2023-08-31, 10:20
Medlem
Glits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IvanDF2
Jag ska svara dig artigt och låtsas som jag inte noterade tonen i den avslutande frågan.

Nej, du har rätt rejält fel om min ålder. Min kropp mår utmärkt, tackar som frågar. Toppvärden på allt, har aldrig haft en skada eller en led som tagit stryk av träningen eller av tex Testo. Brukar få höra av andra att jag har en fysik som en 30-åring skulle vara avundsjuk på. Redan som 25-åring hade jag naturligt en atletisk kropp utan att styrketräna och fick relativt ofta frågan "går du på anabola steroider?", bla av en läkare.

Axelsmärtan jag har nu kommit inte alls från träning. Att en muskel i axeln nu är inflammerad är det första "krångel" jag någonsin upplevt trots tusentals pass genom åren.

Att jag sedan ett par månader tillbaka ligger högre än 250 mg beror på en...ja, låt oss kalla det för "satsning"med ett specifikt mål. Annars har jag har jag i merparten av alla år kört helt ren. Jag körde länge på 250 mg Testo C ew. När jag klev av var jag ren lika länge som jag kurade.

Och ja: Min plan är att efter jag gått i mål med det jag har sikte på nu, lägga mig på HRT (som det heter) kanske som jag kör nu med 200 mg/vecka eller rent av 100-125 mg. Ska prova mig fram.

Sist men inte minst: I samma sekund som jag känner eller inser att detta på minsta vis är skadligt, kliver jag av direkt. För jag trycker inte blint på gaspedalen. Hade du orkat läsa lite mer innan du började tycka hade du förstått det.

Var inte menat att låta negativ, det var den bild jag fick när jag läst några sidor samt det senaste du skrev om axelskadan. Jag menar jag har själv skadat mig rätt mycket på gymmet utan att trycka doping så det är ju konstigt att du nämner att du aldrig skadat dig då det inte är små vikter du tränar med heller.

Du skrev att du var runt 40 för 11 år sedan och du började tråden 2021, då är det väl inte orimligt att anta att du är närmare 60?

Härligt om det är som du säger att dina värden är fina och kroppen samt det mentala fungerar perfekt, det är ju drömmen för alla att fortsätta leva som man vore 20-30 år livet ut.

Jag är själv intresserad av doping och liknande men för mig tror jag inte det är värt det, i min situation med hälsoproblem..

Om jag hoppar på tåget blir det testo man kan injecera i låret subkutant då behöver man aldrig gå så långt in men har för mig att man då kör 2 gånger i veckan och svårt att köra högre doser på det sättet.

Lycka till med allt, hoppas det går vägen med din satsning
Citera
2023-08-31, 10:21
Medlem
Vad kostar detta dig i månaden, på ett ungefär?
Citera
2023-08-31, 13:05
Medlem
IvanDF2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glit
Var inte menat att låta negativ, det var den bild jag fick när jag läst några sidor samt det senaste du skrev om axelskadan. Jag menar jag har själv skadat mig rätt mycket på gymmet utan att trycka doping så det är ju konstigt att du nämner att du aldrig skadat dig då det inte är små vikter du tränar med heller.

Du skrev att du var runt 40 för 11 år sedan och du började tråden 2021, då är det väl inte orimligt att anta att du är närmare 60?

Härligt om det är som du säger att dina värden är fina och kroppen samt det mentala fungerar perfekt, det är ju drömmen för alla att fortsätta leva som man vore 20-30 år livet ut.

Jag är själv intresserad av doping och liknande men för mig tror jag inte det är värt det, i min situation med hälsoproblem..

Om jag hoppar på tåget blir det testo man kan injecera i låret subkutant då behöver man aldrig gå så långt in men har för mig att man då kör 2 gånger i veckan och svårt att köra högre doser på det sättet.

Lycka till med allt, hoppas det går vägen med din satsning

Ok, då förstår jag och jag ber om ursäkt ifall jag läste in för mycket/fel i dina frågor.

Dels kan det vara så att jag under- eller överdriver min ålder med X antal år för att inte riskera att bli igenkänd (alltså, det kan vara så ), dels ska skulle jag kunna vara strax över 50 år.

Jag tror jag klarat mig från skador i alla år bland annat för att jag har bra teknik och tummar aldrig på utförandet. Jag är heller inte viktkåt så även om jag i vissa övningar har blivit rätt stark, kör jag aldrig färre än 4 repetitioner. Att maxa vikter och sin förmåga är i min värld ett idiotsäkert sätt att skada sig på. Jag också alltid pyramider. På alla övningar. Alltid. Successivt höjer jag belastningen och det fyller också funktionen att om jag är svagare en dag, känner jag av det i pyramiden och väljer en lägre vikt än jag normalt använder mig av i arbetsseten.

Att sätta sub vore en dröm! Det finns desJag hatar att sticka mig själv. Det finns också studier som visar att det är effektivare att sätta i fläsket än i en muskel. Jag har provat men tyvärr fungerar det inte för mig. Jag fick direkt inflammationer. Dessutom är det antagligen bäst för relativt små doser.

I ditt fall beror det lite på vilka hälsoproblem du har. En lågdos testo, säg 250 mg var femte dag, kan öka ditt välmående. Att man skulle bli vansinnig och slå sönder en McDonalds-restaurang är överdrivet men: Min tes är att sterioder i viss mån förstärker ens grundpersonlighet och egenskaper. Har man humörsvängningar och kort stubin redan från början, kan detta förstärktas. Om man som jag är lugn, samlad och oerhört stabil så förstärks det. Jag upplever att jag blir än mer lugn och får mer tålamod även på en lågdos testo.

Tack och du: Lycka till själv!

//Ivan
Citera
2023-08-31, 13:13
Medlem
IvanDF2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schwarzknopf
Vad kostar detta dig i månaden, på ett ungefär?

Jag har faktiskt aldrig räknat på det. Nu ligger jag på 200 mg varav 50% testo C och 50% mast varje vecka. Då räcker en vial testo eller en karta med 10 ampuller i 10 veckor. Tror de båda kostar 650 kr/st.

Så 1100 kr dividerat med 10 = 110 kr i veckan = 440 kronor i månaden.

Om jag lägger mig på 800 mg ew blir det väl 440 x 4 = 1760 kr månad och 1,6 gram det dubbla. Så när jag under försommaren och sommaren låg på runt 1,5 gram i veckan så kostade det mig strax över tretusen. Det är inga jättepengar men heller inte kattskit. Å andra sidan bränner jag inte pengar på systembolaget, än midre på krogen. Rimligtvis går jag i den meningen med "vinst" (eller snarare har mindre utgifter vs de som gör det jag inte gör).

Men sen kör jag alltid relativt enkla kurer som tex Testo C + Deca, eller Susta+ Deca osv och jag lägger inga pengar på orala eller annat i tablettform.

Hoppas det var svar på din fråga!

//J
Citera
2023-08-31, 13:20
Medlem
Citat:
Jag har faktiskt aldrig räknat på det. Nu ligger jag på 200 mg varav 50% testo C och 50% mast varje vecka. Då räcker en vial testo eller en karta med 10 ampuller i 10 veckor. Tror de båda kostar 650 kr/st.

Så 1100 kr dividerat med 10 = 110 kr i veckan = 440 kronor i månaden.

Om jag lägger mig på 800 mg ew blir det väl 440 x 4 = 1760 kr månad och 1,6 gram det dubbla. Så när jag under försommaren och sommaren låg på runt 1,5 gram i veckan så kostade det mig strax över tretusen. Det är inga jättepengar men heller inte kattskit. Å andra sidan bränner jag inte pengar på systembolaget, än midre på krogen. Rimligtvis går jag i den meningen med "vinst" (eller snarare har mindre utgifter vs de som gör det jag inte gör).

Men sen kör jag alltid relativt enkla kurer som tex Testo C + Deca, eller Susta+ Deca osv och jag lägger inga pengar på orala eller annat i tablettform.

Hoppas det var svar på din fråga!

//J

Ja visst. Jag som är helt novis i ämnet, om jag skulle bestämma mig för att göra samma lika som dig, hoppa på testo tåget och köra 200-250mg testo, skulle det då kosta mig runt 500 spänn i månaden för resten av mitt liv?
Citera
2023-08-31, 15:19
Medlem
Glits avatar
Citat:
Ja visst. Jag som är helt novis i ämnet, om jag skulle bestämma mig för att göra samma lika som dig, hoppa på testo tåget och köra 200-250mg testo, skulle det då kosta mig runt 500 spänn i månaden för resten av mitt liv?

Jag kan inte tala för Ivan, men att köpa testo brukar man säga är billigare än proteinpulver/pwo. Det som är det dyra är att göra det säkert med blodprover och allt annat som tillkommer.
Citera
2023-08-31, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glit
Jag kan inte tala för Ivan, men att köpa testo brukar man säga är billigare än proteinpulver/pwo. Det som är det dyra är att göra det säkert med blodprover och allt annat som tillkommer.

Ok, men fixar inte vårdcentralen det eller hur går man tillväga med sådant?
Citera
2023-08-31, 15:50
Medlem
IvanDF2s avatar
Citat:

Jag kollade precis vad v*xtgaranten.org tar för Testo C. 10 st ampuller kostar 500 kr. De är på 1 ml och 250 mg. Kör du ett stick i veckan (det optimala är var 5:e dag eller e5d - every5day men jag har aldrig märkt skillnad på det och ew - Every Week, dvs en gång i veckan) så räcker en förpackning i 10 veckor.

Så 50 kronor i veckan eller 200 kr i månaden. That's it.
Men sen behöver du pumpar, kanyler hemma men det är också småpengar.

//Ivan
Citera
2023-08-31, 15:52
Medlem
IvanDF2s avatar
Citat:
Ok, men fixar inte vårdcentralen det eller hur går man tillväga med sådant?

Jag har valt att ta prover via Werlabs och deras XL-paket. Ligger på ca 1300 kr men då kollar de ALLT. Även sådant som inte är relaterat till om tar Testo, tex prostata, risk för hjärt- och kärlsjukdomar etc. Jag ser det som en bra hälsokontroll. Har tänkt göra det 2 ggr per år men måste erkänna att jag slarvat med det. Ska ta tag i det nu igen.
Citera
2023-08-31, 16:28
Medlem
Citat:
Jag kollade precis vad v*xtgaranten.org tar för Testo C. 10 st ampuller kostar 500 kr. De är på 1 ml och 250 mg. Kör du ett stick i veckan (det optimala är var 5:e dag eller e5d - every5day men jag har aldrig märkt skillnad på det och ew - Every Week, dvs en gång i veckan) så räcker en förpackning i 10 veckor.

Så 50 kronor i veckan eller 200 kr i månaden. That's it.
Men sen behöver du pumpar, kanyler hemma men det är också småpengar.

//Ivan

Deus Medical
Testosterone Cypionate 250mg/ml ?
Citera
2023-08-31, 18:30
Medlem
IvanDF2s avatar
Citat:
Deus Medical
Testosterone Cypionate 250mg/ml ?

Jag har kört både Deus (använder mig av deras Mast just nu) liksom ZPHC. Båda är bra! För tillfället kör jag på Avex Pharma. Bara för att deras Testo C ligger på 300 mg/ml. Det blir helt enkelt lite, lite mindre olja att trycka in i skinkan.

Dessutom är V*xtg*tanten otroligt proffsiga. Snabba på att svara på frågor, beställningen kommer alltid snabbare än de leveranstider de anger och dessutom är allt prydligt och bra förpackat.

Men börja med att läsa på lite om allt det här. Det finns mycket bra information att hämta här inne. Sedan kanske du ska börja med att träna hårt och strukturerat, äta rätt och ordentligt med sömn. Du kommer långt på det och utan steroider. För egen del hade jag träna fokuserat i 10 år innan jag bestämde mig för att prova på 250 mg Testo C på veckobasis. Men trots det ägnade jag månader på att först läsa in mig på detta.
Citera
2023-08-31, 19:04
Medlem
Citat:
Jag har kört både Deus (använder mig av deras Mast just nu) liksom ZPHC. Båda är bra! För tillfället kör jag på Avex Pharma. Bara för att deras Testo C ligger på 300 mg/ml. Det blir helt enkelt lite, lite mindre olja att trycka in i skinkan.

Dessutom är V*xtg*tanten otroligt proffsiga. Snabba på att svara på frågor, beställningen kommer alltid snabbare än de leveranstider de anger och dessutom är allt prydligt och bra förpackat.

Men börja med att läsa på lite om allt det här. Det finns mycket bra information att hämta här inne. Sedan kanske du ska börja med att träna hårt och strukturerat, äta rätt och ordentligt med sömn. Du kommer långt på det och utan steroider. För egen del hade jag träna fokuserat i 10 år innan jag bestämde mig för att prova på 250 mg Testo C på veckobasis. Men trots det ägnade jag månader på att först läsa in mig på detta.

Mja, jag har tränat hårt och strukturerat en gång i tiden. Dock varade det bara i 3 år ungefär, sen gjorde en flytt det hela för bökigt så jag slutade träna. Men jag hade goda resultat, vart anklagad för att gå på anabola trots att jag endast supplementade med en milkshake (proteinpulver, whey-80) efter träningen.
Och på den tiden så tränade jag så det svartnade för ögonen varje gång, dom största på gymmet gav mig tips och råd utan att jag bad om det osv.

Dock orkar jag inte ligga på den nivån idag, 38 år gammal, och jag känner att jag skulle fanimej kunna ta testo bara för måendets skull och träningen är bonus på kortet. Jag har tränat lite motionsgymmande i ca 8 månader och visserligen så kan jag inhämta mycket mer utav träning innan det behövs något testo tillskott. Kosten är inte 100%, jag fuskar med lite fikabröd här och där. Blir någon öl emellanåt också. Men sen siktar jag inte på att bli någon Mr Olympia heller. Allt jag vill är att må bra, se bra ut och leva lite gott.

Jag vettefan, lite sugen är jag på testo faktiskt och helst hade jag velat sett ett nationellt program där män ifrån 40 och uppåt kan gå på ett litet teso program för resten av livet bara för att kunna få maxa ut livet så mycket det bara går medans man ändå lever. Folk idag säckar ihop vid 60 och är ett vård paket tills dom dör, för vilken anledning då? Fel politik skulle jag vilja säga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in