Citat:
Det här är den exakta frågan han får.
"F: Lade du märke till någon man iklädd en mörkblå rock, keps och glasögon som tydligen var omedelbart i närheten av den här platsen när skotten föll och som sen stannade kvar tills polismännen kom till platsen, en man i 40-50-årsåldern?"
Lägg märke till att det står "i omedelbar närhet av platsen när skotten föll". Och det verkar ju inte SE ha varit. Så LL svarar sanningsenligt att han inte har sett någon sådan man.
Och det här är inte min tolkning av det. Det är LLs egna förklaring till att han inte nämnde SE här men gjorde det senare. Om det stämmer vet jag inte, men det är vad LL säger.
Men anteckningarna finns bara utgivna i boken vad jag vet. Och ska du använda dig av Irvell så är det väl din skyldighet att läsa hans anteckningar först innan du felaktigt använder dig av hans teorier.
Här kan du läsa om anteckningarna.
https://proletaren.se/artikel/den-osannolika-mordaren-snarare-den-omojliga
Som du ser är inte misstankarna riktade mot SE utan mot Säpo.
Och var i mediaflödet menar du att SE får reda på att LP strax efter mordet fått frågan var gm tog vägen och svarar på detta genom att peka in mot Tunnelgatan? Det är en uppgift som inte går att få tag på på annat vis än från mordplatsen.
"F: Lade du märke till någon man iklädd en mörkblå rock, keps och glasögon som tydligen var omedelbart i närheten av den här platsen när skotten föll och som sen stannade kvar tills polismännen kom till platsen, en man i 40-50-årsåldern?"
Lägg märke till att det står "i omedelbar närhet av platsen när skotten föll". Och det verkar ju inte SE ha varit. Så LL svarar sanningsenligt att han inte har sett någon sådan man.
Och det här är inte min tolkning av det. Det är LLs egna förklaring till att han inte nämnde SE här men gjorde det senare. Om det stämmer vet jag inte, men det är vad LL säger.
Men anteckningarna finns bara utgivna i boken vad jag vet. Och ska du använda dig av Irvell så är det väl din skyldighet att läsa hans anteckningar först innan du felaktigt använder dig av hans teorier.
Här kan du läsa om anteckningarna.
https://proletaren.se/artikel/den-osannolika-mordaren-snarare-den-omojliga
Som du ser är inte misstankarna riktade mot SE utan mot Säpo.
Och var i mediaflödet menar du att SE får reda på att LP strax efter mordet fått frågan var gm tog vägen och svarar på detta genom att peka in mot Tunnelgatan? Det är en uppgift som inte går att få tag på på annat vis än från mordplatsen.
Här ger SE flera olika versioner: I den första tittar han in i gränden INNAN interaktionen med LP.
Alltså innan hon i så fall pekar ... När tillkom det där pekandet? Vilket datum?
AH var med i TV, m.m.
Jag redogör endast för Irvells uppfattning våren 1986, vilken det finns källor för: PH:s PM, förhör med PH och, framför allt, uttalanden i Palmerummet. Irvell kom efter Ålandskvinnans tips på att mannen som sprang på David Bagares gata hade likheter med SE, satte igång en utredning på Skandia och såg till att poliserna frågade om någon hade sett SE på platsen efter skotten.
Vad han sedan antecknade 5, 10 eller 15 år senare är kanske inte fullt lika intressant i SE-spåret.