Citat:
Ursprungligen postat av
torran
Jajo! Det blir nog ganska bekvämt om man hade sålt av den. Men hans önskan är att jag förvaltar den. Så det blir köpa nya och sälja gamla. Men du och jag kan ju ”råka” dela på några flaskor en skön Fredagskväll! Vilket är ditt favoritland eller druva? Så ska jag se till att Farbror Ivan har en flaska väntandes på honom
Mvh
Torran
Jag fattar. Det där ÄR ett alldeles, alldeles speciellt arv. Jamen att "råka" dela några flaskor skulle sitta väl vara väldigt...rätt?
Vi vänder på det. Jag är en blaskig kille. Jag gillar lätta saker. Från dofter till vin. Jag är mer torr och brödig än vad jag är fyllig och tung. Det är ingen slump att jag gillar Pol Roger och Bollinger. För de två ligger oerhört nära varandra. Går vi in på vitt vin så gillar jag Chablis, röda viner köper jag ofta Beaujolais. Men när det blir för mycket ek så - fixar jag det inte. Sneddar vi över till whiskey klarar jag inte av de märken som luktar nytjärad brygga. Nu dricker jag sällan whiskey men OM jag gör det så är mina två favoriter Oban och Dalwhinnie och...
...okey, det här kvalar lätt (LÄTT!) som den mest udda konversationen i kurrapporters historia, haha!