtom om jag som flera gånger vispade runt med nålen. Detta på grund av min inflammerade, högra axel. Nåja, det är inte hela världen.

Jag velar fortfarande med upplägget okt-dec. I ena stunden vill jag ösa på lite och sätta 300 mg Testo e3d och 200 mg Mast e6d. Det blir 1 gram i veckan. I nästa sekund tänker jag att jag ska ta det lite lugnare och kanske rent av sätta 200 mg Testo och 200 mg ew. Dvs skära ner till 400 mg i veckan. Att jag svänger så här beror antagligen på att jag varit lite off i drygt en vecka. Jag har inte haft min normala Warrior-energi eller krigarfokus. Jag antar att de psykologiska mekanismerna i mitt undermedvetna då inte heller fullt ut känner för att ösa på med 4000 mg i månaden. Jag får helt enkelt se hur det känns närmsta tiden. Hittills och i alla år har min kropp alltid varit bra på att berätta för mig hur jag ska göra. Jag räknar iskallt med att den kommer göra det igen.

Trots att jag kände mig låg och offside också i går, tog jag mig själv i kragen - just därför - och körde ett bröstpass på morgonen och rygg på eftermiddagen. Där emellan klämde jag in en löprunda. Det var två riktigt bra pass. Det var skönt. För ibland när jag känner så här, kan jag åka till gymet, rycka och dra i lite vikter för att efter 10 minuter inse att det är lika bra att åka hem. Det är sällsynt men händer mig 1-2 ggr per år. Nu blev det inte så. Tvärtom så köttade jag på ordentligt. Tungt, intensivt, fokuserat. Så pass att jag i dag har träningsvärk i både pecs och i latsen. Det är ovanligt. För väl inne i en träningscykel händer det sällan att jag får träningsvärk. Så det här är ett undantag som jag njuter av. Jag älskar att ha träningsvärk. Då blir jag konstant påmind om att jag mosade sönder mina muskelfibrer rejält.

Senare i eftermiddag väntar ett axel- och tricepspass. Jag skulle egentligen ha kört ben i dag men det kändes skumt i går när jag sprang. Så de får vila från gymet en dag till.

Kör hårt nu! // Ivan
Nu jävlar snackar vi, Ivan! Ett rygg och bröstpass på samma dag med löpning på köpet. Låter riktigt bra, jag börjar snegla på att köra cardio efter mina pass, men är lite osäker, vi får se. Det är mycket roligare att faktiskt köra en löpningsrunda ute istället för i ett svett-luktande gym, in my opinion.

Jag håller med dig, om jag inte får träningsvärk så känner jag mig nästan lite, nere? Inte direkt nere men jag vill fan känna av att jag har pajat musklerna vid senaste pass. Jag brukar få det, speciellt nu när jag ökar och ökar hela tiden. Det är väldigt skönt, och kul såklart.

Av ren nyfikenhet, hur känns axeln nu? Fortfarande känningar? tankar om att öka vikt?
MVH
Citera
2023-10-03, 05:00
Medlem
IvanDF2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zantori
Nu jävlar snackar vi, Ivan! Ett rygg och bröstpass på samma dag med löpning på köpet. Låter riktigt bra, jag börjar snegla på att köra cardio efter mina pass, men är lite osäker, vi får se. Det är mycket roligare att faktiskt köra en löpningsrunda ute istället för i ett svett-luktande gym, in my opinion.

Jag håller med dig, om jag inte får träningsvärk så känner jag mig nästan lite, nere? Inte direkt nere men jag vill fan känna av att jag har pajat musklerna vid senaste pass. Jag brukar få det, speciellt nu när jag ökar och ökar hela tiden. Det är väldigt skönt, och kul såklart.

Av ren nyfikenhet, hur känns axeln nu? Fortfarande känningar? tankar om att öka vikt?
MVH

Jag har aldrig, aldrig ens provat att springa inomhus. Under våren till hösten kan jag inte förstå folk som väljer löpbandet när de kan springa utomhus. Obegripligt. Att de gör det under vinterhalvåret köper jag men i mitt fall kommer jag kitta upp med nya löparskor med dobbar och löparkläder/lager på lager som gör att jag kan springa även i snö och minusgrader.

Ja, träningsvärk är underbart! Älskar det.

Axeln fortsätter trilskas. Jag börjar bli lite bekymrad. Det går att träna runt inflammationen så jag inte har smärtor under passet men: Den tar stryk och den gör ont när jag ska sova. Snudd på omöjligt att hitta en sovställning där den inte moler och värker. Kanske läge att uppsöka läkare och tjata om en injicering av hyaluronsyra (jag har forskat lite). Å andra sidan drogs jag med den här inflammationen bra jävla länge för 1,5 år sedan. Jag gick till en duktig naprapat och fd gymägare som sade att "det här kommer att ta tid, fortsätt träna, så länge det inte gör ont när du tränar, är det bra att du aktiverar axeln och så småningom kommer den bli bra igen". Vilket den blev. Även om jag under sista halvåret 2022 och hela det här året inte har kunnat köra axelövningar som tex hantellyft åt sidan. Inte ens med bebisvikter. Axeln säger till direkt.
Citera
2023-10-03, 06:15
Medlem
IvanDF2s avatar
DET EVIGA PREPPVELANDET

Just i dag, här och nu, känns det som att jag ska lägga mig på en lugn och nätt nivå. 200 mg Testo C och 200 mg Mast varje vecka. Jo, jag vet att halveringstiden är 5 dagar men det skiter jag i - har aldrig märkt någon som helst skillnad med att sätta e5d vs ew. Dels har jag känt att min vilopuls är lite för hög, dels är jag så innerligt trött på mina testokinder. Ni vet, när man får de där två extra, trinda kinder OVANPÅ de vanliga kinderna. Less på att vara uppsvälld. Nu börjar jag tappa så mycket fett att jag utan oljor, skulle börja få ett rätt kantigt ansikte med markerad käklinje och höga kindben. Dvs mitt ansikte. Men nu ser jag mer ut som fetto-marsvin. Det stör mig.

Jaja, jag får se hur det blir. Börjar känna mig som min mamma när jag var liten och tvingades följa med när hon skulle handla kläder. Där hon kunde vela mellan två kjolar i evigheter.

Kör hårt nu alla monsterdiggare, det ska jag göra när det väl är dags i eftermiddag!

//Ivan
Citera
2023-10-03, 11:15
Medlem
torrans avatar
Citat:
Jamen såja, now we pratar! Bjucka på lite förhandsinformation, hur går tankarna med upplägg, preppval, dos mm!

Jag blev så irriterad på bulldegen Ivan i går att jag körde två gympass och en löprunda. Man ska inte underskatta aggression och revanschlystnad som drivkrafter. Jag skriver det här med träningsvärk i latsen. För de åkte på duktigt med "jag är trött på att känna mig som en fittig bulldeg"-ilskan

Kommer köra styrkefokuserat pga jag fastnat lite för powerlifting haha. Blir nog ganska basic och börjar med 500mg testo och sen ökar det efter hand och slänger in lite mast istället för en AI. Eventuellt lite roliga orala också.

Kommer mer info när allt är igång

Mvh
Torran
Citera
2023-10-04, 05:46
Medlem
IvanDF2s avatar
Citat:
Kommer köra styrkefokuserat pga jag fastnat lite för powerlifting haha. Blir nog ganska basic och börjar med 500mg testo och sen ökar det efter hand och slänger in lite mast istället för en AI. Eventuellt lite roliga orala också.

Kommer mer info när allt är igång

Mvh
Torran

Kul att du hittat något i träningen som du triggar lite extra på. Bra för motivationen och alltid kul med ett nytt projekt! Det låter som du kommer att köra på ungefär mitt upplägg just nu med 300 mg Testo C e3d och 200 mg Mast ew. Fast jag överväger att faktiskt gå ner på bara 200 mg Testo C i veckan. För en lite "lättare" höst men också för att få balansen 50/50 mellan Testo och Mast.

Hur som helst, ska bli spännande att höra upplägget. När har du tänkt köra igång?
Citera
2023-10-04, 05:59
Medlem
IvanDF2s avatar
ONSDAG OCH ETT DELMÅL ÄR UPPFYLLT

God morgon alla monsterdiggare!

I eftermiddag väntar ett bröst och tricepspass. Jag anar redan nu att det kommer bli ett av årets bästa pass, kanske rent av det bästa. Men visst, den här känslan kan bytas ut mot något helt annat och inte med lika hög framgångsfaktor. Räcker med lite huvudvärk eller att jag efter en intensiv mötesdag inte har den energi som krävs. Men i sådan fall blir det "bara" en duktigt intensiv genomkörning av pecsen. Men som det känns nu: Awesome, yeah! Light weights baaaaaby!

Jag har ett slutmål med min diet som handlar om att vara i mitt livs form nästa sommar. Det kommer att bli tufft och därför har jag också avsatt rejält med tid för att lyckas. På resan dit, har jag en rad delmål. Som att ha gå ner 5 eller 10 kg inom en viss tidsperiod liksom att komma ner på en viss vikt, tex väga under 100 kg. I morse lyckades jag med ett sådant delmål. Efter att ha stått still i en vecka. Jag vet inte hur det fungera för er andra men i mitt fall går jag i regel ner likt en trappa. Jag tar ett kliv och sedan står jag och trampar på det trappsteget i ett par dagar, oftast en vecka. För att sedan ta nästa kliv ner. I dag tog jag just ett sådant kliv.

Vin och pizza eller bubbelvatten och kokt kycklingfilé?
När jag når ett sådant här delmål, har jag avsatt en belöning i form av vin och grismat. Eller med andra ord har jag en(1) unnardag med ett par veckors mellanrum. Fast just här och nu så är jag uppfylld av resultatet att jag inte vill förstöra det jag har uppnått. Jag får se hur det känns framåt middagsdags; om det är värt det eller inte. Fast det är klart, en riktig saftig och hederlig calzone och ett bra rödvin skulle nog sitta rätt fint.

Om jag förresten ska ligga på 50/50 Testo C och Mast och bara totalt 400 mg ew så ska jag inte sätta 300 mg Testo i dag (och sedan lika mycket + 200 mg Mast på söndag). Just nu är jag just 50/50 på vilket. Jag får likt pizzan och vinet se hur det känns i kväll.

Kör hårt nu! // Ivan
Citera
2023-10-04, 11:55
Medlem
torrans avatar
Citat:
Kul att du hittat något i träningen som du triggar lite extra på. Bra för motivationen och alltid kul med ett nytt projekt! Det låter som du kommer att köra på ungefär mitt upplägg just nu med 300 mg Testo C e3d och 200 mg Mast ew. Fast jag överväger att faktiskt gå ner på bara 200 mg Testo C i veckan. För en lite "lättare" höst men också för att få balansen 50/50 mellan Testo och Mast.

Hur som helst, ska bli spännande att höra upplägget. När har du tänkt köra igång?

Är redan igång men är äckligt svag efter att ha skaffat nu flickvän och varit frånvarande från gymmet.

Kommer uppdatera rapporten som småningom.

PS. Nästa cheat-day du har, prova käka calzone och dricka en torr champange. Är ju nykterist nuförtiden för att man har en hat-kärlek till det vita pulvret och är skadad av finansbranschen men back in the days när jag drack så var champange + calzone favoritkombinationen.

Mvh
Torran
Citera
2023-10-07, 16:35
Medlem
IvanDF2s avatar
Citat:
Är redan igång men är äckligt svag efter att ha skaffat nu flickvän och varit frånvarande från gymmet.

Kommer uppdatera rapporten som småningom.

PS. Nästa cheat-day du har, prova käka calzone och dricka en torr champange. Är ju nykterist nuförtiden för att man har en hat-kärlek till det vita pulvret och är skadad av finansbranschen men back in the days när jag drack så var champange + calzone favoritkombinationen.

Mvh
Torran

Jag har faktiskt testat den kombon Jag älskar champagne. En annan höjdare är champagne och - håll i dig nu - jordnötsringar! Sant. Det nötiga, salta och söta gifter sig perfekt med en Pol Roger (eller Bollininger)
Citera
2023-10-08, 09:21
Medlem
torrans avatar
Citat:
Jag har faktiskt testat den kombon Jag älskar champagne. En annan höjdare är champagne och - håll i dig nu - jordnötsringar! Sant. Det nötiga, salta och söta gifter sig perfekt med en Pol Roger (eller Bollininger)

Yeeez! Du kan din skit, jag hade faktiskt turen att dricka en Pol Roger Sir Winston Churchill 2006 för några månader sedan. Bästa champagnen jag provat och då har jag ändå en ganska meriterande samling (eller ja framtid samling) som jag ärver när min morfar går bort. Morfar har samlat viner sedan 80-talet när han gjorde karriär liksom mig inom finans. Tror det är ca 2000 flaskor, mestadels viner från Barolo där han bott i många år, men även en del röda från Bourgogne och amerikanska vita chardonnays!

Skaffa dina 50 inlägg så skickar jag ett PM med ort och tid vi ska dricka vin. Efter årsskiftet blir det isf pga nykerist

Mvh
Torran
Citera
2023-10-18, 18:43
Medlem
Nu undrar man hur det går för dig, Ivan! Har du glömt bort lösenordet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in