Flashback bygger pepparkakshus!
2022-08-20, 15:46
Medlem
jori9900s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IvanDF2
KORT MEN INTENSIVT AXELPASS BJÖD PÅ NYTT PB!

Hade egentligen inte tid för gymet i dag men så insåg jag: "Usel ursäkt Ivan, riktigt usel - skärp dig! Ett kort pass är bättre än inget alls"

Så jag drog iväg och klämde in 20 minuter för axlarna och tamefan om det inte bjöd på ett nytt PB (trots att jag klivit av Terminator-växeln Tren A): 130 kg x 5 strikta repetitioner i axelpressar i maskin med fria vikter!

YEAH

Kör hårt nu!

//Ivan

Axelpressar i maskin med fria vikter?!?, vad fan är det? Antingen kör man i maskin eller med fria vikter.. Inte båda samtidigt
Citera
2022-08-20, 15:50
Medlem
jori9900s avatar
Citat:
- Light weights, babyyy!

Tack för snälla ord kompis, uppskattas! Hm, svårt att sätta procent på effekten av Tren. Jag är inte alls vikt-kåt så jag skriver inte upp (gjorde det för en massa år sedan, kanske dags att börja igen) mina övningar, set och reps. Jag liksom mosar sönder mig till nivån att jag blir yr och är nära att kräkas. Varje gång. Det är liksom ingen uttalad ambition utan bara så jag fungerar. Jag går in på gymet och så bara kör jag skiten ur mig/muskelgruppen. Varje gång.

Tren i systemet gjorde en skillnad på lätt 20 procent. Antagligen mer. Men allt liksom ökade med 1/5-del. Träningsgnista, styrka, uthållighet och mojo. Det där var liksom min kliniska lilla analys. Men känslan var fan - ENORM. Jag hade höga förväntningar men tamefan om Tren inte maxade..allt. Aldrig varit med om något liknande. Ska inte drogromantisera eller förhärliga en ganska tuff steroid men det var verkligen så.

Njaäe jag är inte så stark (men tack!) men i vissa, enskilda övningar är jag det. Axlar är antagligen något av en paradgren. För 10 år sedan körde jag strikta militärpressar med 110 kg. Maskinen är inte lätt (130 kilo ÄR tungt och hittills har jag inte sett någon annan på gymet köra över 100 kg) men den är ändå lite...ja, "förlåtande" kanske är rätt ordval. Den har liksom en mjuk bana som passar mig ypperligt.

Ja, du har helt rätt. Hammer-maskinen har definitivt legat till grund för den här:

https://www.technogym.com/en-GB/product/pure-shoulder-press_MG3500-NBGJV0.html

Vad det gäller dosering så har jag en gammal vän som kan allt det jag inte kan. Jag kanske framstår som kunnig men det är jag inte. Jag har alltid kört relativt lågt och blygsamt. Jag ligger i regel på bara Testo C och det på små nivåer. Ibland genom åren har jag adderat till låga doser av deca och förra året även Mast och EQ. När jag nu körde Tren var det en helt ny bekantskap (blev jätteförälskad).

Jag är oerhört stabil som person. Så jag var faktiskt inte det minsta orolig för hur jag skulle reagera på på Tren. Men trots det så tyckte min "coach" att jag skulle köra Tren A. Dvs snabba estrar. För OM jag skulle reagera negativt, skulle jag kunna kliva av och Tren A skulle snabbare försvinna ur systemet än Tren E.

Jag kommer köra en tyngre kur under senhösten. Nu när jag vet att jag och mitt psyke hanterar Tren på ett bra vis kommer jag att dubbla doseringen och köra 400 mg Tren E e5d. Tror jag. Är inte helt säker än. För svettningarna från helvetet vill jag inte uppleva igen.

Nej, jag kommer inte kliva av helt utan cruisa på 100-125 mg testo C ew. Mycket av både tryck, styrka och motivation kommer sjunka undan men: Det ska bli skönt att vila ett par månader. Så har jag alltid känt.

Kör hårt!

//Ivan

Om du gör 5 reps med 130kg i axelptess borde du klara minst 5 reps med 200kg i bänkpress, gör du det?
Citera
2022-08-20, 16:30
Medlem
Stor-steffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jori9900
Axelpressar i maskin med fria vikter?!?, vad fan är det? Antingen kör man i maskin eller med fria vikter.. Inte båda samtidigt

Tror han menar att han kör pressar i hammer machines. En maskin man lastar på viktskivor på sidorna istället för cable.

Mvh
Citera
2022-08-21, 15:37
Medlem
Stor-steffes avatar
Ivan menar du en sån maskin som lee priest använder i ett klipp?
Kolla youtube:
Lee priest seated shoulder press

Lägger du på 130kg på en sån menade du? Din gamle best 😁
Mvh
Citera
2022-08-21, 17:10
Medlem
IvanDF2s avatar
Citat:

Du har givetvis helt rätt. Men jag orkar inte utförligt beskriva den här typen av maskin varje gång jag återberättar ett träningspass. Jag syftar på att det är samma typ av maskin-princip som tex en benpress. Att jag nämner det här med fria vikter bygger på att jag tycker det är en jäkla skillnad på maskiner där man hakar på tex 20-kiloskakor vs flyttar sprinten i ett viktmagasin.

//Ivan
Citera
2022-08-21, 17:13
Medlem
IvanDF2s avatar
Citat:
Om du gör 5 reps med 130kg i axelptess borde du klara minst 5 reps med 200kg i bänkpress, gör du det?

Som jag skrev tidigare, axelpressar i maskin (med FRIA VIKTER är mer förlåtande. Oavsett har jag alltid varit oproportionellt mycket starkare i axlarna. Inte en chans att jag gör en 5-reppar på 200 kilo i bänkpressen. Ska jag tolka din fråga som att du tror att jag saltar min vikter?
Citera
2022-08-21, 17:14
Medlem
IvanDF2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-steffe
Ivan menar du en sån maskin som lee priest använder i ett klipp?
Kolla youtube:
Lee priest seated shoulder press

Lägger du på 130kg på en sån menade du? Din gamle best 😁
Mvh

Japp, exakt en sådan maskin!

//Ivan
Citera
2022-08-21, 18:01
Medlem
jori9900s avatar
Citat:
Som jag skrev tidigare, axelpressar i maskin (med FRIA VIKTER är mer förlåtande. Oavsett har jag alltid varit oproportionellt mycket starkare i axlarna. Inte en chans att jag gör en 5-reppar på 200 kilo i bänkpressen. Ska jag tolka din fråga som att du tror att jag saltar min vikter?

Nja, ibland får man vara lite skeptisk mot vad man läser på flashback men jag tror inte du saltat dina vikter. Det låter ju gruvligt mycket med 130kg i axelpressar men som du säger, press med "maskin" är lite snällare än strikta militär press med helt fria vikter..
Citera
2022-08-21, 18:21
Medlem
Stor-steffes avatar
Citat:
Japp, exakt en sådan maskin!

//Ivan

Ok coolt. Vi har en sån på mitt gym med så ska testa maxa ur skiten o se hur mycket 130kg är. Brukar aldrig köra den nämligen 😁
Låter tungt iaf 👍

Mvh
Citera
2022-08-21, 18:22
Medlem
IvanDF2s avatar
Citat:
Nja, ibland får man vara lite skeptisk mot vad man läser på flashback men jag tror inte du saltat dina vikter. Det låter ju gruvligt mycket med 130kg i axelpressar men som du säger, press med "maskin" är lite snällare än strikta militär press med helt fria vikter..

Fattar och jag backar om jag framstod som lite...stingslig. Men är det just för att jag verkligen inte är viktkåt och jag skriver ofta att jag garanterat är rätt svag jämför med många andra som hänger här på F161/F12. Grejen är, att med fria vikter skulle det bli snudd på omöjligt att ens få upp 65 kilos-hantlar för axelpressar.

//Ivan
Citera
2022-08-21, 18:32
Medlem
LatexJockes avatar
Citat:
Tack Mr Latex (underbart nick)!

Kul! Ja, jag måste göra det. Det är fler som varit på mig.

//Ivan

Det måste vara någon forumbugg du har råkat ut för. För att ta emot meddelanden privat ska man ha varit reggad i 30 dagar och ha gjort 50 inlägg i forumet.

Du är ju reggad 2021-01-12 och det står fortfarande att du bara har skrivit 10 inlägg i forumet, fast du har gjort bra mycket fler än så.
Citera
2022-08-21, 19:43
Moderator
Kraftkarls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LatexJocke
Det måste vara någon forumbugg du har råkat ut för. För att ta emot meddelanden privat ska man ha varit reggad i 30 dagar och ha gjort 50 inlägg i forumet.

Du är ju reggad 2021-01-12 och det står fortfarande att du bara har skrivit 10 inlägg i forumet, fast du har gjort bra mycket fler än så.

Inlägg i underforumet kurrapporter ger ingen postcount.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in